Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 6 2,3 AWD (2004) eller Subaru Outback (2003-2009)?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er på jakt etter en driftsikker stasjonsvogn. Kjører svært lite, stort sett et par-tre småturer i uka + kanskje 10 lengre turer (50 mil+) i året.

Har i dag en helt ordinær Mazda 6 (2004-modell) som vi er godt fornøyd med. Vi vurderer å bytte denne mot den ganske uvanlige utgaven fra samme år med firehjulstrekk og automat. Alternativet tror jeg er en Subaru Outback av 2003-2009-utgaven.

Hva ville du valgt, og hvorfor?

Stikkord:
Bensin
Stasjonsvogn
Driftssikker / lave driftskostnader
Firehjulstrekk
Automatgir

Pris er ikke avgjørende - alt mellom 50' og 150' er akseptabelt...

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

Jeg er ikke noe bil ekspert, men har hørt at det er utrolig mange som er fornøyd med sin Subaru outback, mye pga kjøre comfort også for driftsikkerhet. Den er dog litt kjedelig i utseendet, men tydeligvis etter hva folk sier meget drift sikker. 

Jeg selv har kjørt 2015 av outback, og synes denne er en god bil å kjøre. Følte jeg satt i en stor bil, som  ligger godt på veien. 

Mazda derimot har jeg ikke hørt så mye, utenom en kollega som uheldigvis hadde en dårlig erfaring med mye verksted. Men igjen, en annen på jobben som elsker Mazda. 

Hadde det vært opp til meg, ville jeg valgt en outback på bakgrunn av min opplevelse med 2015 modellen, og etter hva jeg har lest om outback tidligere! :) 

Test av subaru outback 2009 mod (diesel, det var jo diesel norge på den tiden..) http://www.klikk.no/motor/bil/article431580.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...