Gå til innhold

Krogh Optikk - Erfaring: Dårlig kundebehandling!


Anbefalte innlegg


Dårlig kundebehandling!



Dessverre opplevde jeg hva jeg synes er ekstremt dårlig kundebehandling på Krogh CC-Vest. Jeg skulle kjøpe solbrille og ble av kundebehandleren anbefalt en brille som iallfall er den dyreste jeg noen gang har kjøpt. Vel hjemme viser jeg meg stolt frem, men får høre at "den slett ikke passer deg". Slukøret går jeg tilbake til Krogh CC-Vest og spør om jeg kan få bytte. Men, nei, solbriller bytter vi ikke! "Det er ingen selvfølge å ha bytterett!" Det står på kvitteringen! Og det står på det knøttlille skiltet på disken! Hvem fortalte meg det da jeg kjøpte? Ingen! Kvitteringen fikk jeg først etter å ha betalt, og jeg leste den ærlig talt ikke. Skiltet på disken var ikke synlig.



Hva slags kundebehandling er det? Og ønsker virkelig Krogh Optikk å markedsføre seg på denne måten? Jeg ble ANBEFALT denne brillen, men flere andre mente altså at den ikke kledde meg. Tror Krogh Optikk at jeg nå er en fornøyd kunde? Dessverre, det er jeg ikke, jeg er drit forbannet!

Endret av Espen_jobb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som at du har gjort en dårlig vurdering (eller noen i din omgangskrets har dårlig smak) og nå føler for å legge skylden på butikken.

 

Kan ikke se av det du skriver at butikken har gjort noe galt her. Neste gang du skal kjøpe solbriller så får du ta med "din lokale ekspert" og kjøpe den brillen som h*n mener måtte passe best.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt ingen grunn til å anklage Krogh Optikk for dårlig kundebehandling på bakgrunn av din opplevelse. Det hadde vært veldig god kundeservice om de faktisk byttet brillene, men du har ikke noe du skulle ha sagt på grunn av at de ikke gjorde det.

 

Ved kjøp i fysisk butikk har man ikke automatisk bytterett eller angrerett, med mindre butikken spesifikt reklamerer med dette. I et slikt tilfelle kan de også bestemme vilkårene selv da de tilbyr noe som er ut over norsk lov (jeg kan imidlertid ikke se noe på Krogh sine hjemmesider om at de har bytterett eller åpent kjøp).

 

Om man synes en brille er pen, eller passer en person, er veldig individuelt. Jeg regner med at du fikk lov til å se deg selv i et speil før du kjøpte solbrillen, og da kunne du tatt en avgjørelse da i stedet for å bli påvirket av andres meninger på et senere tidspunkt.

 

At brillen er "den dyreste du noen gang har kjøpt" er irrelevant da du fint kan spørre om de har noe i en rimeligere prisklasse om du synes prisen var for stiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor butikker skal informere om at man ikke har bytterett, man har tross alt vanligvis ikke dette og langt ifra noe krav på det i vanlige butikker.

Ellers er hva man passer med delvis subjektivt, mulig selgeren mente du passet, mens andre mener du ikke passer, men ettersom du kjøpte de mente vel du selv at de passet?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har tidligere har hatt den samme erfaringen som TS. Nå har jeg skiftet fra Krogh optikk til en konkurrent. Dette er fordi jeg fikk vite at jeg trengte nye dyre briller selvom synsstyrken var den samme. Denne anbefalingen fikk jeg ikke hos en konkurrent da jeg sjekket synet hos de, en uke etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...