Skatteflyktning Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Tror flere hadde stemt FRP visst de ikke ville privatisere Norge å selge resursene i landet. Tror det avhenger litt av hvordan de ville gjort privatiseringen, mao om de hadde delt ut aksjer til alle stemmeberettigede i det som skulle privatiseres tror jeg flere ville ha stemt FrP. Klart det er ikke deres planer, derimot vil de ha pengene inn i statskassa for å bruke dem på annet tull. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Vettet glimrer ihvertfall med sitt fravær når gamle FRP helter skal ha sitt ord med i debatten. Men dessverre også pinlig langt utover FRP kretser når en tidligere Oslo-ordfører drar Hitler opp av hatten og kler ham opp i full stråmann som en annen forsmådd og urutinert nett-debattant... https://www.nrk.no/ostlandssendingen/frp-politiker-sidestiller-hijab-og-nazikostyme-etter-frisordommen-1.13131261 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Isdonninga får passet velfortjent påskrevet, oppfordringen er å tenke litt før man snakker og klare å se at ord kan ha konsekvenser., Ting som å forherlige sønner av Odin og stemple Norge som ett "godhetstyrrani", forteller vanlige folk at vi her har en hatefull kjerring med en stygg agenda. Dette er pinlig og uverdig, valget kan ikke komme fort nok. Det er nok nå, Sylvi Listhaug. Lenke til kommentar
Eirik554 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 her har en hatefull kjerring med en stygg agenda. Er det din ærlige oppfatning av henne? Tror du ikke hun, som de fleste andre politikere har gode intensjoner for samfunnet, bare at premissene og perspektivene er annerledes? 1 Lenke til kommentar
Bomsta Sjon Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 http://www.angelfire.com/ultra/vietnamwar/themurderers.html usa-værnes-erna Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Isdonninga får passet velfortjent påskrevet, oppfordringen er å tenke litt før man snakker og klare å se at ord kan ha konsekvenser., Ting som å forherlige sønner av Odin og stemple Norge som ett "godhetstyrrani", forteller vanlige folk at vi her har en hatefull kjerring med en stygg agenda. Dette er pinlig og uverdig, valget kan ikke komme fort nok. Det er nok nå, Sylvi Listhaug. "Hatefull kjærring" -----> Du hater alle med andre meninger enn deg selv ------> Hykler Lenke til kommentar
Sir Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Isdonninga får passet velfortjent påskrevet, oppfordringen er å tenke litt før man snakker og klare å se at ord kan ha konsekvenser., Ting som å forherlige sønner av Odin og stemple Norge som ett "godhetstyrrani", forteller vanlige folk at vi her har en hatefull kjerring med en stygg agenda. Dette er pinlig og uverdig, valget kan ikke komme fort nok. Det er nok nå, Sylvi Listhaug. Skjønner ikke hva du klager over. Ifølge deg selv er dagens samfunn det beste vi kan få til, og Sylvi er en del av dette. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Fordi folk flest er for smarte til å stemme på FRP. Nei, jeg tuller ikke, se her: http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html Nå viser ESS2008 det stikk motsatte, men NRK uten noe referanse til data eller modell vet vell bedre enn universitetene Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Isdonninga får passet velfortjent påskrevet, oppfordringen er å tenke litt før man snakker og klare å se at ord kan ha konsekvenser., Ting som å forherlige sønner av Odin og stemple Norge som ett "godhetstyrrani", forteller vanlige folk at vi her har en hatefull kjerring med en stygg agenda. Dette er pinlig og uverdig, valget kan ikke komme fort nok. Det er nok nå, Sylvi Listhaug. Skjønner ikke hva du klager over. Ifølge deg selv er dagens samfunn det beste vi kan få til, og Sylvi er en del av dette. Takk for info, alltid greit at andre forteller deg hva du egentlig mener.... At du nå etter nær sagt uendelige poster med partipolitisk krangling enda ikke klarer å skille mellom de andre politiske retningene vi har her kontra denne liberalismen din, imponerer ikke veldig Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Isdonninga får passet velfortjent påskrevet, oppfordringen er å tenke litt før man snakker og klare å se at ord kan ha konsekvenser., Ting som å forherlige sønner av Odin og stemple Norge som ett "godhetstyrrani", forteller vanlige folk at vi her har en hatefull kjerring med en stygg agenda. Dette er pinlig og uverdig, valget kan ikke komme fort nok. Det er nok nå, Sylvi Listhaug. "Hatefull kjærring" -----> Du hater alle med andre meninger enn deg selv ------> Hykler Jeg er bare hard mot de harde -som Fantomet! Syntes det var en fin og gjennomtenkt kronikk som utfordrer Listhaug på populismen hun og FRP kynisk nok lever på. Hun og Anudsen må være noe av det mest uærlige vi har hatt surrende rundt i regjeringskontorene noengang, good riddance! 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Man må helst bruke noen markante begreper, for å gi et tema den oppmerksomhet man anser nøvendig.De fleste skjønner meningen (og sannheten) med disse begrepene, så får en hver være voksne nok til å takle dem for hva de er.Er man det, vil det ikke føre til noen forverring av fornuftige holdninger. Man skal ikke lese mye av den artikkelen, før man ser hvordan ting vris og tilegges om hverandre på tvers av kontekst på typisk måte. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Lyst til å forklare disse vridninge på en markant måte? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Lyst til å forklare disse vridninge på en markant måte? Kan, men tror ikke jeg gidder. Det blir så kronglete, og jeg har dårlig tid. De som vil ser det selv. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Kan, men tror ikke jeg gidder. Det blir så kronglete, og jeg har dårlig tid. De som vil ser det selv. Ja med de riktige brillene på så kan man se alt mulig rart, hvilke briller ser du med? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Logiske ærlighetsbriller. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Et eks da hvertfall: Når man ser på denne framstillingen Statsråd Sylvi Listhaug har sagt at folk som flykter fra krig og tortur nærmest «bæres inn på gullstol», at de som ønsker å være gode mot asylsøkere er «godhetstyranner» og hinter til at du ikke er norsk om du ikke spiser grisekjøtt. Kan du med hånden på hjertet si; at det der ikke er en misvisende framstilling? (hvis du leser det linkene viser til). Det er da ikke det som står der hun sa. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Et eks da hvertfall: Når man ser på denne framstillingen Statsråd Sylvi Listhaug har sagt at folk som flykter fra krig og tortur nærmest «bæres inn på gullstol», at de som ønsker å være gode mot asylsøkere er «godhetstyranner» og hinter til at du ikke er norsk om du ikke spiser grisekjøtt. Kan du med hånden på hjertet si; at det der ikke er en misvisende framstilling? (hvis du leser det linkene viser til). Det er da ikke det som står der hun sa. Vinklingen må man gjerne kritisere, men vi vet da godt nå etter tiden med ministerpost hva Listhaug står for. Hun serverer oss den spiselige og folkelig versjonen av sine ståsted og selv det er ikke pent. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 For å svare på emnetittelen: Hadde dem i FrP som uttaler seg offentlig framstått som normale og fornuftige mennesker som kan fremme sine synspunkt uten å framstå som direkte usmakelig hadde sikkert flere stemt den veien. Hvem som har skyld i denne framstillingen vet ikke jeg, det jeg ser er at man tydeligvis ikke er norsk om man dekker ansiktet, ikke spiser svin og drikker alkohol. For meg sier det nok til at jeg vet at dette ikke kan være særlig smarte mennesker. Jeg begynner å lure på om det var litt slik det startet på 30-tallet i Tyskland. Du er ikke tysk hvis du har kalott, ikke spiser svin og skalldyr... 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hvem som har skyld i denne framstillingen vet ikke jeg, (...) Men det vet jeg. Det er klikkhungrige medier og dumme medieforbrukere som har skyld i det. Jeg tipper for øvrig det var jubel på Listhaugs kontor da mediene vinklet uttalelsene helt galt. Hun fikk både nådd de mest ytterliggående velgerne helt gratis ved at mediene fremstilte uttalelsene hennes som langt mer ekstreme enn de var, og hun fikk i tillegg sjansen til å komme med en kraftig offerrolle-kanonade i etterkant om at mediene behandler henne og FrP urettferdig. For øvrig en kanonade som for en gangs skyld var helt på sin plass. Og folk på venstresiden som var med på å hausse opp saken har bare seg selv å skylde på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå