Gå til innhold

støtende materiale som avatar


Anbefalte innlegg

Quote:

Avatarer skal ikke overstige 80*80 pixler, 6kb, animert eller være av støtende materiale.

 

Som sikkert noen av derer har fått med dere er det en bruker her på forumet som har Goebbels som navn og bilde til avatar.

http://forum.hardware.no/index.php?showuser=10167

 

Hardware.no synes tydligvis at dette er helt greit, i og med at de ikke har fortatt seg noe etter flere oppfordringer.

Blant annet tok jeg det opp her, og moderatorene har også fått PM uten at de en gang har giddet å svare meg.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1339552

 

Goebbels var Adolf Hitlers høyre hånd under hans Nazi regime.

Goebbels

 

Derfor som min protest har jeg nå valgt Adolf Hitler sitt bilde som avatar, og hans navn som signatur. Så nå ligger hansken hos hardware.no om de vil foreta seg noe eller om de fortsatt synes dette er helt greit og ikke støtende på noe vis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes faktisk det er litt for jævlig at hw.no er med å normalisere forholdet folk har til slike bilder, synes dem kunne vært litt mer kritisk til slikt..

Dette har ikke noe med om man er nazist eller ikke, men heller det at slike bilder ikke skal være hvor som helst, og særlig ikke i ett forum som dette..

 

Hva er dette for noe, skal virkelig hw.no og dets moderatorer stå ved slikt.. Jeg synes faktisk dette er støtende og hører hjemme i historiebøker og dets like..

Som sagt dette har ikke noe med enkeltpersoner, men den makt som HW.no har..

 

Bare tenk om Hitler og Goebbels hadde hver sin spalte i VG og Dagbladet, trur dere at dette hadde blitt godtatt.. Nei skal forumet fremstå som seriøse så må dette vekk.. HW.no må huske på at forumet står under samme regler som avisene, det finnes etikk...

 

:gretten:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Quote:

Avatarer skal ikke overstige 80*80 pixler, 6kb, animert eller være av støtende materiale.

...

Som sikkert noen av derer har fått med dere er det en bruker her på forumet som har Goebbels som navn og bilde til avatar.Derfor som min protest har jeg nå valgt Adolf Hitler sitt bilde som avatar, og hans navn som signatur. Så nå ligger hansken hos hardware.no om de vil foreta seg noe eller om de fortsatt synes dette er helt greit og ikke støtende på noe vis.

1. Goebbels har hatt nicket sitt lenge. At du _nå_ kommer og reagerer på det, blir litt sent, synes jeg.

2. "Politisk støtende" avatarer er avhengige av politisk ståsted (jeg er ikke nasist, hallo hallo), jeg vil derfor mene at man kan ikke se på dette på samme måte som om noen skulle hatt tubgirl, goatse, bakla eller annet artig i avataren sin.

 

So chill.

 

EDIT: Foreslår at denna tråden flyttes over til "Religion og Politikk", hvor vi kan argumentere rundt problemstillingen at "det er veldig dumt med krig og fred og sånn".

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Jeg mottok en klage på PM om dette for kort tid siden, men valgte å ikke å gjøre noe med det av følgende årsaker:

 

1) Jeg ante ikke hvem fyren var før jeg ble fortalt det. Regner da med at jeg ikke er den eneste.

2) Brukeren det gjelder har ALDRI såvidt jeg har sett (gikk gjennom litt av postene) postet noen form for rasistisk/nazistisk propaganda. Gjør han det åker han rett ut på lik linje med andre som bedriver dette.

3) Det er lov å beundre en person for positive ting han/hun har gjort til tross for feil. Det finnes massevis av dokumentarer på discovery o.l. som tar for seg det spennende livet til diverse personer (samt alt det gode de har gjort før ting gikk galt), og som ikke nødvendigvis bare trenger å dreie seg om krigen og alt det vonde rundt dette.

4) Hvor skal vi sette grensen? Hvis jeg hadde fjernet denne avataren, når ville jeg da fått en klage på en av de mange kommunistiske avatarene som flyter rundt omkring på forumet? Ikke for å provosere noen her, men kommunismen har jo på lik linje med nazismen endel liv på samvittigheten, og kan derfor føles støtende for enkelte ville jeg tro.

 

Problemet i dette tilfellet er hvor man skal sette grensen. Skal man følge historiebøkene og stoppe alt av en politisk retning, eller skal man stoppe alle politiske avatarer? Er det i det hele tatt en politisk avatar, eller er det en beundring av en _person_ og ikke en sak? Er mange faktorer som gjør det vanskelig å bare fjerne en slik avatar.

 

Jeg mener alikevel at hvis noen andre moderatører mener dette er støtende til tross for det jeg har diskutert ovenfor så får de ta denne avgjørelsen. Jeg ville bare komme med et svar til hvorfor den ikke har blitt fjernet av MEG.

 

ps. Jeg er ikke nazist selv om jeg sier dette, så ikke påstå noe slik da jeg vil ta dette som personangrep/uthenging.

 

EDIT: forøvrig skjønner jeg ikke hvordan det hjelper saken din å ha adolf hitler som avatar (og signatur) da det er tydelig at du har problemer med at andre har nazitopper som dette...

Lenke til kommentar

invictus:

1). kommunismen har ikke så mange liv på samvittigheten . . . Kommunismen oppfordrer ikke til rasisme, politiske drap o.l - på lik linje med demokratiet. Noe helt annet er hva som blir gjort av "regimer" / land som kaller seg det ene eller det andre. Nazismen som ideologi betyr stort sett bare en ting. Ikke bland kort, er du snill. :)

2). Goebbels er et ofte brukt i nynazistisk arbeid. Bildet / navnet er dermed sterkt knyttet opp i mot grupperinger og ideologi som mange finner støtende.

Kommunistiske flagg o.l. henviser mer til en politisk retning - ikke Stalin som person (som regel). Dermed er jeg en smule prinsippielt uenig i argumentasjonen.

Men jeg er helt enig i at det er vanskelig å sette grensene. Men verden er heller ikke sort / hvitt (mao - det skal ikke være lett).

Endret av Chryzo
Lenke til kommentar

Kommunismen har ikke drept en eneste sjel, og det har ikke nazismen heller gjort for den saks skyld. Derimot har Goebbels vært med å drepe flere millioner mennesker. Så jeg kan dermed få endre nicket mitt til Osama bin Laden fordi jeg beundrer ham som person.. Han er faktisk en karismatisk karakter.

Eller kanskje ha bilde av han Kristiansen fyren som drepte de ungene..

 

Kommunisme(som aldri egentlig har vært gjennomført, aldri kommet lenger enn til proletariatets diktatur) og nazismen er kun ideologier, og dem er jeg ikke imot.. Ideologier får mennesker til å tenke..

Det jeg er imot er mennesker som er villig til å gjennomføre dem.. Jeg trur at om man tar det beste ut av disse så får man en god tanke, ikke noe mer, ikke noe mindre..

 

Men tilbake til saken, en plass må grensen gå, og jeg tipper dette er en av de få forumene i Norge du får lov å bruke slike nick/avatarer..

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at forumet av anstendighetsgrunner bør unngå å ha symboler som forbindes med noen av historiens værste morderiske regimer i forumet. Dette har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre, men å vis respekt for offerene for disse regimenes ugjerninger. At forumet slår ned på litt for mye bar hud, men lar kriminelle symboler få leve fritt blir litt merkelig. Jeg har ikke tidligere reagert på nicket Goebbels, da det kunne være en persons virkelige navn, på samme måte som at det er folk som lever i dag som heter Hitler. Men nicket sammen med bildet synes jeg faktisk er drøyt. Det at Goebbels har uttrykt beundring for den historiske Goebbels her i forumet, gjør ikke at jeg finner dette direkte mindre usmakelig.

 

Forumledelse, dere har full rett til å slå ned på dette.

Lenke til kommentar
Quote:

Avatarer skal ikke overstige 80*80 pixler, 6kb, animert eller være av støtende materiale.

...

Som sikkert noen av derer har fått med dere er det en bruker her på forumet som har Goebbels som navn og bilde til avatar.Derfor som min protest har jeg nå valgt Adolf Hitler sitt bilde som avatar, og hans navn som signatur. Så nå ligger hansken hos hardware.no om de vil foreta seg noe eller om de fortsatt synes dette er helt greit og ikke støtende på noe vis.

1. Goebbels har hatt nicket sitt lenge. At du _nå_ kommer og reagerer på det, blir litt sent, synes jeg.

2. "Politisk støtende" avatarer er avhengige av politisk ståsted (jeg er ikke nasist, hallo hallo), jeg vil derfor mene at man kan ikke se på dette på samme måte som om noen skulle hatt tubgirl, goatse, bakla eller annet artig i avataren sin.

 

So chill.

 

EDIT: Foreslår at denna tråden flyttes over til "Religion og Politikk", hvor vi kan argumentere rundt problemstillingen at "det er veldig dumt med krig og fred og sånn".

"1. Goebbels har hatt nicket sitt lenge. At du _nå_ kommer og reagerer på det, blir litt sent, synes jeg."

 

Ditt argument: Har man benyttet noe lenge nok kan det ikke være støtende på noen som senere skulle se det.

 

"2. "Politisk støtende" avatarer er avhengige av politisk ståsted (jeg er ikke nasist, hallo hallo), jeg vil derfor mene at man kan ikke se på dette på samme måte som om noen skulle hatt tubgirl, goatse, bakla eller annet artig i avataren sin."

 

Så du mener ingenting kan være "Politisk støtende" så lenge man ikke ytrer sitt politiske standpunkt ? og at man derfor fritt skal kunne benytte Nazisters navn og bilde som bruker her på hardware.no

Lenke til kommentar

"1. Goebbels har hatt nicket sitt lenge. At du _nå_ kommer og reagerer på det, blir litt sent, synes jeg."

 

Ditt argument: Har man benyttet noe lenge nok kan det ikke være støtende på noen som senere skulle se det.

 

Niks, mitt argument: Karen har ved ansennitet mer rett til å beholde nicket sitt enn du har rett til å kreve det endret.

 

"2. "Politisk støtende" avatarer er avhengige av politisk ståsted (jeg er ikke nasist, hallo hallo), jeg vil derfor mene at man kan ikke se på dette på samme måte som om noen skulle hatt tubgirl, goatse, bakla eller annet artig i avataren sin."

 

Så du mener ingenting kan være "Politisk støtende" så lenge man ikke ytrer sitt politiske standpunkt ? og at man derfor fritt skal kunne benytte Nazisters navn og bilde som bruker her på hardware.no

 

Ja.

 

Forøvrig: Jeg inviterer deg herved hjertelig over til avdelingen "Politikk og Religion". Om du ikke trives der, vil du i det minste få litt tykkere hud av å lese diverse innlegg.

 

Forøvrig, sånn bare på skoi: Hva med brukernavnet "Adol Fitler"?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at forumet av anstendighetsgrunner bør unngå å ha symboler som forbindes med noen av historiens værste morderiske regimer i forumet. Dette har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre, men å vis respekt for offerene for disse regimenes ugjerninger.

Jo-hoo ho, duuuuuude, like, amerika, man?

 

Ser du speilet?

Lenke til kommentar
Herregud. Hvis dere ikke takler en avatar i et forum, så har dere lite å gjøre på WWW...synes nå jeg.

 

YTRINGSFRIHET.

De som har vært med her i forumet en stund, vet at ytringsfriheten ikke gjelder i dette forumet. Det er et tilbud, ikke en rettighet. Vil du ha ytringsfrihet, må du gå til andre fora.

Lenke til kommentar
Jeg mottok en klage på PM om dette for kort tid siden, men valgte å ikke å gjøre noe med det av følgende årsaker:

 

1) Jeg ante ikke hvem fyren var før jeg ble fortalt det. Regner da med at jeg ikke er den eneste.

2) Brukeren det gjelder har ALDRI såvidt jeg har sett (gikk gjennom litt av postene) postet noen form for rasistisk/nazistisk propaganda. Gjør han det åker han rett ut på lik linje med andre som bedriver dette.

3) Det er lov å beundre en person for positive ting han/hun har gjort til tross for feil. Det finnes massevis av dokumentarer på discovery o.l. som tar for seg det spennende livet til diverse personer (samt alt det gode de har gjort før ting gikk galt), og som ikke nødvendigvis bare trenger å dreie seg om krigen og alt det vonde rundt dette.

4) Hvor skal vi sette grensen? Hvis jeg hadde fjernet denne avataren, når ville jeg da fått en klage på en av de mange kommunistiske avatarene som flyter rundt omkring på forumet? Ikke for å provosere noen her, men kommunismen har jo på lik linje med nazismen endel liv på samvittigheten, og kan derfor føles støtende for enkelte ville jeg tro.

 

Problemet i dette tilfellet er hvor man skal sette grensen. Skal man følge historiebøkene og stoppe alt av en politisk retning, eller skal man stoppe alle politiske avatarer? Er det i det hele tatt en politisk avatar, eller er det en beundring av en _person_ og ikke en sak? Er mange faktorer som gjør det vanskelig å bare fjerne en slik avatar.

 

Jeg mener alikevel at hvis noen andre moderatører mener dette er støtende til tross for det jeg har diskutert ovenfor så får de ta denne avgjørelsen. Jeg ville bare komme med et svar til hvorfor den ikke har blitt fjernet av MEG.

 

ps. Jeg er ikke nazist selv om jeg sier dette, så ikke påstå noe slik da jeg vil ta dette som personangrep/uthenging.

 

EDIT: forøvrig skjønner jeg ikke hvordan det hjelper saken din å ha adolf hitler som avatar (og signatur) da det er tydelig at du har problemer med at andre har nazitopper som dette...

"EDIT: forøvrig skjønner jeg ikke hvordan det hjelper saken din å ha adolf hitler som avatar (og signatur) da det er tydelig at du har problemer med at andre har nazitopper som dette..."

 

Regnet med at de fleste etter å ha lest det jeg skrev om at dette var min protest, skjønte at jeg ved å sette det hele på spissen ønsket at hardware.no (som tidligere har unlatt i det hele tatt å svare på mine pm) ville reagere.

Lenke til kommentar
Goebbels var Adolf Hitlers høyre hånd under hans Nazi regime.

Goebbels

Når det snakkes om nazismen og alle grusomhetene som den førte med seg, så sier man ofte at dette må aldri skje igjen. Det som skjedde må verden aldri glemme osv. Jeg mener at Goebbels (her på forumet) med sitt nick og avatar bidrar til nettopp det, å ikke glemme hva de menneskene gjorde. Selv om Goebbels var en despot, så lar jeg meg ikke provosere av et navn og et bilde. Det hele er ganske harmløst.

Lenke til kommentar

Jeg personlig trudde at Goebbels var et artig lite nick helt til jeg lærte om hvem det var i historietimen her for et par uker siden. At han i tillegg hadde hadde bildet av Goebbels i avataren provoserte meg litt. Jeg tok det opp mildt i denne tråden, men jeg gidder ikke å henge meg så mye opp i det.

 

Han får stå for det han står for, så lenge han ikke lar det gå utover andre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...