bambambam Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 (endret) Hei, godtfolk, håper virkelig noen av dere har peiling på hva dette kan være, er ganske desperat har eid bilen i bare noen dager :S Bilen min har begynt å "hakke". Jeg kan trykke gasspedalen "pittelitt" ned og da akser bilen uten noe form for "hakking", men trykker pedalen "pittelitt" lenger ned så starter en konstant "hakking" kanskje 3-4-5 ganger i sekundet, det varer jevnt helt til jeg slipper opp pedalen igjen. (hakkingen er fin og konstant ingen spesielt rare lyder, bil akser mye dårligere når hakkingen inntreffer) Har jeg bilen i høyt gir og gir gass skjer "hakkingen" uansett hvor lite jeg trykker ned pedalen, Har jeg den i første gir (høyt turtall?) så kan jeg trykke pedalen lenger ned før hakkingen begynner. Hakkingen kom midt i et kraftig pådrag. Før "hakkingen"begynte så byttet jeg tennplugger, renset luftfilteret (smurte inn med luftfilterolje, litt for mye) vasket bil og motor(kjørte cirka 3 timer etter motorvask), bilen har ikke korka på bensintanken, men tviler på at det kunne kommet vann ned der, men utelukker det ikke. fikk kjørt i en/to timer etter dette) Etter Renset luftmengdesensor for muligens olje, sjekket raskt over vakuumslanger, tatt opp pluggene og sett over pluggledninger, Mazda mx-5 1.8 140hk (kompressor) 1998 Dette ble en ganske desperat og rotete tråd. Håper virkelig noen av dere kan hjelpe meg Endret 18. mai 2016 av bambambam Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 tenker du har ødelagt LMM av den dritten du smørte filteret ditt inn med Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Hva renset du LMM med? Du må ha noe som fordamper 100%. Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 @yippee, ja, disse sensorene er veldig følsomme, så det er ikke umulig det. Bestiller ny idag Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 @sedsberg, renset lmm med elektrospray, har lest at det skal gå fint. Merket ingen forskjell etter jeg sprayet over sensoren Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 @sedsberg, renset lmm med elektrospray, har lest at det skal gå fint. Merket ingen forskjell etter jeg sprayet over sensoren Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 @kremt hva er galt med det? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Aldri hørt om eller visst at disse har kompressor. Er det originalt? Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Er kjempe takknemlig for alle svar! Er på jobb og skriver med mobil så det blir ikke noen veldig utfylte svar nå. takker igjen Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 @kremt kompressoren er ettermontert for cirka 10år siden, haha Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Mazda med overlading er veldig følsomme for riktige tennplugger. Man burde vel sette inn orginale NGK Mazda plugger. Åssen biltema ræl har du satt inn? Et annet kjent problem er pluggkabler - og du har akkurat drevet å klådd på dem. Har du blåst reint coiler, eller sett om det står fullt av vann nedi plugghullene(rundt pluggene) etter motorvask? At det er en tenningsfusk er jeg ganske sikker på. Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 20. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2016 Da har jeg kjøpt dette: NGK plugger og ht leads (Ht leads?) det var biltema plugger foresten :D http://www.ebay.com/itm/HT-leads-NGK-spark-plugs-lead-set-red-Mazda-MX5-1-6-1-8-Eunos-plug-wires-/160841985619?fits=Model%3AMX-5&hash=item2572edee53:m:myQpO8pX94uX3EWINRzv78w&vxp=mtr Jeg venter med lmm fordi jeg trur ikke det er problemet siden etter jeg vasket den ble det ingen forskjell og den koster cirka 1000kr. Jeg tok opp pluggledningene fra coilen og det var mye irr på èn. et annet spørsmål, da jeg skiftet pluggene for første gang var det rust på gummien som går over pluggen. Noen som vet årsak? Lenke til kommentar
bambambam Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 PROBLEM SOLVED: Gjorde rent coil (der tennplugg kablene går) og nye tennplugg kabler. Tusen takk for hjelpen gutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå