AndersT2 Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Det er relativ enkelt å få en celle til å endre teksten etter en annen celle. Men er det mulig å få det til med tekst også? Har ett regneark for anbud, hvor jeg ofte må skrive inn manuelt siden det er forskjellig fra underlag til underlag. Noen steder så må jeg dermed kopiere teksten hele tiden. Men om jeg kunne ha laget meg en mal, så kunne teksten jeg endrer ett sted automatisk også blitt endret det andre stedet (Utregning og sammendrag). Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Det er relativ enkelt å få en celle til å endre teksten etter en annen celle. Men er det mulig å få det til med tekst også? [ ... ] Tror ikke jeg forstår hva du ønsker. Hvis det du mente var at det er lett å få en celle til å endre tall etter en annen celle, så er det like enkelt for tekst. Du merker cellen du vil kopiere til, trykker = , velger cellen du vil kopiere tekst fra og trykker enter. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2016 Det første jeg prøvde var å bruke = og trykke på cellen, men da kommer kun celle nummeret inn. Står da kun f.eks. "=A46" der og ikke det som står i den andre cellen. Men kom akkurat på hvorfor det ikke funket når jeg skrev dette. Cellen jeg prøvde å kopiere har jeg formatert til å vise tekst. Da jeg hadde problemer med at den om gjorde "10.10" til noe helt annet nå jeg la de inn. Testet akkurat uten den formateringen, og da funker det enkelt. Da får jeg fjerne tekst formatet i fra de cellene jeg skal kopiere inn til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå