Gå til innhold

Win 7: Vil ikke laste oppdateringer

Anbefalte innlegg

Sliter med at ett par PCer på jobben ikke vil laste ned oppdateringene sine. De blir bare stående på 0kb nedlastet.

Testet noe jeg fant med Msconfig på nettet, men det hjalp heller ikke.

Noen som vet hva problemet er? (Alle er Windows 7 Pro)

Planen er å oppgradere dem til Win 10, nå, men det vil heller ikke laste ned. Eller kjøre i fra minnepenn. Slet med det hjemme også frem til jeg kjørte inn resten av oppdateringene til Win 7, men her får jeg ikke gjort det heller.

Funker fint på 2 andre PCer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å installere windows 10 direkte med produktnøkkelen?

muligens du må ringe microsoft å høre på løsning hvis det ikke er OEM lisens.

Kan være maskinvare feil, hvis platen er ok.

F.eks overopphetning, eller driverproblemer.

Ville ungått å installert ektra programvare frem til windows 10 er på plass.

Beste er ta clean install da ofte windows 7 blir liggende i .old mappe som tar plass. Eller gir ekstra problemer.

Nå har man bare til sommeren før det blir slutt på gratis oppgradering.

Lenke til kommentar

Sliter med at ett par PCer på jobben ikke vil laste ned oppdateringene sine. De blir bare stående på 0kb nedlastet.

Testet noe jeg fant med Msconfig på nettet, men det hjalp heller ikke.

Noen som vet hva problemet er? (Alle er Windows 7 Pro)

Planen er å oppgradere dem til Win 10, nå, men det vil heller ikke laste ned. Eller kjøre i fra minnepenn. Slet med det hjemme også frem til jeg kjørte inn resten av oppdateringene til Win 7, men her får jeg ikke gjort det heller.

Funker fint på 2 andre PCer.

Sjekk at klokke/dato er riktig på PCene du plages med..

Og såklart at C: ikke er full! 

Hvis alt ser riktig ut kan du manuelt slette innholdet i C:\Windows\SoftwareDistribution . Dette vil føre til at han bruker *lang* tid på første forsøk på windows update ettersom han må finne ut hva som er installert og ikke på nytt.

Husk å restarte etter sletting. Du kan også oppleve error ved forsøk på update, men det går seg til etter en tid.

Endret av black_knight
Lenke til kommentar

Hvis ikke du får til/ønsker å bruke oppgraderingsmulighetene nevnt over:

Microsoft har akkurat gitt ut en "convenience rollup for Windows 7 SP1" (samt 2008 R2) som kanskje kan hjelpe deg. Den skal inneholde alt av oppdateringer etter at Win7 SP1 ble gitt ut og frem til april 2016. Se https://blogs.technet.microsoft.com/windowsitpro/2016/05/17/simplifying-updates-for-windows-7-and-8-1/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...