Gå til innhold

Dell med 43" 4K PC skjerm, P4317Q. Wow!


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

For å spørre dumt, når man nærmer seg den størrelsen, hvorfor ikke kjøpe et tv? Er det så stor forskjell mellom en pc skjerm og et tv?

Lenke til kommentar

For å spørre dumt, når man nærmer seg den størrelsen, hvorfor ikke kjøpe et tv? Er det så stor forskjell mellom en pc skjerm og et tv?

 

43" er jo ikke noe folk flest kjøper til sin PC. Den er jo laget for mer proffe bruksområder. Denne Dell skjermen kan man (slik det ser ut) stille på høyden, vinkel den står i osv. Man kan ikke det med en TV. Flere andre ting som skiller en TV fra en PC skjerm også som jeg ikke gidder gå inn på nå. Hvert sitt bruksområde :)

 

Selv har jeg en BenQ 32" 4K PC skjerm, og den er mer enn stor nok for meg. Noe større og man må sette den enda lenger unna, og/eller bevege hodet for mye.

Lenke til kommentar

Har en 40" 4K monitor hengende over hovedskjermen min selv, og det er amazeballs. ALT jeg ikke skal fokusere 100% på ligger der og er alltid tilgjengelig. DPI er også nesten det samme som 1440p, så skaleringen mellom de to er nesten perfekt.

 

Philips har forresten en "tilsvarende" skjerm for ca 7K, inkl flere innganger på skjermen samtidig: https://www.komplett.no/product/882393/datautstyr/skjermer/skjermer/philips-43-4k-led-bdm4350uc

Lenke til kommentar

For å spørre dumt, når man nærmer seg den størrelsen, hvorfor ikke kjøpe et tv? Er det så stor forskjell mellom en pc skjerm og et tv?

 

En del funksjoner ja og ikke minst kvalitet  (ofte).

 

Skjermer har ofte funksjoner i standen slik at du kan vri og vende på den, tilting og veksling mellom liggende og stående er ikke uvanlig.

 

Innganger som DisplayPort som takler 4K med høy oppdateringsfrekvens så ikke ting virker hakkete, eventuelt USB-C.

 

Funksjoner som gjør at du kan dele opp skjermen og vise  bilder fra forskjellige kilder samtidig.... ikke kun PiP nei

 

Edit:

Bruker selv en 40" 4K Philips, en drøm :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...