Vetlinho Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Hei! Jeg går vg2 og er misfornøyd med karakterene mine i 1T og R1. Har allerede bestemt meg for å ta opp begge fagene som privatist. Har hørt fra flere hold at jeg kan ta opp 1P som privatist, og dermed stryke 1T karakteren min. Gjelder noe lignende for R1? Kan jeg f.eks ta opp 2P og fortsatt få det "godkjent"? Jeg skal ta R2 til neste år. På forhånd takk Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Du kan sikkert gjøre det, siden det angivelig var mulig for en annen på forumet å ta 2P i tillegg til realfagsmatten. Men merk deg at hvis du fjerner R1, vil du ikke være kvalifisert til f.eks ingeniørutdanning, siden dette krever både R1 og R2. Du vil heller ikke være kvalifisert til andre utdanninger som krever S1+S2/R1. Tror nok ikke jeg ville gjort det om jeg var deg. Endret 21. mai 2016 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Vetlinho Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Du kan sikkert gjøre det, siden det angivelig var mulig for en annen på forumet å ta 2P i tillegg til realfagsmatten. Men merk deg at hvis du fjerner R1, vil du ikke være kvalifisert til f.eks ingeniørutdanning, siden dette krever både R1 og R2. Du vil heller ikke være kvalifisert til andre utdanninger som krever S1+S2/R1. Tror nok ikke jeg ville gjort det om jeg var deg. Takk for svar. Må nok ta opp R1 uansett, men jeg kan ta opp samme faget og ha alle de samme kvalikfikasjonene? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Ja, om du tar R1 på nytt vil du fremdeles være kvalifisert til alt som krever R1. Det som dog kan skje er at du får sekundærvitnemål hvis du ikke tar opp R1 før du avslutter vg3. Tar du det opp neste høst/vår, så vil du fremdeles ha primærvitnemål. Lenke til kommentar
Vetlinho Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Perfekt. Vet du hva det koster å ta opp fag mens jeg går på vgs? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg vil tro at det koster det samme som for alle andre, 2058 kr fra og med i år. http://www.udir.no/Spesielt-for/Privatister/Okte-eksamensgebyrer/ Endret 21. mai 2016 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå