Villfaren Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Hei. Eg holder på å strekke nye kabler i hele huset. Eg har lite peiling, men viktig å prøve seg. Eg har: 1 gaming pc 1 htpc 1 server og alt er kablet. Eg får gjerne 113MB/s mellom ssd og ssd, men det faller ned mot en 50-60 MB/s ved overføring til snurredisk, noe eg regner med er normalt ? Så eg TROR at eg har fått alle kablene( termineringen) til . Problemet kommer når eg prøver å splitte kabelen som går til htpc. Eg splitter denne med netgear switchen for å få en ekstra kabel til tuner. Da detter hastigheten til dønn stabilt 11MB/s uansett hvor eg øverfører fra.. Altså MYE lavere enn når eg ikkje bruker switchen. Skal det være slik som dette ? Og om det skal det så funker ikkje denne løsningen for meg, så har du ett annet forslag ? Takk Endret 19. mai 2016 av Villfaren Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Et kjapt googlesøk sier at du har en fast ethernet switch, eller 100Mb/s. Så hastighetne du opplever er akkurat som de skal være med den switchen. Denne er en gigabit switch som jeg tror dekker dine behov. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Takk for svar ! Så bra at det ser ut til at det bare er kjøpt inn feil type. Trodde 100Mb/s var nok, men det var det tydligvis ikkje da.. har vel noe med at eg har rotet mellom Mb og MB ? Men da er det avgårde på butikken igjen og kjøpe 1000 Mb ? Og bare så eg har forstått det rett, med hjelp av en switch så kan eg dele en kabel og få ut to eller flere uten å tape noe fart på nettverk eller internett ? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 b er for bit, B er for byte, det går åtte bit på en byte. Du har forstått det riktig ellers. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 100mbit = 12.5MB/sek Så her er det nok ikke noe galt. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Da var ny innkjøpt, og eg leser no alt mellom 112MB/s og ned til ca 60MB/s . Dette er vel ok ? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 En enkel måte å sjekke kabelen på er å putte den i en PC og noe lignende i andre enden. Nettverkskortet vil da rapportere hastigheten den kan få under "Speed". 1 Gb/s hvis alt er rett. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 En enkel måte å sjekke kabelen på er å putte den i en PC og noe lignende i andre enden. Nettverkskortet vil da rapportere hastigheten den kan få under "Speed". 1 Gb/s hvis alt er rett. haha tusen takk for svar!! Hadde eg bare visst dette for noen dager siden hadde eg jaggu spart meg mye løping !! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 En enkel måte å sjekke kabelen på er å putte den i en PC og noe lignende i andre enden. Nettverkskortet vil da rapportere hastigheten den kan få under "Speed". 1 Gb/s hvis alt er rett. haha tusen takk for svar!! Hadde eg bare visst dette for noen dager siden hadde eg jaggu spart meg mye løping !! Bare hyggelig Typisk står det 100Mbps hvis kabelen fungerer men man har gjort dårlig terminering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå