ogg Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Jeg tilbakestilte totalt min stasjonære pc etter Windows oppdatering som skapte noe tull. Jeg fikk bygget en PPC på Digital Impuls i Oslo med vanlig utstyr. I etterkant har jeg montert et ASUS nettverkskort og en ASUS Blue Ray spiller. Dette har funger utmerket i de to mnd. før jeg tok en total tilbake stilling i går. Alt fungerer perfekt nå unntatt de to enhetene jeg har montert i etterkant. Systemet (Plug an play) finner ikke de to enhetene og er helt død. Vises heller ikke i noen skjermbilder (enhetsbehandling osv.). Finner ikke noe løsning med Google heller da jeg ikke er så skarp i engelsk og må holde meg til norske nettsider. Er det noen som har noe tips, så vil jeg bli svært takknemlig? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Blu ray spilleren skal være plug and play. Ingen drivere, men etter det jeg leser så har windows 10 noen oppdateringer som kan ødelegge for disse spillerene. Nettverkskortet må du nok installere drivere for å få til å fungere. Google modellnummer og last ned fra ASUS sine sider. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Vet selv nero programvaren kan gi problemet med drivere for blueray drev får utropstegn driver er ikke installert feilkode 2. Pleier å løse problemet ved å reinstallere windows. Da jeg ikke har funnet bedre løsning. Nettverkkort med mindre av de aller nyeste burde være plug an play men kan fungere bedre\raskere ved å laste ned nyere driver fra produsent. Med untak av enkelte kort særlig usb baserte. Endret 19. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hadde problem med at BluRay sto i feil SATA port på hovedkortet, og at det ikke fungerte etter reinstallasjon. Min bror hadde på en eller annen måte klart å få det til sist han reinstallerte samme PC, men jeg hadde ikke sjangs. Byttet SATA kontakt og den poppet rett inn i enhetsbehandler og fungerte utmerket. Så vidt jeg forsto det var det to forskjellige diskkontrollere (forskjellige farger på SATA portene), og det var noe der som ikke gikk helt som det skulle. Ser du ikke nettverkskortet heller i enhetsbehandleren? Det står ikke noe Unknown device eller lignende heller? Lenke til kommentar
ogg Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Tusen takk for innspill. Denne PC ble kjøpt og bygd på Digital Impuls (DI) i Oslo i desember 2015. Jeg har sendt en e-post til dem i dag. Har prøvd og byttet kontakt for Blue Ray uten resultat, men ser kortet i enhetsbehandler (Driverne for denne enheten er ikke installert. (Kode 28)). Får heller ikke kjørt setup exe fil fra asus for å få lagt drivere på sine respektive plasser. Har prøvd og justere sikkerhetsinnstillinger uten resultat. Får jo heller ikke brukt medfølgende cd da spiller ikke virker. Finner heller ikke lisens kode for Windows verken på DVD, kartong maskin eller e-post. Har bedt DI om å få den så skal jeg prøve og installere Windows på ny. Alt fungerte perfekt før tilbake stillingen. Etterpå fungerte alt som fulgte PC ved kjøp på DI. De to enhetene jeg selv har montert og fungert i tre måneder før tilbake stillingen klarer ikke plugg and play å få installert, skal jo selv finne drivere osv. Når jeg får svar fra DI eller finner ut av det skal jeg fortelle. Dette med sikkerhetsinnstilling er det noe kjapt tips å få så kunne jeg jo fått kjørt den exe fila. Uansett takk så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå