Gå til innhold

Hvilket hovedkort skal jeg velge?

schmelck.no

Anbefalte innlegg

Hvilke hovedkort har støtte for "store" disker? Leste et sted om at noen hovedkort ikke støtter harddisker over 130Gb (eller.no), men jeg er keen på å kjøpe meg en 160Gb... Hvilket hovedkort er best? Selv er jeg en ihugga Aopen fan og tenkte på å kjøpe AK79D-400 MAX, men leste dette: "Max Disk : 144,000,000GB [by 48 bits LBA Spec.] ". Hva betyr det? At HKet ikke har støtte for "store" disker? I så fall blir det nok ikke Aopen denne gang :shrug:

Kom med hk forslag, helst fra komplett.no eller ihvertfall med nForce2 Ultra 400 og støtte for store disker.

På forhånd takk!

-mvh. erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Max Disk :  144,000,000GB [by 48 bits LBA Spec.]

det er jo 144 millioner. GB

Takk! Det jeg nemlig tenkte var om det kanskje var skrivefeil eller feil bruk av komma... For er ikke 144 000 000B = 144GB, eller? De må ihvertfall ha skrivefeil et eller annet sted, fordi hadde det bare hatt støtte for 144GB så måtte de på sitt amerikanske mirror brukt . istedenfor , jaja... jeg tror jeg satser på at det støtter mer enn 144GB disker, hvis ingen andre har noe forslag. Hva er forresten 48 bits LBA spec?

Legger inn linker til de forskjellige mirrorene med produktinfo:

USA

Tyskland

Europa\nederland

Lenke til kommentar
Takk! Det jeg nemlig tenkte var om det kanskje var skrivefeil eller feil bruk av komma... For er ikke 144 000 000B = 144GB, eller? De må ihvertfall ha skrivefeil et eller annet sted, fordi hadde det bare hatt støtte for 144GB så måtte de på sitt amerikanske mirror brukt . istedenfor , jaja... jeg tror jeg satser på at det støtter mer enn 144GB disker, hvis ingen andre har noe forslag. Hva er forresten 48 bits LBA spec?

Hvis det er 144 000 000B så vil jo det bli det samme som 144 MB og ikke GB. Utelokker ikke at det er skrivefeil for det siden jeg ikke har hørt om 48 bits LBA spec før.

Lenke til kommentar

takk, jeg ble bare litt usikker plutselig, virket liksom litt rart at de skulle laget et helt nytt hk med støtte for disker under 144GB... Da er det bestilt, nesten ;-) Noen som har noen andre erfaringer med AOpen forresten? Jeg har alltid vært kjempe fornøyd, og alle kameratene mine som også har hatt det. Det eneste HK'et mangler (eller hadde vært gøy å ha) er "Tube Sound"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...