fenstrat Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hei. Svigermor har noen gamle kassetter liggende vi gjerne skulle fått konvertert til f.eks. mp3. Ser at man kan kjøpe f.eks. http://www.coolstuff.no/Kassett-til-mp3?gclid=CMrenbWp4cwCFQXecgod-BEKLQ for en billig penge, men utfra anmeldelsene virker det som et ganske dårlig produkt. Jeg tror ikke vi har noen gamle kassettspillere liggende. Hvilke løsninger har andre her på forumet brukt for å digitalisere sine kassetter? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Bruk en vanlig kassettspiller med line-out (tape out) eller en walkman og koble den rett i line-in på lydkortet. Så tar du bare opp manuelt med et valgfritt lydprogram. Endret 19. mai 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Doffen jr. Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Bruk en vanlig kassettspiller med line-out (tape out) eller en walkman og koble den rett i line-in på lydkortet. Så tar du bare opp manuelt med et valgfritt lydprogram. Om du vil ta opp til PC fra kasettspiller som nevnt over, har sikkert programmet TotalRecorder en funksjon som stopper opptaket når kassettspilleren stopper. Se og last ned fra http://www.totalrecorder.com/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Det går også an å få noen med godt utstyr til å gjøre det for deg. Søk på digitalisering på finn.no så finner du nok noen. Ofte er det videokasetter og bånd som er det største markedet for dem, men flere av de tar sikkert audiokassetter også. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Kjøp en kasettspiller på finn.no Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Har brukt Walkman + line-in + Audacity (kjempeprogram). Lenke til kommentar
fenstrat Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Takk for mange gode innspill. Skal se hva jeg lander på, men ser nå at jeg har ulike muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå