Gå til innhold

[Løst] Doom 2016

Anbefalte innlegg

hvor får man spillet til 300kr? såvidt jeg kan se er billigste 389, eller 499 på steam. Faen steam e blitt svindelbutikk de siste årene.

Tror ikke man får spillet noe særlig billigere enn Steam som nå koster 399kr.

Coolshop 449kr

Platekompaniet 499kr

GameZone 398kr

CDON 499kr

Steam er ikke så ille på pris. De har ofte gode tilbud. Jeg har fått kjøpt mange spill til en billig penge. Forskjell i pris avhenger nok av hvilket spillstudio som har laget spillet og hvor mye penger de har lagt inn i utviklingen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor får man spillet til 300kr? såvidt jeg kan se er billigste 389, eller 499 på steam. Faen steam e blitt svindelbutikk de siste årene.

Det koster 399 på Steam? Butikken der det koster 300 kr(39$) er linket til i tredje innlegg, cdkeys.com

Lenke til kommentar

300 kr er billig, kjøpte det selv for den prisen. På 90 tallet var man VELDIG heldig om man fikk et nytt spill til den prisen :) Ellers så digger jeg sigleplayer! Jeg er ikke noe stor fan av multiplayer, men i DOOM er det utrolig gøy!

Lenke til kommentar

Blir forundret over folk som til stadighet klager på spillpriser. Prisen på spill har vært den samme, eller billigere de siste 20-25årene. 500kr for 20år siden var *LANGT* mer penger enn i dag, og fremdeles klager folk. For å ikke nevne at produksjonskostnadene har skutt opp igjennom taket....

Det er ingen annen industri vi ser lignende ting i. (Spill, Musikk,Film).

Lenke til kommentar

Blir forundret over folk som til stadighet klager på spillpriser. Prisen på spill har vært den samme, eller billigere de siste 20-25årene. 500kr for 20år siden var *LANGT* mer penger enn i dag, og fremdeles klager folk. For å ikke nevne at produksjonskostnadene har skutt opp igjennom taket....

De som klager er vel ikkje født på 90-tallet engang :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Doom 2016 har vel 18års grense, så LMH1 har ikkje lov å spille det uansett  :rofl:

/thread

Makan til frekkhet frøken nizzen?

Spilte selv final doom når det kom ut på 1993 selv om det var også 18 års grense så var jeg godt under 18 på den tiden.

Men man ble liksom ikke skremt av det.

Brutal doom kom ganske mye senere, faktisk ikke så mange år siden.

Dette stammer vel fra doom 4.

I praksis kan jeg kjøpe doom 4 i håp den kommer på linux også.

Pris er egentlig særlig problem men gidder ikke å sløse penger, har hørt en del som har spilt det som blir ferdig på 12 timer hvis de spiller mye. Ark: Survival Evolved eller skyrim blir man ikke like fort ferdig.

Lenke til kommentar

Det er vel en grunn for folk piratkopier er det ikke? Dårlig kvalitet, høye priser eller urimlige betingelser?

Eller rett og slett kun for å teste det før kjøp.

Må si jeg er blandt de få som piratkopier minst.

Men har blitt mindre gjennom tiden på grunn wimp\netflix\steam og orgin da før i tiden var kjøp på CD\diskett eneste mulighet. I dag er DVD skjeldent man går for.

Uansett valgte jeg å kjøpe spillet fordi jeg håper på det kommer på linux også.

Des flere som kjøper, det større sansynlig er det kommer på linux også.

Det er vertfall bra tiden er over for å møtte kjøpe spill butikk, i dag kan man kjøpe fra utlandet til ca halv pris av norsk butikk pris.

Tror på sikt spill blir billigere da det er langt flere personer en for 20 år siden.

Eneste er spill og programvare blir dyrere å utvikle på grunn av avansert teknologi.

fikk spillet til 39$

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De fleste som spiller utelukkende på Linux kommer nok ikke til å kjøpe DOOM før idsoftware/bethesda lager runtime for Linux. Likevel flere er nok som deg som også spiller på Windows og kjøper i håp om at det senere kommer til Linux.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker ikke linux primært nei, men er åpen for å bytte senere.

Da windows egentlig koster penger, er det ikke sikkert de lar folk bruke testversjon i det uendelige.

Siden det ikke finnes technet lisens lengere, kun microsoft Deloper network lisens.

Er det få måter en inside preview.

Tro det ikke direkte er billig å porte over til linux? Ellers ville de kommet med doom for linux for lenge siden.

Lenke til kommentar

Det er vel en grunn for folk piratkopier er det ikke? Dårlig kvalitet, høye priser eller urimlige betingelser?

Eller rett og slett kun for å teste det før kjøp.

Må si jeg er blandt de få som piratkopier minst.

Men har blitt mindre gjennom tiden på grunn wimp\netflix\steam og orgin da før i tiden var kjøp på CD\diskett eneste mulighet. I dag er DVD skjeldent man går for.

Det er vertfall bra tiden er over for å møtte kjøpe spill butikk, i dag kan man kjøpe fra utlandet til ca halv pris av norsk butikk pris.

Tror på sikt spill blir billigere da det er langt flere personer en for 20 år siden.

Eneste er spill og programvare blir dyrere å utvikle på grunn av avansert teknologi.

fikk spillet til 39$

Nå er takk og lov piratkopiering, mer eller mindre en ting av fortiden. Og håper på at det forblir slik.

De når flere mennesker, men krever også sinnsyke mengder med folk å utvikle, team på 200-300 personer som arbeider i 2-3år er ikke uvanlig, eller mer.

Vil folk ha AAA spill så må de også betale for det, eller holde seg til indie spill som kan være like gode som milliardspill. :)

Edit:

Ang Linux: Under 1% bruker Linux, sjangsen er "ikke-eksisterende" mer eller mindre.

Endret av Uxzuigal
Lenke til kommentar

Spill har alltid vært dyrt. 100Kr per spill da har vi snakket om fornuftige priser. Selv kjøper jeg ikke et spill før prisen er under 150 kr. Og er det spill av god kvalitet kan jeg strekke meg til 250kr som gta V kostet når jeg kjøpte det. 

Lenke til kommentar

Spill har alltid vært dyrt. 100Kr per spill da har vi snakket om fornuftige priser. Selv kjøper jeg ikke et spill før prisen er under 150 kr. Og er det spill av god kvalitet kan jeg strekke meg til 250kr som gta V kostet når jeg kjøpte det. 

Hvor får du slike fantasitall fra? Spill ville gått i minus ved en pris av 100kr.

Lenke til kommentar

Tro det ikke direkte er billig å porte over til linux? Ellers ville de kommet med doom for linux for lenge siden.

De har laget DOOM med OpenGL 4.5 så det skulle være enkelt å få spillet til å fungere på Linux. Litt arbeid er det nok, men mye mindre om spillet hadde vært DirectX.

Lenke til kommentar

Hvis man for eksempel ser tilbake på tidlig 90 tall, så vil du se at dagens spill er langt rimeligere. Dengang kostet et forholdsvis nytt spill  500,-. Helt vanlig. Så var det enkelte stortitler som i tillegg kunne være priset oppmot 700,-  Og hvis det på et senere tidspunkt kom en lyddiskett (Speechdisk) til et spill, så var det ikke uvanlig at denne kunne koste 200+ i tillegg. 

Du må huske på at uten inntjeneste på det spillutviklere lager, så ville til og med du kunne spart den 100 lappen du synes er god pris for et spill, fordi det mest sannsynelig ikke ville vært et spillstudio som hadde overlevd.

Lenke til kommentar

Rock Paper Shotgun og Jimquisition, sant? Resten er bare oppspinn tror jeg..Gamespew/Gamespy..

Nei. Rock, paper og daily beast.

Daily beast er ikke en spill side. Men en "liksom liberal" ubetydelig amerikansk politikk nyhets sak. Som det siste året hovedsakelig har drevet å angrepet Bernie Sanders. Så om Bernie sier han liker Doom. Vil de trekke den gode anmeldelsen av spillet.

Men jeg er miljøskada!

Prøvde å spille to forskjellige WW2 fps i går og i dag. Fy faen så tregt man beveger seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...