AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Jeg er 25 år og har hatt forhud som ikke har gått tilbake hele livet (såkalt full fimose). Dvs ikke bare trang forhud, men den går ikke tilbake i det hele tatt. Derfor er kremer/strekking som noen anbefaler ikke for meg slik jeg har forstått. Jeg har mye angst og spørsmål rundt dette så benytter av meg muligheten til å være anonym for å få noen svar. Jeg har tidligere vært hos urolog og fått tilbud om dagsoperasjon (full omskjæring var eneste mulighet ifg han). Jeg trakk meg fordi jeg engstet meg for følgende ting: 1. Det psykiske med at en del av meg som har vært der hele livet plutselig er borte. Når jeg har sett en penis med glans (ikke forhud) blir jeg fysisk dårlig, fordi for meg virker det jo helt unaturlig. Jeg cringer bare ved tanken, og det er et stort psykisk hinder. 2. Siden jeg har hatt forhud over penishodet hele livet, kan det tenkes at penisen min ser unormal ut på noe vis etter omskjæring? Eller vil den helt sikkert se ut som alle andre omskjærte peniser? 3. Jeg har alltid innbilt meg at penisen min er mer følsom pga forhuden. Og at hvis jeg fjerner den kommer jeg til å kjenne mindre? Sex er godt, men føler at jeg ikke kan kjøre like hardt fordi det blir ubehagelig. Så det er vel hovedgrunnen til at jeg vil operere (også fordi jeg blir litt self conscious over at penisen min ser annerledes ut + at blow jobs er ubehagelig). Så jeg lurer vel igrunn på om jeg vil kjenne mer eller mindre under sex? 4. Blir ikke onanering helt annerledes uten forhud? Kommer jeg til å kjenne det på samme måte? Må man bruke lube etc? Synes det virkelig jævli ubehagelig å ta på penisen uten forhud liksom. 5. Selve operasjonen. Dette var det som stoppet meg mest da jeg skulle ta den. Jeg skulle bli gitt full narkose, og jeg hadde hørt at det er en sjanse for at man ikke våkner opp. Er det idiotisk å engste seg for? Kan man evt ta operasjonen uten full narkose? Nå er jeg 99% sikker på at jeg kommer til å ta omskjæring uansett, har bare trengt mye tid på å psyke meg opp. Men håper noen kan berolige meg litt og svare på tingene,så jeg ikke feiger ut denne gangen også. Takk!!! Anonymous poster hash: cb0f0...6ab Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 1. Det er jo ganske så normalt å grue seg til et slikt potensielt inngrep. 2. Den vil se ut som den gjør nå, minus forhuden. Hvis den ikke ser noe unormal ut nå, så gjør den nok ikke det uten forhuden heller. 3. Nå skal ikke jeg påstå noe, fordi jeg ikke har hatt samme problem som deg. Men jeg innbiller meg at penisen din ville blitt mer følsom. Hvis forhuden "sitter fast", så dras den jo ikke frem og tilbake under onanering/samleie som en med "løs" forhud ville opplevd. Det er dette som gjør at det er mer følsomt, altså stimulien av å dra den frem og tilbake. Når den sitter fast blir den mer som en beskyttende hylse over penishodet, og minsker heller følsomheten. (IGJEN, jeg har ikke opplevd dette problemet, men det er ihvertfall tankene mine rundt det.) 4. Onaneringen vil nok oppleves annerledes jo, men ikke nødvendigvis bedre eller verre, bare annerledes. Det er jo noe som blir fjernet, så da vil det naturligvis ikke være helt som før. Jeg tror man blir vant til det. Noen foretrekker med glidemiddel og noen uten. Det er svært mange omskjærte menn på verdensbasis som ikke har noe problemer med sexlivet. (Er f.eks. ikke uvanlig å omskjæres i Amerika). 5. Dette må du nesten spørre legen om. Jeg tror nok sikkerheten rundt narkose er ganske høy, og da veldig sikker så lenge du ikke har andre helseproblemer (pustevansker, infeksjoner etc.) Men spør legen om dette. Kan ikke si jeg hadde forventet at det gjordes i full narkose. Jeg hadde også dobbeltsjekket at det ikke var mulighet for noe annet inngrep enn full omskjæring hvis du ønsker dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå