Gå til innhold

minnebrikker: cl2.5 vs cl2


dyre

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) fra ukens tilbud på komplett.no for bare 679,-

fra før av så har jeg Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB som jeg bruker i maskina mi... har da et dfi lanparty n2 ultra hovedkort.

rammen som jeg har fra før er cl2 mens jeg det jeg nettopp da har bestilt fra komplett er cl2.5. har det noe å si å kjøre to forskjellige cl, eller skal det gå ok?

har hørt noe rykter om at det kanskje bil gå utover ytelsen på doble minnekanaler til ram-brikkene som jeg har fra før av.

 

var dette en dum handel av meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nettopp kjøpt meg DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) fra ukens tilbud på komplett.no for bare 679,-

fra før av så har jeg Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB som jeg bruker i maskina mi... har da et dfi lanparty n2 ultra hovedkort.

rammen som jeg har fra før er cl2 mens jeg det jeg nettopp da har bestilt fra komplett er cl2.5. har det noe å si å kjøre to forskjellige cl, eller skal det gå ok?

har hørt noe rykter om at det kanskje bil gå utover ytelsen på doble minnekanaler til ram-brikkene som jeg har fra før av.

 

var dette en dum handel av meg?

Hvis du ikke overklokker prosessoren tror jeg twinmos minnet klarer CL2 ved 333 "mhz". At du mister dual fuksjonen metyr ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
At du mister DUAL betyr så godt dom NADA!!!

 

At du ikke kan kjøre med lave timings (LL=low latancy-> CL2) er et tap på AMD systemer.

Jepp, Dual Channel har ingenting å si på AMD systemer!

Har dere prøvd å kjøre dual selv?

 

Dual har faktisk litt å si på AMD.. ikke like mye som på i865/875, men det har faktisk litt å si. I feks 3dmark ol. så tjener man ca like på å kjøre dual som man tjener på å kjøre 5-6Mhz høyere FSB. En økning man så absolutt vil ha med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...