Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Hei, lurte på hva dere syntes om denne annonsa jeg så på finn ? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76192986&myad=76192986 Burde kanskje prøve å gi bud på 11000kr? Eller er det for mye syntes dere? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Mine tanker: - Hadde det virkelig vært så "ultimate" hadde han beholdt den selv eller solgt den for mer. - Selge p.g.a. flytting og lite penger på konto? Han selger heller fordi han skal ha noe bedre (og fordi denne er for dårlig). - Han sier han aldri har overklokket CPU, det tror jeg ingenting på. - Skjermene er 5 år gamle. - Annet OS = Antagelig noe som er piratkopiert. Velvel. EDIT: Hadde det vært jeg hadde jeg heller satt meg ned fremfor prisjakt.no og snekret sammen noe selv. Endret 21. mai 2016 av nightowl Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Mine tanker: - Hadde det virkelig vært så "ultimate" hadde han beholdt den selv eller solgt den for mer. - Selge p.g.a. flytting og lite penger på konto? Han selger heller fordi han skal ha noe bedre (og fordi denne er for dårlig). - Han sier han aldri har overklokket CPU, det tror jeg ingenting på. - Skjermene er 5 år gamle. - Annet OS = Antagelig noe som er piratkopiert. Velvel. EDIT: Hadde det vært jeg hadde jeg heller satt meg ned fremfor prisjakt.no og snekret sammen noe selv. Trur du han har OC cpu på stock kjøler? Dette tviler jeg på. Mange som selger pga flytting, så hvorfor er dette mistenkelig :S? Han kan jo kalle det "ultimate", uten at han må beholde den selv? denne ga ikke mening. skjermene er jeg enig i, men 2skjermer contra 0 skjermer.. Annet OS, tja det kan kanskje være sant, men han kan jo også installere OS de har liggende eller at han selv har OS som han har liggende. Syntes du var veldig kritisk og veldig dømmende, men det er meg. Mitt spm var om den var verdt det! ? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Skjermene er ganske dårlige til gaming, men om du får dette for 10-11k så vil jeg si det er et godt kjøp. Ingenting å si på CPU eller GPU her. Kanskje du kan prute ved å ditche skjermene også? 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Skjermene er ganske dårlige til gaming, men om du får dette for 10-11k så vil jeg si det er et godt kjøp. Ingenting å si på CPU eller GPU her. Kanskje du kan prute ved å ditche skjermene også? Var noe slikt jeg tenkte på ja Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 *snip* Han har kjørt dritten på maks og nå vil han ha noe som er bedre! Det er min mening. Ergo: Det er ikke verdt det, kjøp heller nytt. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 *snip* Han har kjørt dritten på maks og nå vil han ha noe som er bedre! Det er min mening. Ergo: Det er ikke verdt det, kjøp heller nytt. Jeg trur du er for dømmende. Han har holdt på med data i 25år står det, og ingen er dumme nokk til å OC på stock kjøler idag. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 ingen er dumme nokk til å OC på stock kjøler idag. Really? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 ingen er dumme nokk til å OC på stock kjøler idag. Really? Kanskje formulert dårlig.. Men ingen med god erfaring innen pc/mange års erfaring er dumme nok til å OC på stock kjøler. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Kanskje formulert dårlig.. Men ingen med god erfaring innen pc/mange års erfaring er dumme nok til å OC på stock kjøler. Han kan si hva som helst, folk flest lyver så det renner på FINN. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Kanskje formulert dårlig.. Men ingen med god erfaring innen pc/mange års erfaring er dumme nok til å OC på stock kjøler. Han kan si hva som helst, folk flest lyver så det renner på FINN. Det kan sikkert være sant. Men man tar ikke alle under en kam. Å visst "Han har kjørt dritten på maks og nå vil han ha noe som er bedre!" Så stemmer dette veldig dårlig. Han har liksom kjørt "dritten" på maks i 1 år med STOCK kjøler og vill nå ha noe bedre? Spillene han viser er D3 og CS:GO... Denne personen trenger ikke noe bedre, og kunne klart seg med mindre! Så i mitt øye blir dette bare ensing og kynsing. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 *snip* Han har altså kjøpt mye nytt de siste årene + resultatet er visst "ultimate" = ??? Tenk selv da mann: Hvorfor vil han selge? Og hvorfor skal du kjøpe brukt (med alle de risikoer du da tar), når du heller kan handle nytt? I praksis blir det jo ofte mye bryderi når man har kjøpt noe brukt, fått fraktet det via Posten, og det viser seg at ting ikke virker. Det er egne tråder for dette titt og ofte. Vær litt mer skeptisk og ikke tro på alt folk sier; som at de har bøttevis med "gaming pc"-erfaring. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) *snip* Han har altså kjøpt mye nytt de siste årene + resultatet er visst "ultimate" = ??? Tenk selv da mann: Hvorfor vil han selge? Og hvorfor skal du kjøpe brukt (med alle de risikoer du da tar), når du heller kan handle nytt? I praksis blir det jo ofte mye bryderi når man har kjøpt noe brukt, fått fraktet det via Posten, og det viser seg at ting ikke virker. Det er egne tråder for dette titt og ofte. Vær litt mer skeptisk og ikke tro på alt folk sier; som at de har bøttevis med "gaming pc"-erfaring. "ultimate" er nok ikke pga det han har kjøpt. Her er det nok pga alt som følger med. Han påpeker også at skjermene ikke er "relatert" til dette. Da dette stemmer pga de ikke er "gamer" eller spill skjermer med høye hz osv. Handle brukt? Med dagens marked osv så er brukt et bedre valg enn nytt ivertfall for meg, da jeg har luseinntekt og ikke har jobb. Og her har du da alt i en pakke for en veldig levelig pris om man får den ned til 11000 eller kanskje 10000 visst man er heldig. Står i annonsa hvorfor han vil selge! Slutt å tru at alle lyger.. ja folk kan være idioter.. men jeg kan faktisk MØTE denne personen personlig da det er 3mil fra meg! Så brukt 10000kr vs nytt 17000+. Er ikke vanskelig valg for meg ivertfall. Og jeg har handlet på finn mange ganger og alltid vært fornøyd. Brukt kan noen ganger være magiskt og noen ganger være kjipt. Og når det er "kjipt" er det som regel når man ikke har lest annonsa, f.hånds betaler, osv osv.. E har aldri opplevd der man faktisk kan gå til personen å se på det man kjøper før man kjøper det at det er noe problem. Endret 21. mai 2016 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Min erfaring når det kommer til garanti på elektronikk er at mange av leverandørene uansett stiller god garanti, de spør ikke om kvitteringer eller hvordan du har fått delene, kun serieNR og hva som er galt. Ser ikke noe annet enn positivt med bruktmarkedet, ville vært synd om gjenbruk ikke var et godt alternativ til nytt. 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) har aldri opplevd der man faktisk kan gå til personen å se på det man kjøper før man kjøper det at det er noe problem. Det sa du ingenting om over at du skulle gjøre, og vipps så stiller saken seg i et annet lys. (Og at du har handlet på FINN før er jo totalt uinteressant, spørsmålet ville jo heller vært om du har handlet fra annonseeier før..) Om du kan møte opp hos vedkommende, og titte på alt utstyret før du kjøper, og alt ser greit ut, så ja, kanskje det er et greit kjøp. Å få det tilsendt i Posten derimot ville vært noe helt annet, da aner man ikke om man kjøper katta i sekken. EDIT: Leif. Endret 21. mai 2016 av nightowl Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 har aldri opplevd der man faktisk kan gå til personen å se på det man kjøper før man kjøper det at det er noe problem. Det sa du ingenting om over at du skulle gjøre, og vipps så stiller saken seg i et annet lys. (Og at du har handlet på FINN før er jo totalt uinteressant, spørsmålet ville jo heller vært om du har handlet fra annonseeier før..) Om du kan møte opp hos vedkommende, og titte på alt utstyret før du kjøper, og alt ser greit ut, så ja, kanskje det er et greit kjøp. Å få det tilsendt i Posten derimot ville vært noe helt annet, da aner man ikke om man kjøper katta i sekken. EDIT: Leif. Som sakt, jeg kjøper ikke en pc med alt dette lagt oppe i gokk.. Hadde det vært bare deler så kanskje. Men en hel pc, det skjer ikke, man er kanskje dum men SÅ dum er man ikke nei Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Hadde også 4790k med 212 evo, men hadde også stock kjøleren liggende i skapet som jeg kunne ha satt på Er noe med hva en skal stole på, det er det som er faren ved å kjøpe brukt. En kan aldri vite. Nok om det.. Om en er låst til å kjøpe en ferdig oppsatt pc og ikke klarer å skru sammen noe selv er det kanskje grei pris, (selv om jeg ikke helt synes det) Kan jo se litt på prisene han opererer med. Kabinettet får en til 1000 lappen nytt. Brukt musematte til 400 kr? Kanskje Gtx 980 har den prisen ny enkelte steder i dag. Her er ett kort kanskje jeg kunne fått prutet ned til 4500kr og kunne hentet det i dag hadde det vært opptil meg, hvis jeg skulle hatt et slikt kort. Hvor mye har han egentlig slått av på prisen? Det har jo også mye å si hva som er tilgjengelig i nærområdet. Er ikke alltid det kryr av ting rundt en hvis en ikke bor i nærheten av en storby Endret 21. mai 2016 av FranZe Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Musematta er jo nypris i butikk?.. Kabinettet selges kun på komplett.no i følge prisguide som jeg ser.. og der koster det 1249kr ikke 1000kr? Ser proshop har det til 1049.. men proshop? nei takk. Endret 21. mai 2016 av Mikkis2k Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Hei, lurte på hva dere syntes om denne annonsa jeg så på finn ? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76192986&myad=76192986 Burde kanskje prøve å gi bud på 11000kr? Eller er det for mye syntes dere? Mulig dette ikke passer inn her, men jeg har et godt tilbud til deg. Kontakt meg pm for videre info. 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Musematta er jo nypris i butikk?.. Kabinettet selges kun på komplett.no i følge prisguide som jeg ser.. og der koster det 1249kr ikke 1000kr? Ser proshop har det til 1049.. men proshop? nei takk. Saken er om du synes brukt musematte til 250+ er verdt det? Er du avhengig å kjøpe akkurat det den personen skal selge? Om han ikke traff spikeren på hodet finnes det jo andre alternativer. Du får jo nytt kabinett til 6-700 kr. Du kan jo også kjøpe ny komplett maskin, utenom skjermkortet som du kjøper brukt. Så kjøper du mus, musmatte, tastatur og skjerm(er) brukt. Da sparer du 1500 kr på skjermkortet og det andre tilbehøret får en ganske rimelig om en handler det brukt. Ville ikke kjøpt den strømforsyningen i listen men tok den med i og med at det er den han selger. La også med ett 970 kort som jeg mener at ett 980 kort ikke er verdt å betale mer for brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå