Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg har fått i oppdrag å lage en pc for en venn om ca 1mnd til. Men lurer bare på et par ting før jeg velger platform og om kanskje dette hjelper dere med å finne ut hvilken platform som passer mest. Jeg husker at i5 var liksom det beste for pengene om man var gamer, og at man ikke burde gå for i7 pga det var lite forskjell og at prisen var veldig mye mer enn i5.. Stemmer dette forsatt på i5 6600K og i7 6700k? hans bruksområde er gaming, photoshop, browsing. Er da X99 noe jeg ikke burde ta og heller gå for Z170? Isåfall hvorfor? Og hvorfor burde jeg da ta i5 og ikke i7 visst jeg hadde gått for z170? Å visst man går for z170.. har det noe å si om man bruker 2x ram slots vs 4x ram slots på ytelsen? Si 16gb i 4x4gb vs 16gb i 2x8GB ? Endret 21. mai 2016 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Jeg har fått i oppdrag å lage en pc for en venn om ca 1mnd til. Men lurer bare på et par ting før jeg velger platform og om kanskje dette hjelper dere med å finne ut hvilken platform som passer mest. Jeg husker at i5 var liksom det beste for pengene om man var gamer, og at man ikke burde gå for i7 pga det var lite forskjell og at prisen var veldig mye mer enn i5.. Stemmer dette forsatt på i5 6600K og i7 6700k? hans bruksområde er gaming, photoshop, browsing. Er da X99 noe jeg ikke burde ta og heller gå for Z170? Isåfall hvorfor? Og hvorfor burde jeg da ta i5 og ikke i7 visst jeg hadde gått for z170? Å visst man går for z170.. har det noe å si om man bruker 2x ram slots vs 4x ram slots på ytelsen? Si 16gb i 4x4gb vs 16gb i 2x8GB ? Med 2 minnekanaler det er på z170, så er det best med bare 2 brikker. F.eks disse: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3464896 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg har fått i oppdrag å lage en pc for en venn om ca 1mnd til. Men lurer bare på et par ting før jeg velger platform og om kanskje dette hjelper dere med å finne ut hvilken platform som passer mest. Jeg husker at i5 var liksom det beste for pengene om man var gamer, og at man ikke burde gå for i7 pga det var lite forskjell og at prisen var veldig mye mer enn i5.. Stemmer dette forsatt på i5 6600K og i7 6700k? hans bruksområde er gaming, photoshop, browsing. Er da X99 noe jeg ikke burde ta og heller gå for Z170? Isåfall hvorfor? Og hvorfor burde jeg da ta i5 og ikke i7 visst jeg hadde gått for z170? Å visst man går for z170.. har det noe å si om man bruker 2x ram slots vs 4x ram slots på ytelsen? Si 16gb i 4x4gb vs 16gb i 2x8GB ? Med 2 minnekanaler det er på z170, så er det best med bare 2 brikker. F.eks disse: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3464896 Takker, hva syntes du om g.skill? Mange år siden jeg hadde dette i noen av mine dataer. Husker jeg hadde noen g.skill i DDR2 eller noe i den duren for mange herrens år sida. Ser også at du tokk lav latency og høy mhz! Har de noen i hvit? eller noen med litt lavere heatsinks? Endret 21. mai 2016 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg har fått i oppdrag å lage en pc for en venn om ca 1mnd til. Men lurer bare på et par ting før jeg velger platform og om kanskje dette hjelper dere med å finne ut hvilken platform som passer mest. Jeg husker at i5 var liksom det beste for pengene om man var gamer, og at man ikke burde gå for i7 pga det var lite forskjell og at prisen var veldig mye mer enn i5.. Stemmer dette forsatt på i5 6600K og i7 6700k? hans bruksområde er gaming, photoshop, browsing. Er da X99 noe jeg ikke burde ta og heller gå for Z170? Isåfall hvorfor? Og hvorfor burde jeg da ta i5 og ikke i7 visst jeg hadde gått for z170? Å visst man går for z170.. har det noe å si om man bruker 2x ram slots vs 4x ram slots på ytelsen? Si 16gb i 4x4gb vs 16gb i 2x8GB ? Med 2 minnekanaler det er på z170, så er det best med bare 2 brikker. F.eks disse: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3464896 Takker, hva syntes du om g.skill? Mange år siden jeg hadde dette i noen av mine dataer. Husker jeg hadde noen g.skill i DDR2 eller noe i den duren for mange herrens år sida. Ser også at du tokk lav latency og høy mhz! Har de noen i hvit? eller noen med litt lavere heatsinks? Jeg bruker g.skill uansett. Har brukt det helt siden ddr2 kom http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=ddr4%20white G.SKILL har ikkje hvite Endret 21. mai 2016 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg bruker g.skill uansett. Har brukt det helt siden ddr2 kom Team extreme har hvite ! Hva syntes du om CPU da? Burde han ha i7 eller i5? Trur han tenkte å gå for 1080 eller 1070 Endret 21. mai 2016 av Mikkis2k Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 "Hans bruksområde er gaming, photoshop, browsing." Spørs på budsjettet, men en i5-6600K er beste valget her. En i7-6700K vil ikke ha noen fordeler her. Faktisk så kan en i7 med påslått hyperthreading få mindre fps i mange spill, enn i5 uten HT på samme hastighet. Har han planer om å begynne med rendring, video encoding, streaming så er en i7 et bedre valg. 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 "Hans bruksområde er gaming, photoshop, browsing." Spørs på budsjettet, men en i5-6600K er beste valget her. En i7-6700K vil ikke ha noen fordeler her. Faktisk så kan en i7 med påslått hyperthreading få mindre fps i mange spill, enn i5 uten HT på samme hastighet. Har han planer om å begynne med rendring, video encoding, streaming så er en i7 et bedre valg. Tviler sterkt på at han gidder å streame eller dulle med noe video redigering. Trur det går mest i photoshop og gaming! Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Jeg bruker g.skill uansett. Har brukt det helt siden ddr2 kom http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=ddr4%20white G.SKILL har ikkje hvite Trur e bare ordner han et krait hk og de sorte fra g.skill. Trur de hvite blir da synlige menst de sorte går i de sorte slotsa på HK! trur det.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Siden han er en gamer så er det bedre med en i5 6600K + GTX 1080 skjermkort, enn i7 6700K + GTX 1070 for å si det sånn. 16GB RAM er passe for en gamer. Sørg for en god SSD da, som Samsung 850 EVO. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå