Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor er jeg i kjøreopplæringen?

Anbefalte innlegg

Har hatt mine første kjøretimer nå, men har egentlig ikke fått noen tilbakemelding på hvor langt jeg har kommet i kjøreopplæringen. Vet at man skal gjennom trinn 2, trinn 3 og trinn 4, men jeg har ikke pratet noe med kjørelæreren om det. Har så langt hatt tre dobbelttimer, men har ikke hatt glattkjøring. Hva tror dere? Håper ikke jeg enda er på trinn 2, skal ikke det vanligvis ta kort tid? Vet at jeg selvfølgelig kan spørre selv, men er en stund til neste time.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo bruke talartuten da. Den rektangulære dingsen med talltaster som gjør at man kan snakke med andre uten å måtte bevege seg ut av sofaen. Men så klart... det kan være litt skummelt har jeg hørt. Strålingen fra disse apparatene kan i verste fall i følge noen sende kraftige stråler mot hjernebarken og sende deg ut i en evig bane i det ytre rom.

Jeg har også hørt at man kan sende elektronisk post. Man slipper frimerke også. Dog må man vente en liten stund på svar. Men man slipper i det minste og opprette øyekontakt med vedkommede. Dette kan også være litt skummelt, men de fleste mennesker i dag angriper vel ikke andre på måfå tror jeg. Men for all del... man skal aldri si aldri.

Man kan også ta turen til kjøreskolen i form av bil/tog/buss etc. med det fraråder jeg på det sterkeste. Da øker sjansen for ulykker betraktelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Normalt sett ville nok responsen fra trådstarter på et slik sarkastisk innlegg være "Hvor barnslig er det mulig å bli? Jeg stilte et spørsmål, og dersom du ikke greier å svare på dette så kan du holde deg for god til å svare slik som du gjør! Selvfølgelig vet jeg at jeg kan oppsøke kjørelæreren min, noe jeg også sa ifra om i innlegget mitt..", men dette skal jeg da holde meg for god til. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Når du kommer til glattkjøring er du på slutten av trinn 3. Hva handler kjøretimene dine om nå? I trinn 2 er det fokus på det tekniske når det gjelder å kjøre bil. Trinn 3 er det trafikale. Om du kjører mye i byen er du kanskje på trinn 3, men hvis du fortsatt driver med korte turer på landevei er du nok mest sannsynlig på trinn 2. 

Ville snakket litt med kjørelæreren neste gang du har kjøretime, men det er uansett ikke noe krise om du ikke vet hvilket trinn du er på. 

Lenke til kommentar

Når du kommer til glattkjøring er du på slutten av trinn 3. Hva handler kjøretimene dine om nå? I trinn 2 er det fokus på det tekniske når det gjelder å kjøre bil. Trinn 3 er det trafikale. Om du kjører mye i byen er du kanskje på trinn 3, men hvis du fortsatt driver med korte turer på landevei er du nok mest sannsynlig på trinn 2.

Ville snakket litt med kjørelæreren neste gang du har kjøretime, men det er uansett ikke noe krise om du ikke vet hvilket trinn du er på.

Tusen takk for svaret! Fikk beskjed på forrige time at vi nå var ferdig med pedalbruken og det, og at vi nå skulle fokusere på min tankegang når jeg kjører, så det betyr kanskje at jeg er på trinn 3?

Her jeg bor er det ikke kjempemye by, men i starten kjørte vi mest i sentrum, men forrige gang så kjørte vi en lengre tur mot bygda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...