mfb Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hei. Som vanlig har jeg nettopp gjennomført den månedlige rengjøringen av pcen. Støvsuger den og bruker trykkluft. Gjort dette i ett år nå, aldri hatt problem. Skrudde av maskinen på vanlig måte. Deretter ut med alle kontakter, opp på pulten, rengjøre. Når jeg skrudde på igjen funket kun musa, ikke tastaturet. Prøvde tastaturet på en annen maskin, det fungerte. Skrudde av pcen, startet på nytt, da var det kun tastaturet som fungerte, og IKKE musa. Prøvde musa på en annen maskin, den fungerte. Vanligvis skrur pcen seg av på 3-4 sekunder, men nå står det bare "avslutter" i ca 10 min før jeg ikke gidder mer og holder inne på-knappen i 5 sekunder og skrur av manuelt. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hvis du ikke plugget de i samme porter må maskinen hente ned drivere på nytt. Da er det ofte en må enten vente, eller plugge ut og inn før du får noe respons. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Man bør helst ikke bruke støvsuger inne i en maskin som inneholder delene, da dette kan ødelegge de. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Man bør helst ikke bruke støvsuger inne i en maskin som inneholder delene, da dette kan ødelegge de. Dette er en "myte" og ikke et reelt problem. Jeg har gjort dette i over 10 år og det har aldri skjedd noe som helst. Samme som at man "skal" bruke armlenke og helst antistatisk underlag når man jobber med maskinen. Tar selvfølgelig av metalldelen slik at det kun er plastrøret igjen, og passer på å lade meg ut ved å ta på jord ved jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå