Gå til innhold

Hjelp til "gaming-PC" for 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Høres det fornuftig ut å gå for samme oppsett som jeg har, men bytte ut EVO 840 med EVO 850, og R9 290 med GTX 970 Windforce som foreslått over? Ellers ser PSU, hovedkort og prosessor osv greit ut?

Var det kameraten din som skulle bygge PC, eller du som skal oppgradere din?

Ingen vits for deg å oppgradere fra EVO 840 til EVO 850 eller R9 290 til GTX 970.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Høres det fornuftig ut å gå for samme oppsett som jeg har, men bytte ut EVO 840 med EVO 850, og R9 290 med GTX 970 Windforce som foreslått over? Ellers ser PSU, hovedkort og prosessor osv greit ut?

Var det kameraten din som skulle bygge PC, eller du som skal oppgradere din?

Ingen vits for deg å oppgradere fra EVO 840 til EVO 850 eller R9 290 til GTX 970.

Det skal bygges en splitter ny PC til min lillebror. Min (storebror) PC har EVO 840 og R9 290, og det jeg spør om er om det ser fornuftig ut å bruke mitt oppsett (https://gyazo.com/aa33e8b52b748235c1be1aa59e65e96d) og heller gå for EVO 850 og 970 Windforce i hans build :)

Lenke til kommentar

Jeg kan jo legge ved en liste som jeg brukte til å oppgradere min HTPC :

post-10067-0-22081900-1463752016_thumb.png

Av det som mangler der for deg/kameraten din :

- Fractal Design R5 sort (+ en extra vifte eller to om ønskelig)

- EVGA eller Gigabyte G1 kort med GTX 1070 når det kommer (custom kjøler)

- Eventuelt velge en større Noctua CPU kjøler alla U14S eller D15S

Av tastatur er Corsair Gaming K70 en bra serie mekanisk tastatur. Av mus er Logitech G502 Proteus Spectrum RGB bra.

Gaming skjerm blir dyrt hvis man skal ha noe bra, som Asus PG279Q. Hmm hva har jeg glemt nå da...

Lenke til kommentar

Svar

Ble visst litt over 10K da... Kan jo velge et billigere Asus hovedkort og billigere RAM f.eks da. Corsair RM750W PSU f.eks.

Det er ikke sånn at i7 4770k (som jeg har) feks er greit å ha? Er det ikke kraftigere enn i5 som gjør at man unngår å måtte oppgradere like fort? Eller?

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at i7 4770k (som jeg har) feks er greit å ha? Er det ikke kraftigere enn i5 som gjør at man unngår å måtte oppgradere like fort? Eller?

Skal han ha noe bedre enn i5 6600K, så velg i7 6700K da, men den koster mer og er seff bedre enn den du har fra før.

Lenke til kommentar

I disse dager hadde jeg sett etter ett brukt 970 kort.1070 blir utenfor utenfor budsjettet. Om en får tak i ett 970 kort brukt har en ca 400kr igjen på budsjettet. Ram fulgte ikke med i handlelisten så jeg. En får rimeligere også tar bare ett eksempel her

Ville kjøpt noe slikt

tspsyZy.jpg

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...