bobilen2014 Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Hei! Jeg kjøpte ny telefon i dag og det skjedde noe med skjermlåskoden slik at jeg måtte ta en factory reset. Etter det må jeg logge inn med eierens konto for å komme videre men får bare beskjed om at det ikke er den kontoen som er synkronisert med tlf. Huawei P9. Finner ingenting på google om dette. Noen triks for å komme videre her? Lenke til kommentar
Danr Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 (endret) Er den helt ny?I så fall burde du bytte den, den høres ødelagt ut.Lurt å bytte den før 30-dagers fristen går ut.Dessuten har den nok også produsentgaranti,som du kan vise til butikken.Factory reset kombinert med "eierens konto"høres ut som en dårlig kombinasjon. Factory reset,betyr at 100% av brukerdata slettes, og man må lagehelt ny konto når factory reset har fullført. Du kan joprøve factory reset en gang til, og hvis problemetennå er der, så burde du garantert bytte telefonen. Endret 20. mai 2016 av Danr Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 ... Lurt å bytte den før 30-dagers fristen går ut ... Hvilken 30-dager frist? Hvis det er tatt factory resett og tlf spør om konto, så er det noe feil. Enten feil på tlf eller brukerfeil. Lenke til kommentar
Danr Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 (endret) ... Lurt å bytte den før 30-dagers fristen går ut ... Hvilken 30-dager frist? Hvis det er tatt factory resett og tlf spør om konto, så er det noe feil. Enten feil på tlf eller brukerfeil. Angrerett/prøverett/returrett: "Både Elkjøp, Lefdal og Expert reklamerer med 30 dagers returrett. Det vil si at du kan kjøpe varen i butikken, bruke den i 30 dager og så returnere den uten å oppgi årsak." Fra: http://www.dinside.no/919516/angrerett-er-proverett Ja, det er mest sannsynlig en bug/feil på telefonen. Factory reset skal normalt slette 100% av brukerdata. Endret 20. mai 2016 av Danr Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 (endret) ... Lurt å bytte den før 30-dagers fristen går ut ... Hvilken 30-dager frist? Hvis det er tatt factory resett og tlf spør om konto, så er det noe feil. Enten feil på tlf eller brukerfeil. Angrerett/prøverett/returrett: "Både Elkjøp, Lefdal og Expert reklamerer med 30 dagers returrett. Det vil si at du kan kjøpe varen i butikken, bruke den i 30 dager og så returnere den uten å oppgi årsak." Fra: http://www.dinside.no/919516/angrerett-er-proverett Ja, det er mest sannsynlig en bug/feil på telefonen. Factory reset skal normalt slette 100% av brukerdata. "30 dagers åpent kjøp – prøv produktet hjemme Det er ikke alltid lett å avgjøre om produktet fungerer slik du ønsker før du faktisk har tatt det i bruk, og hos Elkjøp gir vi deg derfor 30 dagers åpent kjøp – selv om emballasjen er brutt og produktet tatt i bruk. Ta med produktet, emballasjen og kvittering til butikk innen 30 dager, så får du enkelt og greit pengene for kjøpet tilbake. Det er noen unntak: Mobiltelefoner med og uten abonnement og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentagende misbruk." Endret 20. mai 2016 av Valotunk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Angrerett/prøverett/returrett: "Både Elkjøp, Lefdal og Expert reklamerer med 30 dagers returrett. Det vil si at du kan kjøpe varen i butikken, bruke den i 30 dager og så returnere den uten å oppgi årsak." Fra: http://www.dinside.no/919516/angrerett-er-proverett Ja, det er mest sannsynlig en bug/feil på telefonen. Factory reset skal normalt slette 100% av brukerdata. Men du vet jo ikke hvor den er kjøpt? Og som Valotunk bemerker så gjelder ikke dette mobiler. Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Hei! Jeg kjøpte ny telefon i dag og det skjedde noe med skjermlåskoden slik at jeg måtte ta en factory reset. Etter det må jeg logge inn med eierens konto for å komme videre men får bare beskjed om at det ikke er den kontoen som er synkronisert med tlf. Huawei P9. Finner ingenting på google om dette. Noen triks for å komme videre her? Siden det er tyverisikringen som stopper deg i å ta ibruk telefonen burde det fint kunne ordnes ved å kontakte Huawei direkte å få hjelp av de til å fjerne låsen. Kvittering er det eneste kravet vanligvis. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Hvis det er tatt factory resett og tlf spør om konto, så er det noe feil. Enten feil på tlf eller brukerfeil. Vanligvis ikke da dette er obligatorisk oppførsel fra Android 5.1 og oppover. Telefonen tyverilåses automatisk når brukeren legger til et google konto og setter en skjermlås. Brukeren må da oppgi den kontoinformasjonen som var på telefonen før nullstilling dersom nullstillingen skjedde fra Recovery og ikke fra telefonens Innstillinger. Servicesenteret skal kreve kjøpskvittering for å låse opp telefonen. https://support.google.com/nexus/answer/6172890?hl=no Endret 21. mai 2016 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå