Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Hei, Jeg var ute å kjørte i byen i dag, to felt hvor jeg ligger nærmest fortauet også var det en bil på siden av meg. Han skifter fil og treffer meg med et sabla smell og bilen min står delvis på fortauet. Alt gikk bra og vi skrev skademelding, og fikk tauet min bil. Men det jeg har tent litt på er hva som ville skjedd hvis jeg hadde kjørt ned en fotgjenger og skadd eller drept forgjengeren. Ville jeg blitt straffet for det? Selv om det var bilen ved siden av meg som dyttet meg på fortauet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Nei. Dette er ikke USA. 2 Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Den skyldige i ulykken vil vell få straffeskyld? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 For at du skal straffes må du ha opptrådt uaktsomt. I en situasjon som du beskriver vil det være ytterst sjelden at skyldkravet er oppfylt for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Takker for svar! ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå