Helinor Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Hei! Slikker flere en meg som har eksamen i sosialkunnskap denne våren,hadde vært kult om noen ville dele sine tanker om hvilket tema og oppgaver du tror vi kan få i år. Eller om du har andre tips som kan være nyttige til sosialkunnskapeksamen, er det bare å dele. Og når forvredelsesdelen kommer er dette et fint sted å diskutere den også. Jeg trenger hvertfall all den hjelp og veiledning jeg kan få. Lenke til kommentar
Exammode Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei! Slikker flere en meg som har eksamen i sosialkunnskap denne våren,hadde vært kult om noen ville dele sine tanker om hvilket tema og oppgaver du tror vi kan få i år. Eller om du har andre tips som kan være nyttige til sosialkunnskapeksamen, er det bare å dele. Og når forvredelsesdelen kommer er dette et fint sted å diskutere den også. Jeg trenger hvertfall all den hjelp og veiledning jeg kan få. Anbefaler å laste ned aktuelle nyhetssaker dersom du ikke har gjort dette. Du kan da bruke disse for å underbygge poeng du kommer med, eller for å vise at du fyller med på hva som skjer i samfunnet Lenke til kommentar
Emilieemilieemilie Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Ja, trenger masse tips selv! Kan flere legge ut forberedelser Lenke til kommentar
Elen96 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg skal også opp i sosialkunnskap. Er noen av dere privatister? Lenke til kommentar
sami93 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 skal også ha sosialkunnskap eksamen (privatist)..not confident at all Lenke til kommentar
Emilieemilieemilie Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg tar også Sosialkunnskap som privatist! Lenke til kommentar
Petrus123 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hei! Nå har vi jo fått tema som er: "Du skal forberede deg på å skrive en oppgave om velferd,livsfaser, sosialisering og samliv. Dette er en utrolig åpen oppgave"..Hvordan vil dere forberede dere? Lenke til kommentar
Petrus123 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hva syns dere? Den er ganske åpen da, så med tanke på å finne kilder på nettet blir det en vanskelig oppgave.. Lenke til kommentar
simenerkul123 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Noen som har noen forslag til hvordan de forskjellige temaene kan henge sammen? Lenke til kommentar
frustrert97 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Noen som har noen forslag til hvordan de forskjellige temaene kan henge sammen Siden vi fikk en statistikk om ekteskap, separasjoner og skilsmisser, kan det være hovedtemaet? Veldig åpen oppgave... Endret 25. mai 2016 av frustrert97 3 Lenke til kommentar
Music90 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Så mye vanskeligere oppgave enn alle årene i det siste... Skjønner ikke hvordan kilder jeg skal finne til.. Lenke til kommentar
Mr.Bruun Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) For min del skal jeg i hvertfall laste ned en haug med nettkilder, forhåpentligvis ender jeg opp med noe som er relevant i morgen Endret 25. mai 2016 av Mr.Bruun Lenke til kommentar
Ahaa9 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Forberedelse til SAM3016 Sosialkunnskap, 26.05.2016 http://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/v16/25-mai/sam3016_sosialkunnskap_f_v16.pdf Tema: Velferd, sosialisering og samliv Du skal forberede deg på å skrive én oppgave om velferd, livsfaser, sosialisering og samliv. Dette er tema vi skal ha imorgen, men er det noen som gode råd for hva vi børr ta med? Lenke til kommentar
Emilieemilieemilie Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Dette var jo en utrolig åpen oppgave, så vet ikke hvor jeg skal begynne engang... Endret 25. mai 2016 av Emilieemilieemilie Lenke til kommentar
simenerkul123 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Alle som har forberedelsesdag idag kan jo dele det de blir enige om i timen sammen med læreren her? Så går vi ned sammen #helpabrotha 2 Lenke til kommentar
Petrus123 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Alle som har forberedelsesdag idag kan jo dele det de blir enige om i timen sammen med læreren her? Så går vi ned sammen #helpabrotha Det var en god plan! Vi skal møtes kl 12, så kan jeg skrive hva læreren mener er mest relevant etter det:-) 1 Lenke til kommentar
Mr.Bruun Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Alle som har forberedelsesdag idag kan jo dele det de blir enige om i timen sammen med læreren her? Så går vi ned sammen #helpabrotha Hadde vært veldig greit for min del, jeg går opp som privatist og det eneste jeg fikk var forberedelsesheftet fra resepsjonen. Det inneholdt temaet og en statistikk om ekteskap Lenke til kommentar
Exammode Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Kan muligens handle om familien, eventuelt hvordan velferdssamfunnet styrer utviklingen av den, eller hvordan den har endret seg over tid sett i samenheng med politiske reformer... er en tanke jeg har hatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå