Gå til innhold

[Løst] Doom 2016

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurder å kjøpe doom 2016.

Men syns foreløpig ved å se på youtube

Syns jeg egentlig prisen er litt stiv for hva man får.

Lurer litt på om vi kan forvente oss linux versjon senere?

Da alle tidligere Quake\doom finnes på linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns over 300 kr (40$) høres litt mye ut.

Må si selv Doom 3 BFG Edition er bedre kjøp i dag.

Hvis vi sammenligner bildekvaliteten:

Så hvis ingen vil love Doom 4 vil få BFG edition eller linux støtte tror jeg venter på prisen faller.

(4k\8k støtte) usikker på om spillet skaler 4k\8k bedre en skjermbilder\youtube?

Doom 3 BFG:

ME3050078260_2.jpg

Doom 4:

maxresdefault.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Eh nei, Doom 3 er et helt annet spill. D3 prøvde å være et skummelt skrekkspill der man ruslet rundt med lommelykt og ikke turte å se i mørke kroker. 

Doom 4 er skrudd opp til max hastighet akkurat som gamle Doom, og det går mere i å levere rask action med masse monstre enn å være "bæsje-i-buksa skummelt".

Jeg vil si de er så forskjellige at man ikke bare kan kjøpe D3 fordi det er billigere og droppe D4.

Endret av Bytex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vil sammenligne duke nukem forever med doom 4.

Et spill som aldri ble populært, men tror mye av utviklingen ble mislykket etter ID software ble kjøpt opp av Bethesda Softworks.

Allerde i 2014 var kunne man få med test versjon av doom i wolfenstein the new order.

Husker ikke detaljene der men mener doom ble anderledes en det som var tenkt.

Nå er ikke doom 4 dårlig men kunne vært bedre.

Lenke til kommentar

Doom 2016 ER helt konge! Tilogmed multiplayer er gøy, fordi det går nesten like fort som quake 3 :)

Dette er det beste fps spillet som er kommet med bra singleplayer OG multiplayer.

Med tanke på at singleplayer og multiplayer er bra, så er det et spill som gir mye for pengene.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

hvorfor gikk fps til faens med half life? er interessert i dine synspunkter her.

Sammen med Wolfenstein og shadow warrior er doom et lys punkt i fps sjangeren etter alt gikk til helvetet på 2000 tallet. (Skal sies at half life har mye av skylda)

Selv kommer jeg til å vente på at prisen faller slik at lommeboken min ikke blir utsatt for grovt tjyveri

Lenke til kommentar

Er ikke tyveri nei, men stiv pris er det vertfall.

Blir som duke nuken reloaded hadde kostet 500 kr.

Hvor mange hadde betalt det?

Greit nok det koster en del milioner å lage et spill på det nivået.

Men des billigere det er des flere kjøper det. Er ikke sikkert de hadde tapt store penger på det.

Lenke til kommentar

Trådstarter, er du klar over hva du faktisk får? Kampanjen er en ting. For meg er den alene absolutt verdt prisen. Videre har vi jo multiplayer. En ting som alltid irriterer meg med online multiplayerspill er at det er alt for få kart, men i Doom får vi med en editor for å lage egne kart. Dermed skal det godt gjøres å klage på for få kart. På toppen av det hele har vi "puzzle" man må løse ved å lage egne kart. Har bare så vidt testet den biten selv, men tutorialen dreier seg om å koble en trykkplate til en dør for å låse den opp. Er du interessert i puzzles har du mye her å kose deg med. For ikke å glemme Rune Trials. Ikke prøvd de selv, men vet mange er av typen drep et visst antall fiender på et bestemt tid med et bestemt våpen.

Eller for å ta det på denne måten:

1. Vanlige FPSer: Du er i andre etasje i en bygning, og ser et hull i gulvet. Nedenfor er en stor container du kan hoppe ned på, og deretter hopper du ned på gulvet. Det kryr av fiender der, men de er stokk dumme og enkle å gjemme seg for bak nevnte container. I beste fall finner en eller annen fjott ut at han skal gå rundt containeren og angripe deg bakfra, men det skjer sjelden. Blir du skadet? Vent noen sekunder, så får du helsen tilbake.

2. Doom: Hopp ned på containeren, og videre ned på gulvet. Fiendene stormer mot deg, og noen hopper opp på vegger eller søyler for å sikte bedre. Noen stormer mot deg forfra. Noen bakfra. Noen klatrer opp på containeren og hopper ned på deg derfra. Flykt i panikk opp på containeren, og hopp opp mot hullet i gulvet. Grip tak i kanten, hal deg opp og pust lettet ut... i noen sekunder, før fiendene klatrer etter deg. Er du skadet? Kjipt. Finn et medkit liggende et sted, eller skyt en fiende til han blir stunnet, og avliv ham med hendene for å få litt helse tilbake. Men ikke glem at alle de andre fiendene fortsatt angriper deg. Å ta en fiende i nærkamp for å få helse når du er omringet av andre fiender er lite lurt. Og glemte jeg å si fiendene som klatrer etter er de første fiendene du finner i spillet? Tenkt da bosser... :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

For de som går på skole, så er kanskje 300 dyrt. Ellers er det jo et kupp! Doom er vel sikkert på salgstoppen akkurat nå på steam.

Doom 2016 pc tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1721588&page=1

Det er jo ikke noe kupp, det er nytt PC-spill pris, så kan man jo vurdere hva man får ut av det. Doom er ikke noe verre eller bedre enn andre. Personlig venter jeg gjerne og får spill mye billigere.

AtW

Lenke til kommentar

hvorfor gikk fps til faens med half life? er interessert i dine synspunkter her.

Sammen med Wolfenstein og shadow warrior er doom et lys punkt i fps sjangeren etter alt gikk til helvetet på 2000 tallet. (Skal sies at half life har mye av skylda)

Selv kommer jeg til å vente på at prisen faller slik at lommeboken min ikke blir utsatt for grovt tjyveri

Half life gjorde det cosher med at du må spille 20+ minutter før du faktisk får gameplay.

Etter half life skulle alle fps ha historie og karakter som snakker.

Det er ikke at det ikke er plass til slike spill. Men det var døden for quake, duke nukem, shadow warrior og doom.

Doom 3 er bare en blek kopi av half life.

Først nå de siste årene får vi bedre fps igjen.

Wolfenstein er en hybrid. Den har faktisk en god historie men gameplayet er litt mer old school. Shadow warrior er enda mer old school og doom er NESTEN sånn som det var.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke 300kr er for dyrt. Når den kommer på salg med DVD så vil nok prisen legge ser opp mot 400-500kr. Det er AAA spill som koster mye mer, selv om man kun kjøper en digital versjon. Nyeste Civilization VI som kommer snart har en startpris på 599kr. XCOM2 har vært ute en stund og koster 450kr. Så for et spill som DOOM4 er ikke 300kr så veldig mye.

Likevel jeg kommer nok ikke til å kjøpe dette spillet dersom dem ikke legger det ut på Linux.

Lenke til kommentar

Half life gjorde det cosher med at du må spille 20+ minutter før du faktisk får gameplay.

Etter half life skulle alle fps ha historie og karakter som snakker.

Det er ikke at det ikke er plass til slike spill. Men det var døden for quake, duke nukem, shadow warrior og doom.

Doom 3 er bare en blek kopi av half life.

Først nå de siste årene får vi bedre fps igjen.

Wolfenstein er en hybrid. Den har faktisk en god historie men gameplayet er litt mer old school. Shadow warrior er enda mer old school og doom er NESTEN sånn som det var.

ahhh, er faktisk 100% enig med deg. Jeg har bevist unngått å kjøpe stortsett alle spill de siste årene pga av ufordragelig kjedelige historier og at du ikke får spille før etter 20 min som du sier. ALdri tenkte på at half life hadde skylden for det :p  

hvor får man spillet til 300kr? såvidt jeg kan se er billigste 389, eller 499 på steam. Faen steam e blitt svindelbutikk de siste årene. 

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...