Gå til innhold

støtende materiale som avatar


Anbefalte innlegg

ThomasM

personlig så mener jeg hitler er en av de største strategene som noensinne har levd, det finnes forsåvidt liten tvil om.

 

Hehe, det viser kanskje hvor lite du har lest om hitler.. Han hadde en karismatisk personlighet, men strateg var han ikke.. Grunnen til Tysklands fremgang i begynnelsen av krigen var pga av geniale militære ledere som Rommel, Rundstedt og Manstein.. Disse var geniale taktikere, men utover i krigen lyttet ikke Hitler mer på disse, han tok mer og mer over som den militære lederen..

Jeg trur de fleste historikerne er enige i at Hitler var en elendig strateg..

 

Og samtidig sammenligne Goebbels med Jimi Hendrix, var det noen som snakket om banalt...

 

PS; Og vi får se om dem bryr seg om dette eller ikke, jeg sendte en mail til den israelske ambassaden og ba dem om deres syn på dette.

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du de ville brydd seg? tror ikke jeg.

Men seriøst, hadde jeg edet rundt meg med nazi-propaganda, så hadde jeg skjønt hvorfor dere hisser dere sånn opp. men over 8 bokstaver og et bilde.. nei..

 

De åtte bokstavene og det bildet er fra ern person som har flere millioner liv på samvittigheten!

Lenke til kommentar

Tror du de ville brydd seg? tror ikke jeg.

Men seriøst, hadde jeg edet rundt meg med nazi-propaganda, så hadde jeg skjønt hvorfor dere hisser dere sånn opp. men over 8 bokstaver og et bilde.. nei..

 

De åtte bokstavene og det bildet er fra ern person som har flere millioner liv på samvittigheten!

Hooligans har også en god del liv på samvittigheten. Hvor mange liv må til før noe skal være upassende som brukernavn/avatar?

Lenke til kommentar

Dette blir jo akkurat som å nekte å høre på Karajan sin musikk fordi han var medlem av NSDAP. Mulig han var nazist, men likefult var han et musikalsk geni som mange beundrer. Om jeg så skulle ha et bilde av han som avatar tror jeg ikke mange ville blitt støtt av dette.

 

Jeg forstår godt at Karajan ikke blir sett på som et symbol for nazismen, jeg ville bare sette ting litt på spissen.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal fjerne alle avatarer og folk med nick som andre folk finner støtende så må vi vel fjerne alle religiøse, politiske avatarer. Samt alle som har bilde av våpen, narko, røyk, alkohol. Alt dette kan virke støtende på folk. Jeg blir veldig støt når jeg ser Kristenkors (de har en del liv på samvittigheten), Jødesymboler (Begynner å bli en del liv der og. Les:midtøsten), Muslimskesymboler(Trenger vel ikke si mer), buddistiskesymboler(sikkert noe grums der og), hindu(såklart). Jeg lurer på hvor skal grensen gå. Skal moddisene fjerne avatarer med engang noen føler seg litt støtt? Steike da blir det lite med folk som gidder og være på dette forumet. Moddisene har da en KJEMPE jobb foran seg til å sile ut alle som har avatarer som kan virke støtende på enkelte sarte personer. Må da også fjerne alle avatarer der hvor motorkjøretøyer er avbildet. Sikkert noen som har nettopp mistet noen i en ulykke. Føler seg sikkert støtt de og når de ser biler på dette forumet. Biler har jo tross alt drept flere personer enn nazistene gjorde (ikke at jeg sier at det nazistene gjorde var greit, det var grusomt) Hvorfor dra inn den Israelske ambassaden i dette? Det er ingen tvil om at Goebbels var ett geni, ettersom at han klarte å forføre en hel nasjon som han gjorde. Mange som ser opp til han som en PR-mann, var sikkert den beste PR-mannen som har levd. Hvis noen kaller seg Bush og har Bush som bilde på avataren sin, kan jeg da varsle moddiesene om at jeg føler meg støtt og vil ha bort den avataren. Han har jo tross alt mange menneskeliv på samvittigheten sin han og. Alle flagg må fjernes fra avtarene. Jeg føler meg støtt av å se det Danske flagget, tenker da tilbake da danskene regjerte over oss... Kan fortsette slik side opp og side ned. La Goebbels ha avateren sin såfremt til han ikke sprer nazistiske/rasistiske propaganda. Vær litt mer tykkhudete enn dere er da...

Lenke til kommentar

invictus (og andre moderatorer/administratorer som måtte lese dette):

 

1. Er det noen tvil om at Goebbels (den historiske) er et nazistisk (menneskelig) symbol?

 

2. Er det noen tvil om at nazismen er en rasistisk ideologi?

 

3. Er det noen tvil om at nazistisk ideologi og symbolbruk rammes særskilt av lovverket? Jeg vil her vise særskilt til merknadene til Odelstingproposisjonen til straffelovens §135a, som er et grunnlag for å forstå paragrafen:

http://odin.dep.no/jd/norsk/publ/otprp/012...v008-b-n-a.html

http://odin.dep.no/jd/norsk/publ/otprp/012...v003-b-n-a.html

 

4. Er dere med dette grunnlaget sikre på at dere er på sikker side med hensyn til lovverket?

 

Er det tillatt med nazistiske symboler i noen form i dette forumet? Er dette det ansiktet dere vil presentere for det offentlige og de unge (og andre) som kommer til forumet? Det er ikke vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
invictus (og andre moderatorer/administratorer som måtte lese dette):

 

1. Er det noen tvil om at Goebbels (den historiske) er et nazistisk (menneskelig) symbol?

 

2. Er det noen tvil om at nazismen er en rasistisk ideologi?

 

3. Er det noen tvil om at nazistisk ideologi og symbolbruk rammes særskilt av lovverket? Jeg vil her vise særskilt til merknadene til Odelstingproposisjonen til straffelovens §135a, som er et grunnlag for å forstå paragrafen:

http://odin.dep.no/jd/norsk/publ/otprp/012...v008-b-n-a.html

http://odin.dep.no/jd/norsk/publ/otprp/012...v003-b-n-a.html

 

4. Er dere med dette grunnlaget sikre på at dere er på sikker side med hensyn til lovverket?

 

Er det tillatt med nazistiske symboler i noen form i dette forumet? Er dette det ansiktet dere vil presentere for det offentlige og de unge (og andre) som kommer til forumet? Det er ikke vanskeligere enn det.

Jeg kommer ikke til å svare på dette av den årsak at jeg alt føler jeg har svart på dette tidligere. Hvis du ikke skjønner hva jeg har ment i mine innlegg anbefaler jeg deg å lese innlegget til "Radhoo" som oppsummerer det hele.

Lenke til kommentar
3. Er det noen tvil om at nazistisk ideologi og symbolbruk rammes særskilt av lovverket? Jeg vil her vise særskilt til merknadene til Odelstingproposisjonen til straffelovens §135a, som er et grunnlag for å forstå paragrafen:

Jeg kan ikke se at Goebbels bilde er nazistisk symbolbruk. Dete som står i loven er at symbolder som hakekors, Hitlerhilsen kan være slike symboler, men ett bilde av en person? Har ikke sett at politiet har arrestert noen som har hatt et bilde av Hitler eller Goebbles. Goebbels her i forumet har da aldri ytret noen former for nazisme eller rasime. At han beundrer Goebbels for det geni han var er vel ikke en forbrytelse, er det? Det er da mange genier som har levd som har vært veldig onde personer, men man kan ikke se bort ifra at de var genier lell...

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at Goebbels bilde er nazistisk symbolbruk. Dete som står i loven er at symbolder som hakekors, Hitlerhilsen kan være slike symboler, men ett bilde av en person? Har ikke sett at politiet har arrestert noen som har hatt et bilde av Hitler eller Goebbles.
Det var nevnt to eksempler, det betyr ikke at det er det eneste som rammes. At Goebbels (den historiske) i enhver form er et nazistisk symbol er noe de fleste som er kjent med personen må erkjenne. I de nazistiske miljøene er alle de gamle nazilederene symboler på lik linje med hakekors. Det er ikke uten grunn de f.eks. har arrangert marser på Hess' fødselsdag.

 

Goebbels her i forumet har da aldri ytret noen former for nazisme eller rasime.
Etter det jeg vet, ikke i ord, nei.
Lenke til kommentar

Tas ikke mannen istedet for ballen her?

 

Å dra inn ideologi både i lovverk og her er bare dumt.

 

Står en teit snauskalle og brøler trusler utenfor en invandrerbutikk e.l. tau ham inn for trusler/truende atferd. Angripes innvandrere, arrester dem for vold.

 

Å dra inn ideologier gir bare gjerningsmennene et martyrskjær for sine likesinnede.

 

La folk ha hvilke nicks og/eller avatarer de ønsker. Men slå ned på handlinger.

Endret av m-kane
Lenke til kommentar
Det var nevnt to eksempler, det betyr ikke at det er det eneste som rammes. At Goebbels (den historiske) i enhver form er et nazistisk symbol er noe de fleste som er kjent med personen må erkjenne. I de nazistiske miljøene er alle de gamle nazilederene symboler på lik linje med hakekors. Det er ikke uten grunn de f.eks. har arrangert marser på Hess' fødselsdag.

Men symbolene måtte også være i en sånn måte at det var en rasistisk/nazistisk ytring. Hvis en har Hitlerbildet klistra på et dartskive for å kaste piler på så er det lovlig ettersom det ikke er nazistisk ytring. Det goebbels er på forumet gjør vil jeg ikke se som nazistisk ytring. Han har jo redgjort selv om hvorfor han har det nicket og avatar.

Lenke til kommentar
Det var nevnt to eksempler, det betyr ikke at det er det eneste som rammes. At Goebbels (den historiske) i enhver form er et nazistisk symbol er noe de fleste som er kjent med personen må erkjenne. I de nazistiske miljøene er alle de gamle nazilederene symboler på lik linje med hakekors. Det er ikke uten grunn de f.eks. har arrangert marser på Hess' fødselsdag.

Så alle historiebøker som inneholder bilder av Goebbels, Hitler eller andre personer med tilknytning til nazismen skal heretter brennes opp? Er så vidt jeg vet ikke lovstridig å trykke bilder av verken hakekors eller personer. Om jeg mener dette er passende som et avatar i et forum er en annen sak..

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at Goebbels bilde er nazistisk symbolbruk. Dete som står i loven er at symbolder som hakekors, Hitlerhilsen kan være slike symboler, men ett bilde av en person?

Hmmm...

1. Feirer ikke nynazistene Goebbels bursdag:roll:

2. Er ikke paven et symbol på kristendommen:roll:

3. Hva er din første assosiasjon når du ser Goebbels

....en gammel tulling?

....et avdød geni?

....en av nazismens største forkjempere?

 

Synes diskusjonen rundt hvorvidt Goebbels eller Hitler er et bilde på nazismen blir for dum, han er vistnok et forbilde for de fleste nynazister.., det holder for meg.

 

Man får heller diskutere hva man skal tillate og hva man ikke skal tillate...

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at Goebbels bilde er nazistisk symbolbruk. Dete som står i loven er at symbolder som hakekors, Hitlerhilsen kan være slike symboler, men ett bilde av en person?

Hmmm...

1. Feirer ikke nynazistene Goebbels bursdag:roll:

2. Er ikke paven et symbol på kristendommen:roll:

3. Hva er din første assosiasjon når du ser Goebbels

....en gammel tulling?

....et avdød geni?

....en av nazismens største forkjempere?

 

Synes diskusjonen rundt hvorvidt Goebbels eller Hitler er et bilde på nazismen blir for dum, han er vistnok et forbilde for de fleste nynazister.., det holder for meg.

 

Man får heller diskutere hva man skal tillate og hva man ikke skal tillate...

Men blir han brukt som ett bilde for nazismen i dette forumet? Han som har nicket har ikke ytret en setning om at nazismen er bra. Han har selv redgjordt selv hvorfor han bruker det.

Lenke til kommentar
Så alle historiebøker som inneholder bilder av Goebbels, Hitler eller andre personer med tilknytning til nazismen skal heretter brennes opp? Er så vidt jeg vet ikke lovstridig å trykke bilder av verken hakekors eller personer.

Du kan ikke på ramme alvor mene at du ikke ser forskjell på et bilde brukt i en historisk kontekst, og et bilde brukt som symbol på noen man etter egne ord er imponert over?

Lenke til kommentar
Du kan ikke på ramme alvor mene at du ikke ser forskjell på et bilde brukt i en historisk kontekst, og et bilde brukt som symbol på noen man etter egne ord er imponert over?

Du drar frem (i en post lenger over) lovdata for å prøve å bevise at det skulle være ulovlig å skulle ha en person med nazistisk bakgrunn som avatar. Noe jeg mener det ikke er. Tror dessuten du legger litt for mye i disse avatarene. Jeg har selv skrudd av visning av disse for lenge siden og om du lar deg støte slik av andres mer eller mindre vellykkede forsøk på å finne et passende objekt en kan sette inn i en rute på 60*60 pixler bør du kanskje gjøre det samme..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...