Gå til innhold

Brothers in Arms: Hells Highway, Teknisk briljant MEN!


Anbefalte innlegg

Så mye gameplay feil!

 

Jeg husker godt hypen jeg hadde for Brothers in Arms før første spillet kom ut.

De lagde mye hype rundt spillet, hvordan brettene var basert på ekte steder, at de brukte kart og bilder fra WW2 til å lage brettene, og hvordan karakterer du spilte og som var rundt deg var basert på ekte folk.

 

Første spillet var ganske bra, Andre spillet «earned in blood» var langt bedre.

 

Spillene krevde at du flanket finden, tok de ut med granater osv.

De to første spillene hadde egentlig bare en feil, våpnene skadet for lite. Dette var jo nettopp fordi de ville du skulle flanke fienden og derfor om våpnene var for dødelige ville nødvendigheten til å flanke være lavere. Heldigvis er en av de få modene til spillene, en mod som gjør at våpene skader mer, Det forbedrer spillene til det ekstreme og er et must å ha om jeg skal spille de to første spillene.

 

Så kom hypen til Hells Highway. Grafikken var fantastisk(og den har holdt seg veldig godt, Det er nå 8 år siden spillet kom ut, og det ser bra ut. Det er ikke noe Witcher 3, men det ser bra ut!

 

brother_zpsgitfsnyi.jpg

Grafikken har holdt seg meget bra de siste 8 årene!

 

 

I Hells Highway har du ikke lengre bare vanlige lag kamerater, men nå har du tilgang til bazooka team og MG team. Du skal kunne ødelegge miljøet osv.

 

Hva vi fikk var en dårlig bastard av FPS og TPS, I de to første spillene var det et rent FPS. Mens i dette spillet kan du gå i third person når du går i dekning(eller DU MÅ)

 

Dette forandrer hele spillet. Det føleses mer som en 3rd person arcade shooter. Selv om det ikke er det. Og selv om dette er den største forandringa er ikke dette alt som arcadefiserer spillet. Flere brett har «solo» partier Der du er alene og skyter hauger med tyskere rambo style. Du for også noe forferdelige Tanks brett hvor du kjører rundt og leker Tankmagadion.

 

Alle disse tignene gjør at spillet virker mer acade, selv om det fremdeles er langt langt mer realistisk enn noen Battlefield eller Cod er.

 

brother2_zpsdvw4wfuo.jpg De gangene du kan bruke Iron sights er det flott!

 

Det hjelper ikke at disse nye «lagene» dine virker skripta og gimicky. Oh det er en MG42 i et tårn og jeg har et bazooka team. Lurer på hva jeg skal gjøre? Rart at disse MG42ene i tårn bare er på de brettene hvor du har bazooka lag!

 

Så har du disse brettene som kan ødlegges. Det er veldig selektivt hva som kan ødlegges. Egentlig er det bare 2 ting som kan ødelegges. Sandsekker og stakittgjerder . Alt annet tåler like mye som de gjør alltid. Murvegger er ikke påvirket av bazooka treff, ikke oljefat heller(veldig godt metal de er laget av) Så igjen en gimick. Hei du kan ødlegge miljøet.(Det vi mener er du kan ødlegge sandsekker og stakittgjerder) Og selv stakittgjerder er rare. Du kan skyte de i stykker. Så gjemmer det seg 3 tyskere bak dette gjerdet, må du skyte i stykker gjerdet før du kan treffe tyskerne.

 

Det er ikke slik det funker i virkligheten. 2 cm tykke planker er utrolig dårkige saker til å stoppe rifle og til og med pistol kuler. Så igjen gimicky og teit.

 

brother3_zpsr68lzmmb.jpg En av de få direkte tekniske sakene som ikke er solid er som i mange spill granat kasting! I denne senen ba jeg han kaste granaten opp i andre etasje og alt viser at det er det som skal skje, i stede kaster han den rett opp i taket og ned på gulvet...

 

Det som er synd er jo at spillet hadde så mye som kunne gjøre det bra.

Som sagt det er teknisk briljant flott grafikk og fantastisk lyd. I motsetting til de første skader våpnene bedre(men fremdeles litt vel lite, spesielt merkbart med rifler) Dette er en av de få AAA spillene der du kan plaffe ned 5 fiender med en Thompson på et sekund. Sikt midt i klynga og reklet vil spre kulene og gjøre at du treffer alle sammen. Spillet er flått å skyte når man er i iron sights. Desverre er du 90% av tiden i 3rd person der du ikke har iron sights. Igjen ødlegger!

 

101st On me!

brother4_zpsmofsbap4.jpg

 

Brettene er kjennerelt gode de skulle bare vært mer åpene, dette gjelder jo de to første også. Men selv der hadde du ofte noe mer valgfrihet. Her har du alltid enten 2 ruter og ta, eller så må du storme rett på.

 

Dette gjør at når du har spilt brettet 2 ganger vet du nøyaktig hva du skal gjøre! Ikke noe nytt å gjøre.

 

brother5_zpsiwun6bmj.jpg Spillet har "action" cam skjer når du sprenger folk eller headshoter de på fancy måte...

 

brother6_zpstbn6qt0t.jpg

Og der går et MG nest til helvete med bazooka! Heldigvis kan du snipe de om du vil det og har en rifle.

 

brother7_zps2kskypqc.jpg Som jeg gjode her! Selv om Både Garanden og Carbinene er litt vel svake i dødlighet er headshot one shot one kill med alt.

 

Dessverre er noen brett dårligere. Det er spesielt et hvor du er i en fabrikk og jeg får flashbacks til Mafia 2 når jeg er der inne.

 

Det er ille nok at 3rd person er påkrevd men det er en klunkede og dårlig laget cover system. Jeg liker de ikke når de er gode, men her er det tungvindt og unøyaktig. Kan være slitsomt å gjøre noe så enkelt som å gå fra cover og hoppe over en lav mur. Dette er tungvindt noe som fører til sekunder brukt der du blir skutt på. (noe av dette forklares jo med alderen, spill i dag er bedre på dette)

 

En annen ting jeg syns er rart er du har 20 «magasiner» til alle våpen. Så 20 magasiner til en Thompson, 20 til garanden og 20 til pistolen. Eventuelt 20 til BAR, M1 Carbine osv.

Du kan plukke opp ammo ved visse ammo drops. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjorde dette, I de to første hadde du «standard ammo load» Altså 12 magasiner til BAR, 11 til Grand, 5 til carbine osv.

Jeg syns 5 til carbine er litt lite og 11 til Garand litt lite det er sant at dette var standard load. Men med bandloerer osv hadde de ofte mer ammo. Men jeg har aldri hørt om noen som har mer enn 10 Thompson magasiner(og de aller fleste hadde bare 6)

I Earned in blod hadde de en kjempe fin måte å fikse dette på. Når du hadde lite ammo ba du bare om ammo fra en av lag kameratene dine. Ja kanskje litt gamey? Men det funket. Mye bedre enn å løpe rundt med 20 magasinser. Du kan om du vil løpe rundt med 20 BAR og 20 Thompson magaisner! Det er 600 .45 kaliber kuler og 400 30.06 kuler. Det er noe som 30kg bare i ammo uten å ta med vekten på magasiene! Jeg regner med alle magsiner er feste med borrelås ellers ser jeg ikke hvordan han skal gjemme de unna!

 

Spillet i seg selv er helt kurrant og jeg foretrekker det over COD 1-2 osv. Men det er hvor nære det var å bli bra som gjør det så skuffende. Hvorfor denne 3rd person cover dritten, Hvorfor alle disse gimmickene! Hvorfor ikke bare lade en ekte brothers in arms oppføgler, med bedre grafikk. Bedre brukervennlighet osv. De gjorde noen ting riktig., lyden, grafikken, våpenskade osv. Men så mye mye feil..... Jeg er lei at vi aldri fikk noe 4 Brothers in Arms, men samtidig det hadde vel egentlig bare vært som Mass Effect mot tyskere!

 

Og til slutt et par bilder av de flotte Iron Sights som du dessverre bruker alt for sjeldent .

brother8_zpsrw7dipky.jpg

brother9_zpszhrltlfz.jpg

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri skjønt hvorfor så mange slakter dette spillet.

Syns det var fett og har ventet på et nytt BiA spill lenge nå

 

Jeg har nettopp beskrevet i anmeldelsen hvorfor så mange slakter dette spillet.(om alle slakter det av samme årsak vet jeg jo så klart ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...