Mann1982 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Hei, nesten alle informatikk-studiene studiene ved UiO har Ex. Phil. Jeg lurte på om, kan man ta en annen kurs med like mye poeng, eller er Ex. Phil. obligatorisk?Hvem i UiO kan jeg spørre dette? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 exphil03 er et obligatorisk fag for alle som vil ha en bachelorgrad fra uio. så nei du kan ikke bytte den ut. Om du vil spørre noen, så foreslår jeg at du prøver studieadministrsjonen ved institutt for informatikk(ifi). Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 ExPhil er er krav for å få en grad ved UiO... Det kan ikke byttes ut med andre fag. Det skal en ganske lite innsats til for å bestå kurset... Lenke til kommentar
connais Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Det er nok obligatorisk ja, men sant at det skal veldig lite til for å stå! Og såvidt jeg har hørt har ikke karakteren du får innvirkning på snitt til å komme inn på master osv... Så det er ikke så nøye, noen lette studiepoeng å få med seg Lenke til kommentar
Woods Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Alle som studerer ved UiO må ta Exphil, uavhengig fakultet. Såvidt jeg vet er Exphil pålagt av alle universiteter i Norge, men ikke høyskoler. Exphil er dog et ganske greit fag, og det skal ganske lite til for å bestå. Om du er programstudent ved UiO kan du delta på seminarvarianten (som jeg tok), hvor du må skrive en kort oppgave (2800-3200 ord) og avlegge en 'multiple choice' test på 24-25 spørsmål. Det er nok obligatorisk ja, men sant at det skal veldig lite til for å stå! Og såvidt jeg har hørt har ikke karakteren du får innvirkning på snitt til å komme inn på master osv... Så det er ikke så nøye, noen lette studiepoeng å få med seg Nå skal jeg ikke prate for de andre fakultetene, med ved MatNat har man oversikt over hvilke fag som teller ved masteropptak. Jeg har aldri sett exphil på noen av disse listene. Exphil er som Forsvaret. Du hører mye negativt, men er du positivt innstilt går det ganske greit. Jeg la ikke særlig mye innsats i faget, men klarte å rive med meg en A. Var nok heldig med oppgaven (Hume og Darwin), så jeg fikk skrive om noe som var litt interessant. Lykke til! Endret 3. juni 2016 av Woods Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Tror ingen studier ved UiA Grimstad trenger exphil, jeg vet at data ingeniør studiet ikke trenger det, men da et annet fag som kanskje er like ekkelt, "TFL". Dette må du ha første og tredje året. Godkjent, ikke godkjent gradering. Lenke til kommentar
IceImp Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det eneste unntaket jeg vet om, er at du kan få exphil omgjort til frie studiepoeng (dvs velge et annet, eller flere andre, fag som tilsvarer like mange poeng) dersom du har en grad fra før. Dette gjelder eksempelvis om du har en bachelorgrad fra en Høgskole, selv om du ikke har tatt exphil som en del av den graden. Lettere å bare ta faget, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå