Gå til innhold

Nav Rogaland: Alvoret har gått opp for folk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Lurer på når en skal snakke høyt om de hundretusener folk taper på boligsalg i Rogaland.

Det er bare å lese avisen hver dag...

Jeg har sett én artikkel om dette. Og det i en lokalavis. I riksavisene er det jo bare boligmekleronanering over idiotprisene i Oslo.

Lenke til kommentar

Lurer på når en skal snakke høyt om de hundretusener folk taper på boligsalg i Rogaland.

Jeg har sett én artikkel om dette. Og det i en lokalavis. I riksavisene er det jo bare boligmekleronanering over idiotprisene i Oslo.

Tipper du ikke leser eks. DN og E24:

Svakt boligmarked i Stavanger

Her har boligprisene falt 7,4 prosent

Her økte boligprisene mest i 2015 – og her falt prisene pladask

- Boligprisene skal videre ned i Stavanger

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette stiller jeg meg helt uforstående til? Hver gang mediene beskriver hvordan prisene i Oslo bare går opp og opp så passer de på å nevne at det er motsatt utvikling i Stavanger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du leser/hører ikke mye om boligprisene med andre ord... jeg bor i Trondheim og hører til stadighet om "motsatt utvikling" i Stavangerområdet når boligpriser blir nevnt.

Lenke til kommentar

Fordi artiklene i aftenbladet og sandnesposten er for de som betaler, betyr ikke at de ikke eksisterer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper du ikke leser eks. DN og E24:

Svakt boligmarked i Stavanger

Her har boligprisene falt 7,4 prosent

Her økte boligprisene mest i 2015 – og her falt prisene pladask

- Boligprisene skal videre ned i Stavanger

Er litt forskjellig. Dette blant annet: http://e24.no/privat/boligmarkedet/naa-stiger-boligprisene-ogsaa-i-stavanger/23652476

Lenke til kommentar

"Da ledigheten økte her i 2014 var det mange som trodde at det ville komme jobber igjen, slik det alltid har gjort i oljebransjen. Men bransjen kutter kostnader for å være konkurransedyktig framover, så de jobbene kommer neppe tilbake."

Kommer de neppe tilbake? Pr i dag har de fleste oljeselskap kuttet kraftig i vedlikeholdet (det kan ikke fortsette i all fremtid), de leter nesten ikke etter olje lenger (skal de ha en framtid må de finne mer olje før eller siden), mange bruker utstrakt bruk av overtid for å dekke behovet (de er redde for å ansette, men før eller siden må de det), få modifikasjonsprosjekter blir startet (det kan heller ikke utsettes i det uendelige).

Det som avgjør hvor mange jobber som kommer tilbake er om spesielt oljeselskapene velger å bruke norske leverandører eller ikke. Her bør staten inn på banen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...