Gå til innhold

Hvor mye kommer du til å bruke på ditt nye skjermkort og hvorfor? Amd / Nvidia?

Hvor dyrt blir ditt neste skjermkort? Amd eller Nvidia?  

197 stemmer

1. 1. Hvor mange kroner kommer du til å bruke på ditt /dine neste skjermkort?

• Opp til 500 Kroner.
      1
    • 500 - 1000 Kroner.
      1
    • 1000 - 2000 Kroner.
      7
    • 2000 - 3000 Kroner.
      31
    • 3000 - 4000 Kroner.
      43
    • 4000 - 5000 Kroner.
      24
    • 5000 - 7500 Kroner.
      50
    • 7500 - 10.000 Kroner.
      23
    • Ingen øvre grense...
      17
  2. 2. Amd eller Nvidia?

• Nvidia.
      87
    • Amd.
      25
    • Det kortet som gir best mulig ytelse for pengene innenfor budsjettet mitt ovenfor.
      85
  3. 3. Er du en Fanboy?

• Nei.
      178
    • Ja.
      19

Anbefalte innlegg

wow. Denne 1080 trenden tar jo helt av her. Sammenligner reference kort med TI omhverandre. Men blir en 1080 på meg :) bytte ut mine 2x 780 classy. blir det en ytelsesboost for meg? ja, vil tørre å påstå det, kommer jeg til å kjøpe 1080TI når den kommer, og bytte ut min 1080? Nei ser ikke behovet. Syns jeg 7500kr er mye for et kort?

vel på de 3 åra jeg har hatt 780classy, og det kom på 4695,- med et kjøp av et til brukt for 2000,- dvs tilsammen: 6695 fordelt på 3år 2231,- så vil jeg heller kalle den hobbyinvestering :p ser nok frem til 3år med 1080 også, hvem vet, kanskje jeg kjøper en 1080, når noen skal selge sin 1080 for å kjøpe seg 1080TI når den tid kommer :p

Må jeg bytte ut 780? ikke med engang egentlig, men nye spill som har kommet/kommer(DOOM,overwatch,Battlefield 1) til min Asus pg278q så har jeg merket at jeg ikke er helt fornøyd med grafikkflyten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

doom,overwatch krever så si ingenting, bf1 kommer om halvt år, tror du klarer deg fint med 780 til da om du har klart deg fint til nå.

Så sant Så sant, skal bytte ut kabinettet mitt og slangene i loopen samt sette inn en ekstra 240 radiator, noe som gjør at å kjøpe en 1080 gjør det ekstra fristende handle mens jeg er igang nå, men på sikt kan det være rimligere å avvente, samtidig som å ha 2x SLI 780 tærer på spesielt når jeg har bare en 360 radiatoren.

Lenke til kommentar

doom,overwatch krever så si ingenting, bf1 kommer om halvt år, tror du klarer deg fint med 780 til da om du har klart deg fint til nå.

Så sant Så sant, skal bytte ut kabinettet mitt og slangene i loopen samt sette inn en ekstra 240 radiator, noe som gjør at å kjøpe en 1080 gjør det ekstra fristende handle mens jeg er igang nå, men på sikt kan det være rimligere å avvente, samtidig som å ha 2x SLI 780 tærer på spesielt når jeg har bare en 360 radiatoren.

Men en 1080 i stedet for 2x780 burde da gjøre at en 360 rad holder i lange baner?

Lenke til kommentar

Men en 1080 i stedet for 2x780 burde da gjøre at en 360 rad holder i lange baner?

Lett!

Jeg har selv kjørt 2x AMD 290x på èn EK 240 radiator. Dette oppsettet er fortsatt i bruk hos en nabo her :) Bare Gpuene er på vann. Det er som natt og dag i forskjell fra luftkjøler. Orginalkjøleren på disse korta var Sapphire TRI-X, som faktisk er den beste luftkjøleren til 290 serien. Det sier noe om hvor effektiv vannkjøling er.

Lenke til kommentar

Lett!

Jeg har selv kjørt 2x AMD 290x på èn EK 240 radiator. Dette oppsettet er fortsatt i bruk hos en nabo her :) Bare Gpuene er på vann. Det er som natt og dag i forskjell fra luftkjøler. Orginalkjøleren på disse korta var Sapphire TRI-X, som faktisk er den beste luftkjøleren til 290 serien. Det sier noe om hvor effektiv vannkjøling er.

Sant det. viktig å nevne selvsagt det er en 5820k cpu med i samme loopen, skal egentlig ikke klage ligger på maks temperatur på 62 grader idag non-overclock, men før jeg fikk SLI var jeg nok meget bortskjemt med 48. 

Lenke til kommentar

54 Personer har råd til å kjøpe seg (eller sier at de kommer til å bruke ) et skjermkort til 4 - 7500 , ytterligere 17 kan bruke opp til 10.000 kroner på skjermkortet og de siste 14 har ingen øvre grense for skjermkortbudsjettet denne gangen.

Med andre ord blir dette 85 / 135 Stemmer og det kan godt være at 60 av disse velger Nvidia og de resterende er villige til å avvente eller kjøper det kortet som gir mest for pengene i deres tilfeller ( Obs, 60 av 135 , ikke 60 av 85 ).

Lenke til kommentar

Hei,jeg har en i5 3570K på 4.3Ghz,jeg lurer på om min CPU er grei nok til å ha et 1070 skjermkort eller vil min CPU være for stor flaskehals?

Jeg spiller kun CSGO og BF spill,kommer til å spille BF1.

Jeg spiller med det meste på low/mid/off og oppløsningen jeg bruker er 1080p.

Lenke til kommentar

Nei, du har det fint med det du har, ingen flaskehals selvom du går inn for 1070.

Men... du skriver også, 1080p og low/mid/off settings, da hadde du klart seg fint med svakere skjermkort.

Spørsmålet er, hva har du nå? (GPU)

Lenke til kommentar

Nei, du har det fint med det du har, ingen flaskehals selvom du går inn for 1070.

Men... du skriver også, 1080p og low/mid/off settings, da hadde du klart seg fint med svakere skjermkort.

Cpu ER garantert flaskehals i noen spill. Spørsmålet er bare hvor mye.

Får man flere fps med bedre cpu, så er det en flaskehals. Det er fakta. Om det er godt nok er bare brukeren selv som må bestemme.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Evga GTX 780sc akkurat nå.

Kjører mesh på ultra I bf4.

Sitat Nizzen:"Cpu ER garantert flaskehals i noen spill. Spørsmålet er bare hvor mye.

Får man flere fps med bedre cpu, så er det en flaskehals. Det er fakta. Om det er godt nok er bare brukeren selv som må bestemme".

Ja planen er en i7 6700K og overklokke den litt etterhvert,men tenkte ta det billigste først som blir 1070.

Endret av Stian V.H
Lenke til kommentar

Det blir vel et 1070 kort over sommerferien. Solgte nettopp mitt 970 kort før det raser ned i pris. Tanken nå er å kjøpe noe som holder litt fram i tid og som kan kobles i SLI så jeg kan kjøre VR når det kommer et eller annet med kvalitet i 2016. Har kun 1080P TV i dag og driver med big screen gaming. Planlegger 4K i løpet av høsten

Lenke til kommentar

Det blir vel et 1070 kort over sommerferien. Solgte nettopp mitt 970 kort før det raser ned i pris. Tanken nå er å kjøpe noe som holder litt fram i tid og som kan kobles i SLI så jeg kan kjøre VR når det kommer et eller annet med kvalitet i 2016. Har kun 1080P TV i dag og driver med big screen gaming. Planlegger 4K i løpet av høsten

Av ren nysgjerrighet, hvor mye fikk du for 970 kortet?

Lenke til kommentar

La det først ut til 2500 uten å få noen hits. La det så ut til 2100. Solgt med en gang... Kanskje litt for billig, men bedre med penga i henda nå og så legge dem til side til over sommeren og kjøpe noe nytt da. Tviler på at man før noen særlig god pris for 970 til høsten.

Lenke til kommentar

La det først ut til 2500 uten å få noen hits. La det så ut til 2100. Solgt med en gang... Kanskje litt for billig, men bedre med penga i henda nå og så legge dem til side til over sommeren og kjøpe noe nytt da. Tviler på at man før noen særlig god pris for 970 til høsten.
Jeg vil si du fikk mer enn du burde fått, så tror du skal være bra fornøyd ^^, Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg følger med på 970-priser på Finn-torget. Mange prøver med 2000-2500 kr, men det er mer enn jeg er villig til å betale nå. Det har vært en håndfull kort ute til 1500-2000-kronerssegmentet som jeg følger med i, og de har blitt solgt veldig fort.

Lenke til kommentar

Jeg må bare slenge meg med de som kommenterer de vannvittige brukt prisene på 980ti, jeg byr det jeg (og endel andre ser jeg) mener det er verdt, 3000-3500, men de SKAL ha 4500-5500. Ingen med vettet i behold kan vel finne på å kjøpe ett 980ti til den prisen nå? Da har man vel heller tid til å vente litt og enten kjøpe Non founder edition av 1080 eller 1070? Folk blir jo lettere indignert av bud på 3500 kr. Skjønner jo at man gjerne vil ha minst mulig tap på noe man har brukt mye penger på, men likevel... :)

Lenke til kommentar

Jeg må bare slenge meg med de som kommenterer de vannvittige brukt prisene på 980ti, jeg byr det jeg (og endel andre ser jeg) mener det er verdt, 3000-3500, men de SKAL ha 4500-5500. Ingen med vettet i behold kan vel finne på å kjøpe ett 980ti til den prisen nå? Da har man vel heller tid til å vente litt og enten kjøpe Non founder edition av 1080 eller 1070? Folk blir jo lettere indignert av bud på 3500 kr. Skjønner jo at man gjerne vil ha minst mulig tap på noe man har brukt mye penger på, men likevel... :)

Det er nok fordi 1070 IKKE er ute enda. Pris er ikkje hetlt kjent heller. Men ja 3500-4000 er faktisk mulig for et brukt 980ti Hvis 1070 f.eks koster 5500kr

Er man ikkje fornøyd med bruktprisen, så kjøper man nytt. Så enkelt er det :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Større problem på finn. Når man hører med selger f.eks GTX 980\TI selv om man ikke gir bud, men sjekker om selger har kvittering\eller erfaringer med kortet er selgene helt stille, gått 3-4 dager, selgerne burde være ivrige å få solgt raskest mulig?

Men det virker ikke slik. Får lyst å svare med å gi lavere pris i så fall.

Ofte det er grunnen for man aldri hører fra selgerne.

Tviler på alle selger på finn har tatt sommerferie så tidlig, så det er jo rart.

I Juli burde det være vanskelig å kjøpe brukt.

Av rundt 8 personer på finn gir kun 2 svar så langt.

Før i tiden kunne man fått fraktprisen inkludert ved pruting.

I dag prøver de fleste å ungå sende, vil kun at skjermkortet blir hentet, med penger rett i lommen.

Vanskelig med finn betalingsgaranti i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er nok fordi 1070 IKKE er ute enda. Pris er ikkje hetlt kjent heller. Men ja 3500-4000 er faktisk mulig for et brukt 980ti Hvis 1070 f.eks koster 5500kr

Er man ikkje fornøyd med bruktprisen, så kjøper man nytt. Så enkelt er det :D

Jojo, helt enig i at er man ikke fornøyd med bruktprisen kjøper man nytt. For min del er det i alle fall slik at over 3500 for 980ti, så er det like greit å slenge på en 1000 lapp til for å få en 1070 om en måneds tid, eller kanskje til og med legge på ennå litt for å få ett 1080

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...