Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda MX 5 som førstebil

Anbefalte innlegg

Jeg fyller snart 18 år og har starta å se etter biler. Har lyst på en artig bil som ser grei/bra ut og ikkje koster meir enn max 70 000. Har sett på mazda mx 5 som ett alternativ.  Er det mulig å finne en grei mx 5 helst ikkje eldre enn max 1999 i den prisklassa? Er det mange problem? Kan lite om bil og vil helst skru minst mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 1992-modell som jeg ikke har hatt særlig andre problemer med enn slitedeler. Da jeg kjøpte den viste det seg at en temperatursensor var gåen, og den satt under coil-pakka. Mulig at den plasseringen er forbedret på senere modeller. Du BØR ha hardtop hvis du skal ha bilen ute hele året, men selv med hardtop føles min aldri helt 100% tørr.

Utvalget på deler, også forbedrede utgaver, er enormt. Det er kun lommeboka og fantasien som setter grenser. Sjekk spesielt ilmotorsport.de og mx5parts.co.uk. Over dammen finnes mossmiata.com, gomiata.com, andysautosport.com, flyinmiata.com og mange andre.

Generelt er jo eldre biler litt risikosport, så litt fiks må du regne med uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...