eXXon82 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Hei, Jeg har lenge hatt fiber fra Telenor og da brukt pfSense som router. Dette har fungert utmerket. For ikke lenge siden fikk jeg IPTV fra Canal Digital. Koblet HD PVR 5743-CDX på nettet og krysset fingrene. Svart skjerm. Ikke uventet da jeg for et par år siden prøvde meg på IPTV fra Telenor (se tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1549552). Canal Digital bruker ikke VLANs for å skille IPTV og internett. Det gjorde Telenor i sin tid. Etter litt prøving og feiling i pfSense fikk jeg bilde. I tilfelle noen er interessert så er dette instillingene: Under IGMP Proxy satt jeg LAN Downstream 192.168.0.0./24 WAN Upstream 224.0.0.0/4, 93.91.111.0/24 WAN Rule IPv4 UDP * * 224.0.0.0/4 * * none LAN Rule IPv4 IGMP LAN net * 224.0.0.0/4 * * none allowopts Alt såre vel, skulle man tro. Problemet er at etter noen minutter stopper bildet, og jeg må bytte kanal for å få det tilbake. Noen som har en ide hvordan få dette til å virke... uten å måtte ty til routern til Telenor? Endret 19. mai 2016 av eXXon82 Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Se om du finner noen tips som kan overføres til pfsense i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1653859 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Alt såre vel, skulle man tro. Problemet er at etter noen minutter stopper bildet, og jeg må bytte kanal for å få det tilbake. Med multicast vil enhetene sende ut en "membership report" ved jevne mellomrom. Dette må da svares på - kommer det ikke svar, blir multicastet koblet av. Jeg mener å huske at det er ruteren som sender ut dette, og at STB-en da må svare at den altså fortsatt skal være tilkoblet multicastet. Hensikten her blir at man ikke opprettholder tilkoblingen til et multicast når en enhet f.eks. bare har blitt slått av, og dermed ikke har sendt en IGMP Leave. Helt hvordan dette løses for pfsense kan jeg ikke svare på, men håper at dette med membership report er et stikkord som kan hjelpe deg videre. Husker jeg riktig, går membership report på et annet segment enn adressene multicastene har. Endret 21. mai 2016 av c.m. Lenke til kommentar
eXXon82 Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 Problemet nå viser seg at pfSense sin IGMPProxy ikke helt støtter v3, bare v2. Det er litt dumt mtp at Canal Digital bruker v3. Det jobbes visst nok med et alternativ til IGMPProxy, nemlig MCProxy, men om dette kommer til å løse noe vites ei. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Problemet nå viser seg at pfSense sin IGMPProxy ikke helt støtter v3, bare v2. Det er litt dumt mtp at Canal Digital bruker v3. Det jobbes visst nok med et alternativ til IGMPProxy, nemlig MCProxy, men om dette kommer til å løse noe vites ei. Fikk du til en løsning på dette? Har samme oppsett som deg på pfsemse, og det stopper på samme måten som det gjorde hos deg... Lenke til kommentar
Mathias? Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Fikk du til en løsning på dette? Har samme oppsett som deg på pfsemse, og det stopper på samme måten som det gjorde hos deg... Jeg tror jeg løste det ved å skille ut iptv på et eget vlan og sleppe opp litt på brannmur-reglene. upnp aktivert også. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Etter en oppdatering av et 100mb nettverkskort i pfsense og en switch oppdatering ser det ut til at det ble bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå