Gå til innhold

Jose Mourinho | Arbeidsledig

Latias

75 stemmer

1. 1. Mourinho rett mann for United?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

-Defensiv (kjedelig) tankegang

-Trøbbel med FA over egne uttalelser

- Problemer med spillegruppa

- Uthenging av egne spillere

''I can change'' skrev Jose til United før ansettelsen, men har han levert?

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Defensiv (kjedelig) tankegang

Vi parkerer sjeldent bussen, og selv om vi var defensive mot Liverpool, så gav det faktisk ett poeng på Anfield. Godt nok? Ikke mtp. at vi ikke hadde tatt nok poeng på forhånd. Men for Liverpool er 1 poeng aldri godt nok på Anfield. 

Fører sjeldent til store problemer. 

Tenker du på noe spesifikt her? Hvordan han behandlet Schweinsteiger? Har ikke fått inntrykk over at spillegruppa misliker Mourinho, eller at noen har kommet på kant med ham. (enda...)

"Uthengingen" av Shaw er kraftig overdrevet. Media blåste det opp, og mange elsker å si at Mou la skylda for tapet på Shaw. I realiteten poengterte Mourinho bare at taktikken ikke fungerte. Spillerne skulle presse motstanderne på kant, noe Shaw ikke gjorde i forkant av Watfords mål, og i kampen mot City. 

Endret av G27
Lenke til kommentar

Mourinho skal lett få 2 sesonger han også! Han er kanskje feil mann i mine øyne, men nå er han nå her. Kanskje tar jeg feil og at han blir her resten av karrieren.

Vi får rett og slett se. Skulle det være faktisk opplysninger i media nå, så antar jeg at det er Rooney som er ute å snakker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

-Defensiv (kjedelig) tankegang

Vi parkerer sjeldent bussen, og selv om vi var defensive mot Liverpool, så gav det faktisk ett poeng på Anfield. Godt nok? Ikke mtp. at vi ikke hadde tatt nok poeng på forhånd. Men for Liverpool er 1 poeng aldri godt nok på Anfield.

?

Fører sjeldent til store problemer.

Tenker du på noe spesifikt her? Hvordan han behandlet Schweinsteiger? Har ikke fått inntrykk over at spillegruppa misliker Mourinho, eller at noen har kommet på kant med ham. (enda...)

"Uthengingen" av Shaw er kraftig overdrevet. Media blåste det opp, og mange elsker å si at Mou la skylda for tapet på Shaw. I realiteten poengterte Mourinho bare at taktikken ikke fungerte. Spillerne skulle presse motstanderne på kant, noe Shaw ikke gjorde i forkant av Watfords mål, og i kampen mot City.
Er en helt grei og lur taktikk,men har inntrykket at Manchester United skal ikke spille slik. De skal kunne dominerere,spesielt ved tanke på kraft/høydeforskjell de hadde på Liverpool så hadde de fleste sett for seg litt mer?

Defensiv tankegang var vel noe united-gutta Mourinho skulle legge av seg?

Greit nok at det ikke "fører noe med seg", men det gir ikke klubben et positivtet akkurat.

Tenke mest på den håndteringen ja samt det som kom ut i The times idag angående treningsfeltet.

Disse punktene som jeg satt opp var jo ting Manchester United supporterne håpet på Jose Mourinho skulle legge av seg. Var jo derfor jeg han skrev det tullete "i Can change" brevet.

Tidlig i sesongen enda,men jeg ser det samme gamle Mourinho being Mourinho.

Som er greit,blir kjipt i tredjesesongen da :p

Lenke til kommentar

Mourinho er lei av å bo på hotell:

http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/mourinho-om-sitt-hotelliv-i-manchester-en-katastrofe/a/23830417/

Ble litt sjokkert av å lese at Mourinho bor på hotell. Hva i huleste! Det er vel ingen ideel måte å bo på mens man styrer en av verdens største fotballklubber. Hvorfor har han ikke kjøpt et hus eller leilighet? Eller i det minste leid seg tilsvarende.

Virker som han ikke ha slått seg ned i Manchester. Greit å ha en fin situasjon hjemme når du skal lede et lag og spillerne på det laget.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden sagt han bør få en mulighet og at han sannsynligvis er rett mann for United.

Men når jeg finner ut at han sitter alene på kontoret og ikke involverer seg med spillerne sine. Når jeg finner ut han bor på hotell, som om han ikke forventer å ha jobben lenge nok til å kjøpe en leilighet. Og når jeg ser måten han bruker/misbruker spillerstallen sin på, og de dårlige resultatene til United de siste par månedene, så begynner jeg å lure på om Mourinho faktisk er rette mann for United.

Han droppet Mata unødvendig. Mata er Uniteds kanskje beste spiller.

Han fortsatte med Rooney.

Han gir ikke mulighet til Depay. Klopp hadde gitt Depay en ny vår. Mourinho gir Depay en ny vinter og isfront.

Hvorfor spiller Rashford ving hele tiden?

Hvorfor spiller Lingard så mye?

Kaste en spiller av Schweinsteigers kaliber? Ikke gi han inspirasjon og mulighet til å trene seg tilbake på laget?

United fansen klager på at laget ikke er samspilt og ikke spiller som et lag. Det er vel ikke noe rart hvis Mourinho ikke gidder å samle spillerne og ta ansvar for at de føler seg som et lag. Jeg vet ikke hvordan han trente Chelsea, men de fremstod som et lag.

Er Mourinho riktig mann for United? Jeg har gått fra "ja" til "vet ikke".

Lenke til kommentar

Ferguson var jo så og si aldri på feltet. Alle videoer og bilder jeg ser fra feltet tilsier at Mou er mye involvert. De tapte poengene får de som sløser sjansene stå for. Som Pep så fint sa: "jeg kan hjelpe spillerne fram til siste delen av banen, målet må de score selv." Mourinho har gjort jobben sin hittil og skal han fortsette å gjøre jobben sin så må Zlatan ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig. Vi ser bedre ut enn på lenge og skaper så mange sjanser at jeg konstant sitter å roper "å+hhhhhhhhåhåhåhåhåjjjåjjåjåjåjjæjåjåjåhhhhhåhåhh" når jeg ser kamper for tiden. Vi spiller jævlig bra fotball og det er ikke noe Mourinho kan gjøre med at laget nekter å putte ballen i mål.

Taktikken er rett og slett nydelig, og jeg kan ikke huske å sett oss stå så høyt som vi gjør til tider - noen gang? Jeg liker å se oss spille, selv uten mål.

Lenke til kommentar

Enig. Vi ser bedre ut enn på lenge og skaper så mange sjanser at jeg konstant sitter å roper "å+hhhhhhhhåhåhåhåhåjjjåjjåjåjåjjæjåjåjåhhhhhåhåhh" når jeg ser kamper for tiden. Vi spiller jævlig bra fotball og det er ikke noe Mourinho kan gjøre med at laget nekter å putte ballen i mål.

Taktikken er rett og slett nydelig, og jeg kan ikke huske å sett oss stå så høyt som vi gjør til tider - noen gang? Jeg liker å se oss spille, selv uten mål.

Nettopp derfor jeg nevnte at jeg likte JM sesongen han vant ligaen med Chelsea. De spilte bra og scoret mål, men så var han også kynisk når han måtte være det for å unngå tap. Det har fungert før og det skal ikke så enormt mye til for at det skal fungere nå. At vi ikke vant forrige kamp er fordi spillerne sløste alle sjansene. 

Zlatan burde muligens benkes, men det er ikke noe enkelt svar på hvordan XI skal se ut. Rashford på topp er et alternativ, men man må huske på at han er veldig ung. Hvis vi blir avhengige av at han skal score mål så kommer vi til å gå på flere poengtap. Men vi har heldigvis Mata som gjør mye bra offensivt og med Martial tilbake fra skade så kan det fungere. Det store problemet offensivt er at spillerne kan være veldig varierende. Martial er veldig god på sitt beste, men også han er ung og kommer ikke til å være på topp hele tiden. Håper Mkhi klarer å spille seg inn på laget så fort som mulig. Da kan det se meget bra ut offensivt.

Lenke til kommentar

Enig med dere over. Og ser man bort fra Watford og Chelsea-kampen har vi vært jevnt over ganske gode i ligaen. City-kampen var dårlig i førsteomgang, men andreomgangen var vi det beste laget mot et City i storform. Begge de to uavgjortkampene mot Stoke og Burnley har vi vært fullstendig overlegne, skapt masse sjanser og fortjent seier. Om vi hadde satt sjansene i disse to kampene hadde vi hatt 19 poeng og stemningen ville vært ganske så annerledes. 

Neste kamp mot Swansea borte må vinnes, og så er det Arsenal på Old Trafford. Vinner vi den får vi en kjempeboost. Mange av lagene over oss på tabellen har til gode å møte hverandre så det er fullt mulig å ta innpå.

Bedre å rote litt i starten av sesongen enn på slutten.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som er flinke på å finne statistikk? Skulle gjerne sett sammenlikning mellom SAF, Moyes, LVG og Mourinho når det kommer til to ting:

1) Lagets posisjon i banen

2) Sjanser skapt

Dette i løpet av sesongens første 10 kamper. 

Jeg er klar over at vi har tatt for lite poeng, og det mener jeg også, men vi spiller jo knakende god fotball. De som kommenterer at vi parkerer bussen gidder rett og slett ikke se kampene, og dømmer Mourinho for fotballen han har spilt tidligere. Vi var destruktive mot Liverpool, men hvis noen mener at det å presse motstanderne ned på egen banehalvdel og mot keeper er å parkere bussen tror jeg de har misforstått essensen av den taktikken. 

Lenke til kommentar

Jeg så et heatmap som viste forskjellen på hvordan United-laget stod i banen mot Liverpool kontra hvordan Mourinhos Chelsea-lag stod i kamper hvor de parkerte bussen. Klarer ikke finne det igjen, men det viser at United-laget stod veldig høyt og at Chelsea lå veldig langt tilbake som en slags mur foran egen 16-meter. Så det kan egentlig ikke sammenlignes.

For meg er hvertfall ikke Liverpool-kampen bussfotball. Det er en defensiv tilnærming, men den innebærer å presse høyt og hardt og krever mye bevegelse i laget. Bussfotball er, som navnet tilsier, å ha 9 eller 10 mann bak ballen foran eget mål. 

Du kan sammenligne sjanser skapt mellom sesongene her http://www.squawka.com/teams/manchester-united/stats#performance-score#english-barclays-premier-league#season-2016/2017#641#all-matches#1-10#by-match

Viser at vi er på god vei denne sesongen sånn sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...