arehsan Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Jeg har nettop kjøpt meg bærbar pc. Amilo D1840 med P4 2.8 og Radeon 9600 128MB. Jeg kjørte 3dmark03 for å se hvordan denne maskina var i forhold til den stasjonært (t-bird [email protected] radeon 9500@9700PRO). Jeg fikk ca 2500 marks på den bærbare, og 4600 på den stasjonære. På oppsummeringen etter testen ser jeg at skjermkortet kjører på 350mhz på core og bare 200mhz på minne. Skal ikke det være 300mhz? Til slutt: går det an å overklokke bærbare? prosessor el. skjermkort.. Og hvor kan jeg finne nye drivere til skjermkortet? Fujitsu-Siemens har ingenting på sine sider, og omega driverene fungerer ikke. Endret 23. november 2003 av Ritz Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg leste et sted (tror det var på anandtech) at Mobile Radeon 9600 kunne settes i flere forskjellige moduser, hvor det ble satt til å kjøre på forskjellige klokkefrekvenser - høyere clock -> mer strøm. Sjekk etter i ATi Display drivers eller.no sånt for å se etter hvordan man fikser det. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Siden dataen går på strøm nå, er det satt til "optimal performance". så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Men jeg så på en test nå at minnet ikke kjører på med enn 200mhz. Det er på 9600PRO det er på 350mhz.. Men går det an å overklokke skjermkortet med powerstrip? eller er det for risikabelt på bærbar? skaper det evt. kluss med strømsparingsgreiene? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Har bedt overklokking.no om å lage en guide for overklokking av bærbare ... Se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=168659 Stem opp om forslaget Lenke til kommentar
Filla Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Forumlederen på overklokking.no skrev blant annet dette: Har nå byttet ut det som var mellom kjøleren og prosessoren (samme dritten som på boxed-kjølerne til Intel) med Arctic Silver 5. Temp'en sank med nesten 20 grader.. ........noe å tenke på for de som har desktop CPUs ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå