Gå til innhold

Hjelp til SLI


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg et nytt skjermkort og har tenkt å sette dette skjermkorter opp med mitt første skjermkort. Begge kortene er Nvidia gtx 780ti men de er da fra to forskjellige leverandører.

Det skjermkortet jeg har nå er et Evga gtx 780 ti mens det jeg nettopp har kjøpt er et Gainward gtx 780 ti Phantom. Jeg har fått vite att disse kortene skal klare å gå sammen i SLI, det eneste problemet mitt er da at disse skjermkortene trenger to forskjeldige PCI-E kabler å det er her jeg ikke kommer meg noe lengere. PSUen min er en coolermaster v850 850-watt 80 plus gold.

Takk for alle svar ;D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Er det en modulær eller vanlig psu du har? Hvis det er en modulær psu så må du kanskje koble på de ledningene hvis du ikke har gjort det allerede. Deretter må du koble på SLI-broen, og så sette det opp via Nvidia manageren i Windows.

Lenke til kommentar

Som Kyrre nevner så har PSUen din 6 stk PCI-e 6+2 kontakter.

 

Disse har som regel 6 hull som henger sammen, med en liten hengende ved siden av med 2 hull på.

Siden strømforsyningen er modulær, så må du kanskje finne tilbake til kablene som du ikke har brukt (ligger kanskje ett annet sted?) og koble til 2 slike kabler til.

 

Hvis alle er koblet til, dobbelt sjekk at de sitter skikkelig i, både på skjermkortene og i PSUen, mange har vært uheldig at de ikke har satt seg skikkelig i skjermkortet.

 

Og som Gralle nevner, husk SLI-broen. Denne fulgte med hovedkortet, ikke skjermkortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...