Gå til innhold

Norge går til grunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Alle nordmenn burde samle seg i en organisert gruppe. Jeg foreslår at vi deretter velger representanter for å effektivisere avgjørelser, og at disse fungerer som en slags "regjerende makt."

Regjeringen er død. Lenge leve regjeringen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

For å - i motsetning til andre - svare seriøst, så er det sant at Norge og resten av verden er totalt avhengig av olje. Hvis det ikke hadde vært for fossile drivstoff hadde 2 milliarder gått under i hungersnød. Det er vitalt å finne nye energikilder, og Norge burde stå i spissen for å utvikle disse ved å bruke noe av alt vi allerede har tjent på av energi.

Lenke til kommentar

Enig. Alle nordmenn burde samle seg i en organisert gruppe. Jeg foreslår at vi deretter velger representanter for å effektivisere avgjørelser, og at disse fungerer som en slags "regjerende makt."

Regjeringen er død. Lenge leve regjeringen.

Hehe, du har også sett den teite filmen eller serien eller hva det var? :xmas:

Eller kanskje folket skal få lov å bestemme landets retning og politikk denne gangen heller enn en gjeng psykopater og narsissister som manipulerer og lyger seg til makt gjennom et parti-indiktorineringssystem hvor folket kan velge mellom parti kolera, aids, pest, ebola og noen få andre som alle grupperer seg i allianser pest eller kolera.

Flott det. Representativt "demokrati" har jo så mye med demos kratos (folkemakt/demokrati) å gjøre, ikke.. Eller jo, kun i sarkasmens verden.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg liker ideen om direkte demokrati.

Samtidig blir jeg noen ganger skremt av tanken om direkte demokrati når jeg beveger meg ute i verden forholder meg til folk flest.

Edit:

Eksempelvis fører det bla. til tøys som det å sidestille homeopati med skolemedisin:
http://www.swissinfo.ch/eng/complementary-therapies_swiss-to-recognise-homeopathy-as-legitimate-medicine/42053830

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Begynn nå med å planlegge og å skape arbeidsplasser til å erstatte de oljerelaterte.

Begynn nå med å planlegge og å skape ny eksport til å erstatte den oljerelaterte.

Fas ut oljevirksomheten så fort som mulig.

Betyr dette at store verdier forblir under havets bunn? Ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig blir jeg noen ganger skremt av tanken om direkte demokrati når jeg beveger meg ute i verden forholder meg til folk flest.

Edit:

Eksempelvis fører det bla. til tøys som det å sidestille homeopati med skolemedisin:

http://www.swissinfo.ch/eng/complementary-therapies_swiss-to-recognise-homeopathy-as-legitimate-medicine/42053830

Direkte demokrati er etter min mening den sikreste vei for å undergrave demokratiet i sin helhet. Ett levende paradoks, men likefullt blir det helt sant når spesielt interesserte tidvis vil klare å mobilisere såpass for sin skrudde sak at det faktisk kan gå igjennom. Først i ettertid vil majoriteten av folket skjønne som ved ett knyttneveslag at de burde ha engasjert seg og stemt imot, men da var det gjerne for sent..

Jo flere valg, jo lavere valgdeltagelse, jo mindre demokratisk blir utfallet av dem. Dog tanken er god, men det får bli med den.

Lenke til kommentar

Begynn nå med å planlegge og å skape arbeidsplasser til å erstatte de oljerelaterte.

Begynn nå med å planlegge og å skape ny eksport til å erstatte den oljerelaterte.

Ville det ikke være raskere å redusere levestandarden din ved å flytte til Afrika eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Ville det ikke være raskere å redusere levestandarden din ved å flytte til Afrika eller noe slikt?

Trodde du en reduksjon av egen levestandard var målet ved å starte det grønne skiftet og by opp til en bærekraftig klimapolitikk? :)

Lenke til kommentar

Trodde du en reduksjon av egen levestandard var målet ved å starte det grønne skiftet og by opp til en bærekraftig klimapolitikk? :)

For mange virker det slik fra deres argumentasjon, selv om de selvsagt foretrekker at det er andres levestandard som reduseres.

For deg er det altså en slags "bivirkning" som man må leve med om man skal redde verden?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Norge og Norges regjering går mot slutten. vi må slå oss sammen å få Norge opp igjen. vi må gi slipp på oljen på begynne på andre energikilder

Neida, la oss sammen hjelpe til å få maksimal fart nedover til bunnen, fordi etter bunnen kommer det en oppoverbakke, og da kommer oppnådd momentum til sin rett

Lenke til kommentar

For mange virker det slik fra deres argumentasjon, selv om de selvsagt foretrekker at det er andres levestandard som reduseres.

For deg er det altså en slags "bivirkning" som man må leve med om man skal redde verden?

Jepp, ingenting kommer som kjent gratis, man kan ikke forvente brøle rundt i diesel gliset sitt og samtidig tro man bidrar til å redde verden fordi man sorterer mat-avfallet. At forbruket går ned er bare positivt for mange ting, men selvfølgelig først og fremst miljøet. Nå er det overproduksjon av utallige varer som markedskreftene har skapt ett kunstig behov for med kun profitt for øyet. Greit å snart innse at akkurat det verken er nødvendig eller bærekraftig på sikt.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Norge og Norges regjering går mot slutten. vi må slå oss sammen å få Norge opp igjen. vi må gi slipp på oljen på begynne på andre energikilder

Hvordan vil å gi slipp på olja hjelpe til med noe?

ved å gi slipp på olja vil utslipp av farlige gasser reduser med 16% og med å slutte med olje vil vi kunne fokusere på andre energi kilder blant annet vindkraft og vannkraft som vi i Norge kan selge ut til verden. 

Lenke til kommentar

Edit:

Jo, men alt er bedre enn å bli styrt av onde psykopater. Du har vel sett resultatet av slikt styre på nyhetene hele livet ditt, har du ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...