Gå til innhold

Hjelp til "gaming-PC" for 10k

Anbefalte innlegg

Hey,

For et par år siden lagde jeg en tilsvarende tråd og fikk veldig god hjelp- har vært så fornøyd som man kan med maskinen min. Forrige helg konfirmerte bror seg, og han ønsker å bruke 10.000,- på PC-bygging. 

Jeg er så og si helt grønn på hva som er bra og hva som er dårlig om dagen, så det er bare å foreslå fulle oppsett. Hva angår NVIDIA vs. AMD, så har han en Nvidia Shield Tablet som kan synkroniseres med PC dersom han har et NVIDIA skjermkort, da blir det vel naturlig å gå for det?

Kriterie for PCen: Raskest mulig på høy grafikk (duh) og helst så stillegående som mulig med tanke på støynivå. 

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne trenger du absolutt ikke oppgradere. Ønsker du bedre grafikk trengs det bare skjermkorter! :)

Eventuellt oppgradere til 16GB RAM. Trenger ikke være noen dyre brikker.

GTX 1070 vil være dyrere enn GTX 970, men er også 80% raskere i følge lekka tall, og har dobbelt så mye minne.

Lenke til kommentar

Dette er ikke snakk om oppgradering, oppsettet jeg linket er to år gammelt og jeg antar prisene har endret seg og andre ting har kommet på markedet. Jeg er ute etter å bygge en ny maskin fra bunn av med mitt "eldre" oppsett som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Jeg er så og si helt grønn på hva som er bra og hva som er dårlig om dagen, så det er bare å foreslå fulle oppsett. Hva angår NVIDIA vs. AMD, så har han en Nvidia Shield Tablet som kan synkroniseres med PC dersom han har et NVIDIA skjermkort, da blir det vel naturlig å gå for det?

Han burde egentlig gå for Nvidia uansett. AMD sine nyeste skjermkort leverer rett og slett ikke. Det lureste er vel å gå for en GTX 970, evt. vente på GTX 1070.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...