Gå til innhold

Jose Mourinho | Arbeidsledig

Latias

75 stemmer

1. 1. Mourinho rett mann for United?

Anbefalte innlegg

Eg er overhodet ikke sikker på noe. Hvor har eg vært sikker på noe?

Men lvg har visst hvor dette bar. Hvis ikke er han dummere enn eg trodde. Ikke umulig. Han fremstår til tider som mindre intelligent. (men tror dette inntrykket baserer seg på hans engelsk)

Eg er derimot imponert over deg. Du vet jo ting du.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvorfor hadde han en helt annen tone dagen derpå etter å ha vært i møtet med ledelsen? Synes det er rart at du er så sikker på at styret har vært i en god nok dialog med LvG etter måten Moyes ble sparket på for et par år siden. 

Det kan være en million grunner til at han hadde en annen tone dagen derpå etter møtet med ledelsen. 

Lenke til kommentar

Flott at du utvikler dette til en formuleringskamp i stedet for å fokusere på diskusjonen. Herlig. Textbook Jotun det. 

Jeg vet jo åpenbart ingenting sikkert, men man kan i alle fall basere synspunktet sitt på hva man ser utenifra. Ut i fra det jeg har lest og sett, ser det ut til at det åpenbart ikke har vært en god nok forståelse mellom styret og LvG. At han viste hvor det bar har jo ingenting med saken å gjøre at han blir behandlet dårlig. Betyr det at man fortjener å finne ut at man er sparket igjennom media i stedet for å faktisk få beskjed på forhånd. For all del, det kan være mulig at han faktisk fikk beskjed, men jeg synes det virker rart med tanke på det som har hendt siden.  

• Liker 5
Lenke til kommentar

Flott at du utvikler dette til en formuleringskamp i stedet for å fokusere på diskusjonen. Herlig. Textbook Jotun det. 

Jeg vet jo åpenbart ingenting sikkert, men man kan i alle fall basere synspunktet sitt på hva man ser utenifra. Ut i fra det jeg har lest og sett, ser det ut til at det åpenbart ikke har vært en god nok forståelse mellom styret og LvG. At han viste hvor det bar har jo ingenting med saken å gjøre at han blir behandlet dårlig. Betyr det at man fortjener å finne ut at man er sparket igjennom media i stedet for å faktisk få beskjed på forhånd. For all del, det kan være mulig at han faktisk fikk beskjed, men jeg synes det virker rart med tanke på det som har hendt siden.  

Da er vi uenige. For det første, ingen formuleringskamp, nå ble du bare barnslig.

Eg er ikke enig med deg i at vi kan konkludere med noe som helst, noe du åpenbart har gjort i flere innlegg her fram til nå.

Og du som arsenal supporter burde vite bedre enn å basere dine påstander på det som blir skrevet borti england. 

Lenke til kommentar

Nye detaljer kommer ut i dag fra DailyMail. Det er journalist Matt Lawton, og han er til å stole på.

- Partene ble enige allerede i januar

- Van Gaal ville beholdt jobben med topp fire

- Manchester United betalte Mourinho £4M for å holde seg unna andre klubber

- Mourinho er tilbudt en kontrakt med en lønn på £75M over fem år

- United ville ha en "oppførselsklausul" i kontrakten, noe Mourinho nektet

Og ikke minst dette, som jeg synes er virkelig ille og uverdig:

At Wembley on Saturday it was Van Gaal's wife Truus who told him she had seen the story on the BBC website shortly before he was due to give his post-match press conference.

Mrs Van Gaal was said to be extremely upset, which would explain the tetchy nature of the exchanges her husband then had with the media. He is also understood to be furious with his Old Trafford employers.

News of Mourinho's appointment, which is expected to be confirmed on Tuesday, was not leaked by United. But Woodward will face questions about how Van Gaal's moment of triumph was marred by such public humiliation.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3603778/Manchester-United-paid-Jose-Mourinho-4m-stay-away-rivals-former-Chelsea-boss-prepares-sign-75m-five-year-deal.html

Flere engelske medier melder også at Giggs har fått tilbud om assistentrollen under Mourinho, men at han vil takke nei.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Leste du i det hele tatt det Comma Chameleon skrev? Skrev det til og med i kursiv og du nevner hvorfor han får sparken.  :huh:

Og jeg føler ikke LvG blir backstabbet. Nyheten om at Mourinho tar over kommer etter FA-Cup finalen. Litt dårlig tidspunkt, men bedre enn før finalen. Dessuten er denne informasjonen lekt ut av Mendes og Mourinho sin side. Klubben har ikke gjort noe galt. Hvis de har stilt krav om CL-plassering bør LvG vite hvilke konsekvenser som kan følge. 

Les denne nedenfor fra The Guardian hvis dere har tid, litt lang men jækla god kommentar.

Louis van Gaal tactics left Manchester United players close to mutiny (Daniel Taylor)

• Liker 1
Lenke til kommentar

----

----

Hvordan er det forskjellig fra hva Arsenal forventer? Det er jo akkkurat det Arsenal forventer og innfrir år etter år.

Forsåvidt strengt å kalle en klubb som konstant kvalifiserer seg til utslagsrundene i CL, har vært topp 4 i gud vet hvor mange år og tok 2. plass i ligaen i år for middelmådig. 

Hva er det du tror Mourinho vinner på de neste 3. sesongene av betydning? 

Først av alt; jeg skjønner at du og andre synes jeg satte poenget mitt litt vel på spissen. Jeg skal begrunne dette relativt kort:

- ja, det er så absolutt middelmådighet av Arsenal. At klubben er i det hele tatt på en andreplass er ikke AFC sin fortjeneste, heller at absolutt alle andre har gjort det dårlig, unntatt Leicester selv. Dette har vi hatt en runde på i Highbury. Når Wenger ikke gidder å få fingeren ut og jage en førsteplass i år, som i mange andre foregående, selv om han besitter ressursene til det - så er det i høyeste grad middelmådighet. Vi kunne lett ha endt på enten 3. eller 4.plass.

Sannsynligvis også falt ut av topp fire i en annen mer konkurransedyktig sesong. Mangel på driv og ambisjoner = middelmådighet. Tredje eller fjerdeplasseringer er ikke lenger noen stor greie for Afc, hvor lenge skal vi holde på å få disse?

- altså, jeg ser Mouriinho som en mester i cuper. Og bare det at han er en vinnerskalle kommer til å gi en enorm boost til spillerene. Konkret så tenker jeg at han vil føre MU langt inn i cupene, både hjemlige og de utenlandske. Nei, jeg tror ikke United vinner ligaen med en gang, men en tja la oss si litt konservativt en god fjerdeplass/svak tredjeplass i ligaen 16/17 er ikke å forakte for klubbens supportere. Hvis du leser Guardianartikkelen så ser du hvorfor det etterhvert ble uutholdelig med LvG, trass i at mannen hadde overall bedre resultater enn Moyes   :)

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke alt snakket om å legge en plan for fremtiden. Det er blitt normalen i fotballen å bytte ut manageren etter 2-3 år. Det virker som folk tror vi skal klare å finne en ny Ferguson som sitter i flere tiår, det skjer ikke. Ferguson og Wenger er rariteter, trist men sant.

Bare vent Arsenal fans, når Wenger går så kan jeg nesten garantere at dere også vil følge på med managerbytter i hytt og pine. Nyt stabiliteten mens dere har den, for Wenger er iallefall en en garantist på underholdende fotball, og ikke minst CL kvalikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Folk sier at LVG har fått sparken men jeg finner ingen press release?

Vel, du får vente.. Når selveste Financial Times, BBC, Guardian, Telegraph, og mange andre seriøse (og Daily Mail også, men de er vel deres "VG" m.a.o trashy og upålitelig) medier har slått det opp, trenger man virkelig en press release? :)

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...