torest Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Men først må reglene endres.Fergen kan redusere utslippene med 85 prosent. På papiret er den allerede lønnsom Lenke til kommentar
P. Tuvnes Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 ALT blir lønnsomt bare det blir subsidiert nok, eks. solenergi, vindenergi, Tesla etc. CO2 har INGEN påviselig effekt på hverken global temperatur eller klima. CO2 gjør jorden GRØNN Les mer om det her: "Realistisk om CO2, global temperatur og klima 2016" her: https://db.tt/2i4Q5JSt 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 (endret) men pris må ned fra cirka 13 000 kr per kW/t i dag til 4 300 kr per kW/tJeg gremmes. Endret 20. mai 2016 av Sutekh Lenke til kommentar
torest Skrevet 20. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2016 men pris må ned fra cirka 13 000 kr per kW/t i dag til 4 300 kr per kW/tJeg gremmes. Hei! Feilen er rettet! (Red.) Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Er en avhengig av subsidier så er dette ulønnsom hest det ikke bør satses på. 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Hei! Feilen er rettet! (Red.) Nei, den er bare erstattet med en ny feil. For det første er ikke kilowatt en valuta, og for det andre er det ikke riktig enhet for å måle batterikapasitet. Her er det formodentlig snakk om pris per enhet energi batteriene er i stand til å lagre, og lagret energi måles vanligvis i Joule eller kilowattimer (kWh eller kWt på norsk). Kilowatt (kW) er et mål for effekt, altså energi per tidsenhet. kW/t som det opprinnelig stod er gal skrivemåte for kilowattimer, det betyr kilowatt per time, som kan sies å være en skikkelig ubrukelig måleenhet for evne til å regulere effekt (man vil normal bruke kW/s). Beklager grettenheten, men det er ganske trist når artiklene i det som skal være en teknisk publikasjon ikke klarer å få grunnleggende SI-enheter korrekt. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Er en avhengig av subsidier så er dette ulønnsom hest det ikke bør satses på. Da må du huske at i dag sponses tungtrafikken med gratis veier. De må heller ikke betale noe for å laste i havnene slik som skip må. Vi har altså en storstilt subsidiering av den transportformen en bør redusere så mye som mulig. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå