Gå til innhold

Hvordan få formell faktura for toll&avgifter på en sending ?

Anbefalte innlegg

Jeg handlet på en nettbutikk som tilbyr seg og refundere evt gebyr som måtte opstå pga toll og avgifter og de ber om bilde/scanning av en formell faktura slik at de kan godkjenne refusjonen. Hvor får jeg tak i denne fakturaen ? i post i butikk ? eller må posten sende meg den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt uklar i innlegget ditt. Har du betalt moms/toll/avgifter? Hvis ja så har du vel kvittering...? Eller har du ikke fått varen enda? Forresten hvilken nettbutikk er det snakk om? Jeg vil gjerne handle der om de refunderer toll og avgifter som du sier,noe jeg egentlig tviler på de gjør, de er isåfall den første nettbutikken jeg har hørt om som gjør det. Det som sikkert har skjedd (mulig jeg tar feil) er at du har betalt utenlandsk moms på varen og DEN er de sikkert villig til å refundere hvis du legger fram kvittering/faktura på at du har betalt norsk moms.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Smartbuyglasses er siden jeg handlet på og de sier selv at de betaler evt tollavgifter i deres "Ofte stilte spørsmål". Jeg har ikke betalt enda siden jeg ikke har fått det i posten enda. Men smartbuyglasses sier at jeg må ha kopi/bilde/scanning av en formell faktura om jeg skal få tilbake penger på toll. Tenkte kanskje dette var noe annet en kvitering. Og det er derfor jeg spør.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Du er litt uklar i innlegget ditt. Har du betalt moms/toll/avgifter? Hvis ja så har du vel kvittering...? Eller har du ikke fått varen enda? Forresten hvilken nettbutikk er det snakk om? Jeg vil gjerne handle der om de refunderer toll og avgifter som du sier,noe jeg egentlig tviler på de gjør, de er isåfall den første nettbutikken jeg har hørt om som gjør det. Det som sikkert har skjedd (mulig jeg tar feil) er at du har betalt utenlandsk moms på varen og DEN er de sikkert villig til å refundere hvis du legger fram kvittering/faktura på at du har betalt norsk moms.

Må jeg betale toll?

Bestillingen vil bli sendt fra ett av våre logistikksentre i enten Tyskland, Italia, USA, Australia eller Hong Kong, derfor kan vi ikke garantere at din bestilling vil være fritatt fra importavgifter og skatter.

Refusjon: I det meget usannsynlige tilfellet at varen blir stoppet i tollen og du blir varslet om å betale ekstra tollavgifter så vil vi fullt ut dekke disse kostnadene. Vennligst betal avgiften først og be om en formell faktura.

Kontakt vår Kundeservice og send oss et klart bilde eller en skanning av fakturaen slik at vi kan fullt ut dekke kostnadene.

Unntak: Vær oppmerksom på at vi ikke refundere toll eller skatt i Brasil på grunn av Brasilianske handelsregler; alle kunder i Brasil er fullt ansvarlig for eventuel toll eller avgifter som påløper.

Lenke til kommentar

Det er ikke toll på briller i Norge, så det slipper du å betale uansett. Men handlet du for over 350 NOK inkl. frakt må du betale 25% moms. De skriver bare at de refunderer ekstra tollavgifter, så momsen refunderer de mest sannsynlig ikke (det er forskjell på toll og moms), med mindre du har betalt utenlandsk moms.

Lenke til kommentar

Det er ikke toll på briller i Norge, så det slipper du å betale uansett. Men handlet du for over 350 NOK inkl. frakt må du betale 25% moms. De skriver bare at de refunderer ekstra tollavgifter, så momsen refunderer de mest sannsynlig ikke (det er forskjell på toll og moms), med mindre du har betalt utenlandsk moms.

Okay, så det nå på posten sin egen tollkalkulator, er vist ikke toll som du sier, momsen får jeg ikke refundert men det regnet jeg ikke med. jeg så bare ikke at det var 0 kr på toll, jeg så bare totalsummen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...