AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hei hei! Som tittelen sier så er jeg på nippet til å besvime hver gang jeg er på førstehjelpskurs. Ender opp med kaldsvette, miste av syn å hørsel. Det jeg egentlig lurer på er hvorfor skjer dette, er det andre som har det slik? Har ikke veldig problem med slikt ellers, men når det er ''serriøst'' snakk om det så blir det helt gale for meg. Skal ha nytt kurs på jobben nå neste uke å kan ikke si jeg gleder meg liksom. Anonymous poster hash: c0ddc...150 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Når på kurset er det du besvimer? Når du ser blod? Eller hva annet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Har aldri besvimt, men regner med det er rett før. Bare etter dem har snakket en stund, å se blod gjør meg egentlig ingenting. Anonymous poster hash: c0ddc...150 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg har det også slik. Megaflaut - ihvertfall for meg som selv er godkjent førstehjelpsinnstruktør. Men egentlig så er det jo en helt naturlig reaksjon, som kan komme under slike omstendigheter. Er du klar over det, så kan det hjelpe å si ifra til instruktøren - og heller skygge litt unna når det du reagerer på kommer. At enkelte kan reagere på ting er helt normalt, og blir møtt med forståelse. Lurt å forsøke å finne ut av akkurat hva med opplevelsen som du reagerer på. Er det at du tenker det verste og blir uvel av å tenke på hvordan du ville reagert i et tilfelle der du får bruk for kunnskapen? Målet med kursing er jo at man skal være istand til å reagere rett og gjøre noe fornuftig den dagen det eventuelt trengs. Mens man bare trener, er det lett at man gjør seg opp noen tanker om det - og i mitt tilfelle så er det disse tankene som fremkaller den ubehagelige reaksjonen. (+ Et ublidt møte med en lite diplomatisk instruktør fra militæret, når de var innom og holdt kurs på ungdomsskolen...) Slike problemer blir ikke bedre av å ignorere de - da kan det fort bli selvforsterkende. Anonymous poster hash: 3d543...ff4 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg liker ikke å tenke på hjertet og blodsirkulasjon. Jeg hater å kjenne puls. Jeg kaldsvetter og holder på å besvime om jeg må sitte igjennom en forelesning om dette. Jeg tåler bøttevis med blod og knekte bein. Har vært med på flere ulykker så jeg vet jeg tåler realiteten men teorien er uutholdelig Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Det hørtes veldig ut som meg, akuratt det samme jeg også sliter med. Rare greier, ingen av dem jeg forteller det til skjønner at det er mulig liksom. Får sette meg med utgangen på kurset til uken, så stikker jeg ut når synet/hørselen begynner å forsvinne... Anonymous poster hash: c0ddc...150 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 "Nesten hver gang"? Hvor ofte er det vanlig å gå på førstehjelpskurs, egentlig? Tror jeg har vært på to, hvis man regner HLR-undervisningen på grunnskolen som "kurs". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 "Nesten hver gang"? Hvor ofte er det vanlig å gå på førstehjelpskurs, egentlig? Tror jeg har vært på to, hvis man regner HLR-undervisningen på grunnskolen som "kurs". Dei fleste som har hyppige førstehjelpskurs er dei som er pålagt å ha det gjennom jobben. Typisk elektrikarar som jobbar med straum. Eg har hatt førstehjelpskursing i over 10 år og ved eit par tilfeller har det gått i kvitt. Dvs. at synet blir dårlegare heilt til eg berre ser kvitt, kjenner at det presser i hovudet og får behov for å setje eller legge meg ned. Har i utgangspunktet ikkje noko problem med å sjå skadar, men av og til har kroppen reagert på den måten. Det varte nokre minutt før det var over. Ein gang skjedde det utan at eg såg sterke bilete. Berre prat rundt funksjonane i kroppen med enkel grafikk var nok. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Har en på jobben som er sånn, selv forstår jeg nesten ikke hvordan det er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå