Gå til innhold

Pris abbo om to år

Anbefalte innlegg

Hei ! Hvordan vil datapakkene i mobilabbo være om to år tror dere ? Har idag 6GB for 199 per mnd, men har grunnet diverse grunner vurderer jeg å si opp mitt abbo for et par år. Når jeg da skal tilbake igjen så får jeg jo ikke det abbo tilbake grunnet at de ikke tilbyr det lengre, men vil det være sannsynlig at tilsvarende eller bedre abbo er tilgjengelig da ?

Vet det er vanskelig å si men hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Se to år tilbake. Det har skjedd minimale endringer, og fremover vil det ikke skje så mye, men på stikkordsform:

- pakkene vil bygges slik at du får mest for pengene ved å betale 400-500 kroner per måned. Bortfallet av roaming inntekter må tas inn på et vis.

- de dyreste pakkene vil ha langt flere GB inkludert

- utland og spesialnummer vil være som før

Lenke til kommentar

@ Tom Bäcker

Vet du hvor stor andel av inntektene som kommer fra roaming? Kan ikke ha vært så mye da de fleste har enten har slått av roaming, eller  har vært svært nøkterne med bruken.

@MrAvionics
Kanskje du skal overlate abonnementet ditt til noen andre (eierskifte). Enkelte vil nok være villige til å betale for å få tak på et slikt abonnement.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Husk at når en norsk abonnent bruker en norsk telefon i utlandet, så koster dette penger for den norske operatøren. Med fri roaming øker selvsagt utgiftene. Denne utgiften må hentes inn et sted, og Telenor har valgt å gjøre dette ved å lure/tvinge/lokke sine kunder over på pakker med høyere månedspris.

Og husk at fri roaming i EU er tre forskjellige ting hos Telia, Telenor og Chilimobil.

Og for å ta det verste eksemplet: Mycall og Onecall tar 75 kr per megabyte i Monaco. Skru av telefonene når du nærmer deg grensa.

Lenke til kommentar

De tar også 75 kr med operatøren MCP som er nettet man kobles til på danskebåten, kielferga osv. Vil tro det er mange flere nordmenn som blir flådd der enn i Monaco. Spesielt nå som gratis/billig EU-roaming har kommet, og kundene ikke lenger bryr seg om å slå av og på dataroaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...