Redaksjonen. Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Sedan og SUV med 350 kilometer rekkevidde: Slik blir Volvos nye elbiler Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hvorfor må alle deres biler settes på stylter, og med teit hjulbueplast? Dessuten, felles plattform for fossil, hybrid og EL er aldri noen god løsning, særlig ikke for EL delen. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Så spørs det hva prisen blir. Volvo har tidligere antydet at el-utgave blir ca 300000 dyrere en bensinutgave. Får tro at dette er tall tatt ut av løse luften hvis de har tenkt å SELGE elbil... 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Lykke til med å selge da sier jeg bare. Volvo kan ikke overprise seg, igjen. En elbil er i utgangspunktet billigere å lage, det er batteriet som er den store kostnaden. 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Her er forresten link til uttalelse fra VD Volvo... http://www.di.se/artiklar/2016/3/1/sa-dyr-blir-volvos-elbil/ Hvis en modell koster f.eks. 400000,- og de mener at de skal selge elbil av samme modell for 700000,- da bør de trappe ned på hva de enn røyker... 3 Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Lykke til med å selge da sier jeg bare. Volvo kan ikke overprise seg, igjen. En elbil er i utgangspunktet billigere å lage, det er batteriet som er den store kostnaden. Ja, enig. Og med den profilen der så viser de at de ikke forstår at luftmotstand er avgjørende for hvor mye batterier du må ha for å komme deg 300-350 km. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hvis en modell koster f.eks. 400000,- og de mener at de skal selge elbil av samme modell for 700000,- da bør de trappe ned på hva de enn røyker...Volvo tenker nok priser ut fra egen fabrikk. Er el-bilen dobbelt så dyr derfra vil de jo få omtrent samme pris ut til forbruker her til lands. Kan hende priskalkulasjonen har noe med produksjonsvolum å gjøre. Det du lager mange av blir gjerne billigere enn noe det er produsert få enheter av. Lenke til kommentar
Robert Hanssen Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Hvorfor må alle deres biler settes på stylter, og med teit hjulbueplast? Dessuten, felles plattform for fossil, hybrid og EL er aldri noen god løsning, særlig ikke for EL delen. Hvorfor? En bilfabrikk med lange tradisjoner er vel nødt til å tenke slik i en etterhvert krevende øvelse som konkurranse er i bilverdenenen... Skikkelig fine biler.. En sånn s40 vil jeg ha..men da med konvensjonell drivlinje. Lenke til kommentar
Robert Hanssen Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Vakkert.. om de bare kunne produsert dem akkurat slik..men fronten på s40 mere lik xc fronten..den var rå. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Dette tipper jeg er "for lite og for sent". Hvis Volvo skal være i nærheten av å være "premium" må de tilby noe langt mer enn bare 350 km i 2017, med mindre dette er en ventepølse. Noe som alltid flopper. Med Bolt rett rundt hjørnet og Tesla model 3 i 2017, begge er uttalte "billigmodeller", så legger Volvo seg altså på samme nivå. Da oser det ikke akkurat premium... Lenke til kommentar
Bjørn U. Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Den store nyheten her er forøvrig at Geely vil bruke samme plattform for sine biler. Det økte salgsvolumet det fører til bør gi et godt bidrag til å dra prisene nedover. Og man skal nok ikke kimse av Volvos elbilplaner, ikke minst tatt i betraktning Kina-koblingen. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Dette tipper jeg er "for lite og for sent". Hvis Volvo skal være i nærheten av å være "premium" må de tilby noe langt mer enn bare 350 km i 2017, med mindre dette er en ventepølse. Noe som alltid flopper. Med Bolt rett rundt hjørnet og Tesla model 3 i 2017, begge er uttalte "billigmodeller", så legger Volvo seg altså på samme nivå. Da oser det ikke akkurat premium... På samme måte som at Tippeligaen er full av dårlige lag, og at det derfor er 'lett' å unngå nedrykk, så er bilbransjen full av treiginger. Hvis Volvo kommer på markedet med en 350km bil i -17 vil de fortsatt befinne seg foran røkla. Dessuten så er tilgangen på batterier den *store* flaskehalsen. Det tar noen år før billige batterier blir tilgjengelige i store kvanta og det er den datoen som er deadline for alle bilfabrikker uten egne elbiler. Edit: Tesla, BYD, LG-Chem og andre skal ha nye store batterifabrikker klare i 2020. De vil tilsammen ha en kapasitet som tilsvarer at 2-3% av verdens nybilsalg kan bli langrekkevidde elbiler. Hvis batteriene brukes i kortrekkeviddebiler eller hybrider kan vi kanskje nå 5-7% ladbare biler i -20. Det blir med andre ord solgt 93-98% fossilbiler i 2020. Bilfabrikanter uten elbilmodeller i dag vil med andre ord leve godt noen år til(men de bør i det minste ha et elbilprogram klart snart). Endret 22. mai 2016 av Kahuna Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Dette tipper jeg er "for lite og for sent". Hvis Volvo skal være i nærheten av å være "premium" må de tilby noe langt mer enn bare 350 km i 2017, med mindre dette er en ventepølse. Noe som alltid flopper. Med Bolt rett rundt hjørnet og Tesla model 3 i 2017, begge er uttalte "billigmodeller", så legger Volvo seg altså på samme nivå. Da oser det ikke akkurat premium... Volvo har aldri vært premium. De tror gjerne det selv, men faktum er noe annet. Norske avgifter bidrar hvertfall sitt til at prisene på bilene blir premium. Endret 26. mai 2016 av kremt Lenke til kommentar
FB.011173001037213 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Kremt: Hvis ikke Volvo er premium hva er da din definisjon av premium?? Har du sett den nye XC90? Minst like mye premium som Audi, BMW og Benz. Når det gjelder elbilsatsingen så har jeg tro på Volvo. Kvaliteten er nok atskillige hakk over Tesla samt at de har en skikkelig utbygd infrastruktur. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Kremt: Hvis ikke Volvo er premium hva er da din definisjon av premium?? Har du sett den nye XC90? Minst like mye premium som Audi, BMW og Benz. Når det gjelder elbilsatsingen så har jeg tro på Volvo. Kvaliteten er nok atskillige hakk over Tesla samt at de har en skikkelig utbygd infrastruktur. "Minst like premium som Audi, BMW og Benz...." Du trenger å utvide horisonten din, stakkar mann. Alle merkene du nevner her er helt vanlige skolebusser som du ser overalt langs veiene. Arbeidshester for arbeiderklassen er helt arbeiderklasse-gjennomsnittlig. Ikke noe premium over det. 1 Lenke til kommentar
FB.011173001037213 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Du trenger å utvide horisonten din, stakkar mann. Alle merkene du nevner her er helt vanlige skolebusser som du ser overalt langs veiene. Arbeidshester for arbeiderklassen er helt arbeiderklasse-gjennomsnittlig. Ikke noe premium over det. [/quote I den virkelige verden, ikke den som du befinner deg i, så er de nevnte tyske merkene biler i premiumsjiktet. Det samme gjelder Volvo. Sånn, nå kan du fortsette å drømme om premiumbilene dine;-) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Kremt: Hvis ikke Volvo er premium hva er da din definisjon av premium?? Har du sett den nye XC90? Minst like mye premium som Audi, BMW og Benz. Når det gjelder elbilsatsingen så har jeg tro på Volvo. Kvaliteten er nok atskillige hakk over Tesla samt at de har en skikkelig utbygd infrastruktur. De nye volvoene som er blitt lansert i det siste er skikkelig premium. V90, XC90, S90 R4 R4 R4 R4 R4 DIESEL DIESEL DIESEL DIESEL DIESEL 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Du trenger å utvide horisonten din, stakkar mann. Alle merkene du nevner her er helt vanlige skolebusser som du ser overalt langs veiene. Arbeidshester for arbeiderklassen er helt arbeiderklasse-gjennomsnittlig. Ikke noe premium over det. [/quote I den virkelige verden, ikke den som du befinner deg i, så er de nevnte tyske merkene biler i premiumsjiktet. Det samme gjelder Volvo. Sånn, nå kan du fortsette å drømme om premiumbilene dine;-) Tolker jeg deg riktig nå om du mener Rolls Royce, Aston Martin og Ferrari kun eksisterer i hodet mitt? Eller mener du virkelig at Volvoen din har noe å stille opp med i dette segmentet? Endret 13. juli 2016 av D4TVET2G 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Kremt: Hvis ikke Volvo er premium hva er da din definisjon av premium?? Har du sett den nye XC90? Minst like mye premium som Audi, BMW og Benz. Når det gjelder elbilsatsingen så har jeg tro på Volvo. Kvaliteten er nok atskillige hakk over Tesla samt at de har en skikkelig utbygd infrastruktur.De nye volvoene som er blitt lansert i det siste er skikkelig premium. V90, XC90, S90 R4 R4 R4 R4 R4 DIESEL DIESEL DIESEL DIESEL DIESEL Jepp. Downsizing vet du. Rekkefirer med oljefyring er den nye V12ern... Volvo! Premium fra kina! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå