Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Vurderer følgende: Tana SL-1 som fås hos Soundgarden Sonos Play 5 Hifiklubben Dali Kubik Hifiklubben Naim Mu-So Qb JBL Autentics L16 Har noen hørt alle disse og kan gi noe forklaring på lydbildet? Mitt behov: Skal spille lavt så høyt volum er ikke vesentlig, må kobles til TV for bedre TV-lyd, styres fra Pc og/eller Androidtelefon, Når det gjelder lydbilde er jeg glad i bass og diskant - noe som gjør at musikken høres mer musikalsk ut i mine ører. Samtidig savner jeg ofte litt mellomtone når jeg ser TV. Spiller ofte svært lavt og vil da gjerne høyre antydning av bass. Har ikke så mye erfaring med slike høytalere med synes Geneva XL høres meget bra ut. Dessverre blir denne for stor. Tar gjerne i mot andre forslag også Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Ta deg en tur på Hifi Klubben, de har mange forskjellige, og hør litt demoer av musikk som du liker. Sjekk også ut Bluesound som Hifi Klubben har. Jeg var veldig overrasket over hvor mye bass Pulse Mini hadde til størrelsen. (Den kan sammenlignes med Sonos Play "4", ligger ett sted mellom Play 3 og 5). Fordelen med Sonos er at du kan koble de sammen til stereo, og med Playbar så kan du også utvide til ekte surround med flere høyttalere (Den har sine svakheter da den ikke støtter DTS, eller har HDMI). Men du bør huske å sjekke om den du velger har Optisk INNGANG. Mange av dem har utgang, men ikke inngang. Ville anbefalt enten Sonos eller Bluesound, da de kan utvides til flere rom nokså enkelt, og har Apper som er veldig gode. Mange av de mindre utbredde har dårligere apper, noe som ødelegger veldig mye for bruken. Har selv en Marantz forsterker som hadde funket supert som nettverksspiller, men takke være en horribel app, så funker det ikke veldig bra (Kan ikke engang hoppe/spole i en sang) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå