LHL90 Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Jeg er i fødselspermisjon for min datter snart 9 mnd. Denne går snart ut (26 juni ) og jeg er da arbeidsledig da jeg kun var vikar tidligere og kontrakten gikk ut rett før termin i fjor. Nå er jeg gravid igjen ( kun 1 mnd + på vei) og vil da ha termin i midten av januar 2017. ( Blir 15 mnd mellom barna) Har jeg krav på dagpenger nå frem til fødsel ? Og lønner det seg å heller jobbe deltid eller det man klarer frem til fødsel sånn økonomisk sett ? Jeg hadde risikosvangerskap sist og vil mest sannsynlig få det nå også ( var sykemeldt på slutten av svangerskapet i fjor). Jeg har da ikke mulighet til å jobbe eks med tunge løft og i en 100% stilling. Kan jeg heller motta sykepenger uten jobb frem til fødselen ? Har jeg krav på det ? Og har jeg da krav på fødselspermisjonspenger? Lenke til kommentar
Railltut Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Graviditet er ingen sykdom, så du får ikke sykepenger i 9 mnd uansett om du hadde hatt jobb. Så da står du igjen med dagpenger, som igjen vil si at det vil lønne seg å jobbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå