Gå til innhold

Jøder er ikke onde

Anbefalte innlegg

Ja jeg tar det tilbake. En ting man kan lære av historien er at uansett hva som gikk galt så fikk jødene skylda for alt. Så selv om man kanskje kan skylde på Herbert Marcuse for den venstre politiske modellen vi har i dag som feminisme, moral relativisme etc etc, så det faktumet at han var jøde eller Karl Marx er bare noe som eksisterte. Dessuten såg jeg en parodi video, det er påstander på nettet at talmuden sier at "Ikke jøder er værst" bare for å nevne i fleng av oppdiktede sitater ifra sider som ikke baserer det fra talmuden, osv som er påstått å eksistere i den jødiske talmuden, som er rent oppdiktet, har faktisk sjekket noen på Yahoo Answers ifra noen ting som at Ikke jøder er værst aka Goyim, og at det ikke eksisterer i talmuden. Så jeg trodde det først faktisk, og nå ser jeg hvor feil jeg tok. Er også dekket i denne videoen også som er litt parodi, men jeg synes Jøden ser nesten litt adorable ut av en eller annen grunn Ooooy.

Uansett jeg støtter Israel fult ut nå. Dette er ikke for å si at hvert muslimsk land er et høl, selv om det deffinitivt er fundamentale problemer og ekstreme folk som har et virkelig misoppfattet bilde og lider av fundamental hat for kuffars osv så betyr det ikke at alle er slik, og dette er en utfordring i seg selv men jeg vil liksom ikke blande alle muslimer i en bås fordi jeg tror ikke religionen er så ille som den blir fremstilt om man studerer den men jeg vil påstå den har blitt hijacket av autoritære regimer, og det apatiske politiske klimaet har bare gjort det slikt. Eller jeg laget en tråd på det som du kan lese her, grunner og hvorfor utifra teologisk og politiske grunner til at religionen ikke er slik den er. Selv om det som står senere er kanskje blitt litt off topic. Men første innlegget dekker det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1723940

Uansett, grunnen til at jeg er imot palestina er rett og slett at Islamsk styre som fleste av muslimske land i arabiske land har et toalitarisk og autoritarisk ideologiskt system. Noe som vil fungere helt i dass iforhold til ting som menneskerettigheter, og har bare et fanatisk ideologiskt system som vil bare fungere sykt dårlig. Israel er kanskje det eneste land/staten i midtøsten som faktisk har et demokrati.

Så derfor vil jeg anbefale å støtte Israel. Men det er bare min mening.

Endret av Riki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, grunnen til at jeg er imot palestina er rett og slett at Islamsk styre som fleste av muslimske land i arabiske land har et toalitarisk og autoritarisk ideologiskt system. Noe som vil fungere helt i dass iforhold til ting som menneskerettigheter, og har bare et fanatisk ideologiskt system som vil bare fungere sykt dårlig. Israel er kanskje det eneste land/staten i midtøsten som faktisk har et demokrati.

Så hva ønsker du å gjøre med de som bor der? Ønsker du at Israel skal drepe hele gjengen eller hva?

Lenke til kommentar

"Jøder er ikke onde" da kan du forklare dette:

https://en.wikipedia.org/wiki/Brit_milah

Hvorfor holder dem enda liv i slike "tradisjoner" som Brit milah?

Og hjernevasker barna sine til å gjøre det samme mot sine barn?

Har flere eksempler om du ønsker det, altså ikke helt ulikt islam.

Vel i jødenes forsvar så er dette mer aktivt i Islam enn jødedommen. Men joa jeg er ikke for det. Men det er ikke noe iforhold til religiøs fanatisme som det å bruke religionen sin for terrorisme osv, som er mer problematisk i islam enn i jødedommen. Nasjonalisme er ikke noe jeg kan direkte sammenligne med siden det er å ha et land og av politiske grunner og ikke å skape herverk og kaos i diverse land som terrorisme osv.

Så hva ønsker du å gjøre med de som bor der? Ønsker du at Israel skal drepe hele gjengen eller hva?

Vel noe må jo gjøres. Ikke direkte hyggelig men man kan ikke holde på med dette i 1000 år heller.

Endret av Riki
Lenke til kommentar

Jøder. Israelere. Ikke nødvendigvis samme ting. De aller fleste israelere i dag er dessuten ikke religiøse. Langt mindre ortodokse.

Det er egentlig litt komisk, at jødene fikk skylden for alt, så kommer det en aggressiv religion noen tiår senere, og får fritt leide pga. det som skjedde med jødene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Israel er kanskje det eneste land/staten i midtøsten som faktisk har et demokrati.

Det som slår meg med alle variantene av dèt utsagnet er hvor nødvendig supporterne finner det å måtte legge vekt på at "de andre" er så mye verre.

Jeg for min del syntes hele gjengen oppfører seg som sveiseblinde halvaper som ikke ser noe annen løsning enn å hakke ned for fote alt de kommer over. Det ene landet er ikke noe bedre enn det andre. På begge sider finner man folk som tjener på å holde konflikten i live, og på begge sider finner man uskyldige offer som syntes "de andre" burde læres ei lekse. Og slik fortsetter det.

Idioter hele bunten. Gjevn alt med jorda og asfalter verdens største parkeringsplass.

Utover det - cudos på å skrive en post hvor du offentliggjør at du herved slutter å være kritisk til sidene i en konflikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jøder er Israel, Muslimer er Mekka, Kristne er Vatikanet. Kom dere tilbake dit alle sammen, så kan vi andre kose oss her i det religionsfrie resten av verden :)

Den setningen var komisk, regner med det var ufrivillig. Forøvrig: Det finnes dogmer og ideologier overalt. Desverre har post-modernismens barn klart å lulle seg inn i illusjonen om at de selv lever i sannheten, mens alle andre er mer eller mindre sprø. Alle andre er mer eller mindre ferdig dekonstruert, men seg selv hverken ser eller kjenner man. Jeg antar at degenereringen (av en i utgangspunktet tåkete filosofi) er i tråd med menneskets imponerende evne til å alltid se seg selv i bedre lys enn de andre, samt den generelle latskapen.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel er kanskje det eneste land/staten i midtøsten som faktisk har et demokrati.

Det som slår meg med alle variantene av dèt utsagnet er hvor nødvendig supporterne finner det å måtte legge vekt på at "de andre" er så mye verre.

Jeg for min del syntes hele gjengen oppfører seg som sveiseblinde halvaper som ikke ser noe annen løsning enn å hakke ned for fote alt de kommer over. Det ene landet er ikke noe bedre enn det andre. På begge sider finner man folk som tjener på å holde konflikten i live, og på begge sider finner man uskyldige offer som syntes "de andre" burde læres ei lekse. Og slik fortsetter det.

Idioter hele bunten. Gjevn alt med jorda og asfalter verdens største parkeringsplass.

Utover det - cudos på å skrive en post hvor du offentliggjør at du herved slutter å være kritisk til sidene i en konflikt.

Israel er ikke lengre spesielt demokratisk, hver dag går det mer og mer mot et høyre ekstremt land med klare teoratiske tendenser.

Nylig gikk en høyre ekstremt minister av delvis i protest fordi landet er nå for høyre ekstremt self for han. 

En av de mest skremmende tingene med Israel  er at det er mange unge som blir mer og mer ekstreme. Mens i de fleste demokratiske land blir de unge mer og mer sekulære og liberale. Så Israel går mot vinden. Og derfor ligner mye mer på sine midøstterlige brødre hvor mange unge ekstremister eksisterer. 

Dette er ekstra synd da Jødedom har flere hundre år med sekulære tanker og humanistiske tanker. Og for ikke så alt for lenge siden var GODT over halvparten av Israels befolkning sekulære i en eller annen from. 

Så Israel går samme vei som Tyrika. Om 2 år finnes det ingen demokratiske land i midtøsten/nær østen.(Tyrkia er ikke lengre et demokrati bortsett fra i navn(som Russland) Israel er på vei dit nå.

Lenke til kommentar

Religion er usunt når man tar det for seriøst. Det kommer i veien for rasjonell tankegang.

Jeg er "kristen" i den grad at jeg ønsker å bli gravlagt på en kirkegård , men det stopper der .

Da er du ikke kristen, og ikke noe vits å si "kristen" heller. Du er kristen hvis du tror på Jesus.

Lenke til kommentar

Jøder er Israel, Muslimer er Mekka, Kristne er Vatikanet. Kom dere tilbake dit alle sammen, så kan vi andre kose oss her i det religionsfrie resten av verden :)

Morsom du.. Jeg er kristen og koser meg godt her. Var det ikke du som var så imot "hat" av muslimer? Hvorfor er det plutselig greit å mislike kristne, muslimer og jøder så sterkt nå?

Lenke til kommentar

Religion er usunt når man tar det for seriøst. Det kommer i veien for rasjonell tankegang.

Jeg er "kristen" i den grad at jeg ønsker å bli gravlagt på en kirkegård , men det stopper der .

Da er du ikke kristen, og ikke noe vits å si "kristen" heller. Du er kristen hvis du tror på Jesus.

Hvor har du det fra? jeg trodde at du ble kristen i dåpen.

I gamle dager var det en prest på sykehuset, slik at foster, som sannsynligvis ikke ville overleve, kunne bli døpt og unngå å gå til helvete.

Det du sier er at alle små barn, inntil de forstår at det finnes en Jesus og bestemmer seg for å tro på ham, går til helvete dersom de skulle dø?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Morsom du.. Jeg er kristen og koser meg godt her. Var det ikke du som var så imot "hat" av muslimer? Hvorfor er det plutselig greit å mislike kristne, muslimer og jøder så sterkt nå?

http://lmgtfy.com/?q=sarcasm

Lenke til kommentar

Jeg trur også på Jesus. Han er en historisk person...

At han er Guds sønn og at han fortjener Eevig kudos fra alle for korsstuntet er vel definisjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...