Gå til innhold

– Nå er Android-mobilene bedre enn iPhone

Anbefalte innlegg

Fra Macen eller iPaden kan jeg ringe hvem som helst via det vanlige telefonnettet, ved å bruke iPhone som gateway. Så lenge de er satt opp med samme konto og er på samme wifi-nett bare virker det, uten noe mer styr. Jeg kan selvsagt også besvare samtaler. Når noen ringer vises det på alle enhetene, også bare bruker jeg den nærmeste til å svare. Mottaker kan godt ha vanlig fasttelefon uten en eneste app, funker uansett.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone første skikkelige smartphone? Windows Mobile het jo SmartPhone og Pocket PC før det fikk navnet WM tidlig på 2000-tallet, og det var det mest populære SmartPhone-OSet i 2007: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mobile

Det er vel få som kalte Windows Mobile for et skikkelig OS. Det var et håpløst dårlig OS.

Det var først etter at iPhone kom, at smarttelefonsalget virkelig tok av. Smarttelefoner før iPhone var et nisjeprodukt. iPhone OS var vel det første OS-et som virkelig kunne brukes uten stylus. Windows Mobile var virkelig ikke fingervennlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er Android-mobilene bedre enn iPhone

Sammenligningen/konklusjonen er litt snodig siden iOS kommer på et par modeller fra en enkelt leverandør, mens Android kommer på et utall telefonvarianter til ulike formål i alle prisklasser. Hva som er "best" blir derfor opp til den enkeltes prioriteringer; den motebevisste og den praktisk orienterte vil nok velge ulikt.

Hva med de som bare vil ha en telefon som fungerer og er brukervennlig?

Hvem er de praktisk orienterte? Hvordan ser en telefon for de praktisk orienterte ut?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

iPhone første skikkelige smartphone? Windows Mobile het jo SmartPhone og Pocket PC før det fikk navnet WM tidlig på 2000-tallet, og det var det mest populære SmartPhone-OSet i 2007: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mobile

Jeg tror poenget er at iPhone gjorde smarttelefonen til "allemannseie". De sier jo i podcasten at det fantes smarttelefoner før, men at det var iPhone som gjorde smarttelefonen populær.

Smarttelefoner før iPhone var egentlig ganske elendige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...