Gå til innhold

Fergen kan redusere utslippene med 85 prosent. På papiret er den allerede lønnsom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Feilen er rettet! (Red.)

Nei, den er bare erstattet med en ny feil. For det første er ikke kilowatt en valuta, og for det andre er det ikke riktig enhet for å måle batterikapasitet.

 

Her er det formodentlig snakk om pris per enhet energi batteriene er i stand til å lagre, og lagret energi måles vanligvis i Joule eller kilowattimer (kWh eller kWt på norsk). Kilowatt (kW) er et mål for effekt, altså energi per tidsenhet.

 

kW/t som det opprinnelig stod er gal skrivemåte for kilowattimer, det betyr kilowatt per time, som kan sies å være en skikkelig ubrukelig måleenhet for evne til å regulere effekt (man vil normal bruke kW/s).

 

Beklager grettenheten, men det er ganske trist når artiklene i det som skal være en teknisk publikasjon ikke klarer å få grunnleggende SI-enheter korrekt.

Lenke til kommentar

Er en avhengig av subsidier så er dette ulønnsom hest det ikke bør satses på.

 

Da må du huske at i dag sponses tungtrafikken med gratis veier. De må heller ikke betale noe for å laste i havnene slik som skip må. Vi har altså en storstilt subsidiering av den transportformen en bør redusere så mye som mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...