corsa91 Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Hei Jeg har en ekstern disk hvor det ligger massevis av bilder som er nå skadet. Eksterne disken har ikke falt men når jeg kobler den så finner windows den men den sier at det er noe feil. Trodde at den skiftet til raw og kjørte derfor deep search som brukte 10 dager uten noe resultat. Har også prøvd easeus data recovery uten hell. I windows så får jeg opp disken umder datamaskin og format vises med ntfs. Men å kopiere filer og mapper fungerer ikke Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 (endret) Snurredisk eller SSD ? Hvis det er snurredisk, hører du noen "tikke" lyder ? Hvis det er tilfelle, er det stor sannsynlighet for at lesehodet er skadet. Det finnes et triks for dette, men om det er sunt strides mange om. Et av triksene er å putte den i en plastpose med forsegling og legge den i fryseren. Etter en god stund, kobler du den til igjen og kopierer fortere enn svint. Disken er nok moden for dynga. Alternativ 2, så sant du driter penger, er å ta kontakt med IBAS................... Neida.. Ibas har blitt rimeligere med årene. Du kan også sjekke disken med CrystalDiskInfo....... Endret 18. mai 2016 av Tangent Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Hei Det ser ut som formatet som er feil. Jeg har testet Disk editor og den sier at under partisjon RAW og total size 0 og total sector 0 Bytes/sector 51. Det er vanlig spinnedisk på 2 TB. Jeg hører at den spinner. Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Siden du ikke nevner noe om ulyder, så kan man vel anta at disken fysisk sett er i orden, men du sliter med et formatproblem. Du har tydeligvis kontakt med disken. Hvor stor del av disken er brukt? Har det noe for seg å lage et image av disken, så du kan jobbe med innholdet i fred og ro uten at selve disken utsettes for mer ugang ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 RAW betyr bare at partisjonstype er ukjent. Kan være fordi MBR sektor ikke er lesbar, partisjonsheader er korrupt, eller MFT området er korrupt. Sjekk at du får samme resultat på en annen PC. Plukk ut disken og koble til med SATA kabel, hvis mulig. Har opplevd rare ting med USB. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Har testet på 2 forskjellige pcer. Tror det er vanskelig å demontere kabinettet. Cs 500gb av 2 tb er brukt. Hører ingen ulyder. Endret 19. mai 2016 av corsa91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå