Caddy Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe Radeon 9800XT kort... Men er UTROLIG usikker på hvilken produsent jeg skal velge... (Sapphire, Asus, Powercooler, Hercules..) Tips eller meninger? Tester? Andre ting? Hva som helst.. Kom med meninger og synspunkter på dette kjøpet! På forhånd takk.. (Stenges denne tråden også, så gir jeg nesten opp... ) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Etter det jeg har lest, så er Hercules og ASUS de beste produsentene, ASUS ligger litt forran fordi kortene leveres med bedre bundle enn Hercules kortene gjør. Ville gått for ASUS Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Etter det jeg har lest, så er Hercules og ASUS de beste produsentene, ASUS ligger litt forran fordi kortene leveres med bedre bundle enn Hercules kortene gjør. Ville gått for ASUS Ganske enig her, har bestilt ASUS selv, sett kortet ? :D Fantastisk fint Hercules og ASUS er de som skiller seg ut, men jeg har gått for ASUS Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 alle er jo bygget opp på samme chippen, men har hørt at powercolour sine har hatt noen problemer med kjøleløsningen. Annet er at du burde passe på støynivå, og husk at du får en bundle etter prisen Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Dere som allerede har bestilt: hvor bestilte dere, og hva hører med i bundelen? Ja jeg har sett ASUS kortet... Synes det er dritstilig.. Endret 23. november 2003 av Caddy Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Personelig synes jeg xt kortet til PowerColor er det kuleste , men jeg falt til fornuft å kjøpte et 9800pro kort å slengte på zalman settet, nå ser det drit kult ut også, og temp ligger jevnt på 30-33 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg hørte rykter om at bundelen til xt kort skulle være half life 2 kort, som man kunne løse in i en butikk for orginalen når det komm ut??? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Jeg leste også det ja... Vet ikke om det gjelder her i Norge... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 alle er jo bygget opp på samme chippen, men har hørt at powercolour sine har hatt noen problemer med kjøleløsningen. Det gjelder 9800 pro-serien, ikke XT. Der har PowerColor vært smartere og satt på bedre vifte. Dessuten er det ikke mange nok som har skaffet seg dette kortet for at evt. rykter om dårlige vifter er et problem der, skal oppstå. Alle Radeon XT (9800 og 9600) bundles med Half Life 2. Vet derimot ikke helt sikkert om det følger med cd-key så man kan laste ned over internett, eller kvittering så spillet kan hentes i butikk. Tror det første er mest sannsynlig, tviler på at Elkjøp og gutta gidder å gi fra seg HL2 uten å kunne ta masse penger for det. (og samtidig lure på deg et "superpower FX 5200 256MB-kort") Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (og samtidig lure på deg et "superpower FX 5200 256MB-kort") morsomt Det følger vel med en CD-Key eller noe, så du kan laste det ned senere. Det får du kun med Radeon 9xxx XT kort. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Prøver igjen: Dere som har bestilt, hvor har dere bestilt? Pleier å handle på komplett.no, men de får ikke kortet før langt uti neste måned... Med det samme vi er i gang å diskuterer bundelen... Jeg kom over denne testen: http://www.hardocp.com/article.html?art=NTUy Hvor det står følgende: There are two full version games included in the package, Gun Metal and Battle Engine Aquila and a coupon for Half Life 2 when it is out. Endret 23. november 2003 av Caddy Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg hørte rykter om at bundelen til xt kort skulle være half life 2 kort, som man kunne løse in i en butikk for orginalen når det komm ut??? Riktig der ligger med et kort med en kode på for det spillet. Når det gjelder Hercules og Asus sine XT kort er dette rene ATI kort som de har satt sin egen kjøler på. Mitt herculeskort kjører 497/441 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Synes jeg leste et sted, at dette bare gjaldt i Amerika... Husker ikke hvor... Mulig jeg tar heilt feil...... Lenke til kommentar
SvennR Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette gjelder ikke bare i statene.. Når du kkøper kortet følger det med en lapp der det er ett skrapefelt på. Skrap dette feiltet og logg deg inn på linken gitt på samme kort/lapp... Her kan du laste ned HL 1 og alle mods som er gitt ut. Tror programvaren heter steam. Det blir også opplyst om at når HL 2 blir lansert vil det bli tilgjengelig for nedlasting fra samma side/prog... Har selv valgt Hercules 9800 kortet, og det funker meget fett... Men, må si jeg ble litt skuffet.. Hadde tidligere Hercules 9800 256Mb DDR II kortet, og dette scorer faktisk bedre i benchmarks... Uansett, lykke til med nytt skjermkort.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Jeg bestilte på PSData.no men de får visst ikke kortet før 05.12 Er såååå lei av å vente... :grine: Tross alt, gleder meg som en unge til det kommer Endret 24. november 2003 av VeXx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå