Gå til innhold

iPOD spill liste problemer

Anbefalte innlegg

Har oppdaget ett lite problem med iPODen min (versjon 3- 15 GB)

Det som skjer er at jeg legger CDene under artist og så album, men når jeg har en CD som består av 2 CDer, så blir det ett problem.

F.eks. den siste live skiva fra Blind Guardian, så lagrer jeg sangene på PCen i samme mappe, nummerert 01, 02, 03 osv og slik havner de også i Music Match, men når jeg sammordner Music Match spill listen med iPODen, så blir spill listen i iPODen slik, CD1-1, CD2-1, CD1-2, CD2-2. Noe som blir feil når sangene hører til etter hverandre, dette skjer også med de fleste andre dobble CDer (Iced Earth - Alive in Athens 3CD, og Helloween - High Live). Men det skjedde ikke med den tripple live CDen til Metallica.

Er den noen som har en løsning?

Og en liten ting til, jeg så det var kommet en ny driver for iPODen, hvis jeg innstallerer denne, vil da Music Match ikke funke lenger, slik som mange har problemer med, gidder ikke skaffe iTunes, har også hørt at man der kun kan bruke sanger som er lastet ned fra iTunes, og ikke egene CDer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en liten ting til, jeg så det var kommet en ny driver for iPODen, hvis jeg innstallerer denne, vil da Music Match ikke funke lenger, slik som mange har problemer med, gidder ikke skaffe iTunes, har også hørt at man der kun kan bruke sanger som er lastet ned fra iTunes, og ikke egene CDer

Nå har jeg bare brukt iTunes siden jeg fikk min for to dager siden, men jeg har ingen problemer med å bruke egne CDer...

Lenke til kommentar
jeg legger cd-nummer inn som en del av nummeret på sangen..,

cd 1 er 101-118 f.eks og cd 2 201-218.., det blir riktig på ipod da..

jeg bruker for øvrig iTunes og er veldig godt fornøyd med det,

det burte holde med 01, 02, 03 også oppover, og hvis siste på cd 1 er 10, så kalles første på cd 2 for 11, men det funker ikke. Skriver inn alle navn of nummer selv, bruker ikke noen nett tjeneste til det.

Lenke til kommentar

La meg svare på de siste spm'ne.

ny iPod driver vil ikke hindre musicmatch å fungere.. MEN installasjon av itunes vil det.. ( men ja det finnes vist måter rundt dette... firmaet bak musicmatch er jo illsinte for at Apple brutalt tok over ipod brukerne på en slik måte )

iTunes fungerer yppelig med egne cd'r / mp3 osv.. jeg bruker nå kun itunes med min ipod.. Hvis du bruker musicmatch 7.5 som er orginal iPod versionen så ville jeg heller gått over til itunes faktisk.. men det er min personlige mening ihvertfall..

Og angående fillist problemet ditt.. du har vel kallt album 1 og 2 for "Album 1" og "Album 2" under Album taggen i mp3 filen? Hvis ja.. så er det vel bare jeg som ikke helt skjønte tegninga helt.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
gidder ikke skaffe iTunes, har også hørt at man der kun kan bruke sanger som er lastet ned fra iTunes, og ikke egene CDer

Det er tull

Ja, noe skikkelig tull! Jeg har hatt iPod i tre forskjellige versjoner, helt fra første 5GB-versjon og prøvd alle på Windows (har Mac hos faren min, PC hjemme).

Har brukt iTunes på macen hele tiden, mens i Windows har jeg prøvd ephpod, Musicmatch og flere andre snuskeprogrammer. Har hatt mye problemer med disse programmene, og da iTunes kom for Windows ble det endelig orden i samlinga!

Hvis du setter opp en mappe i iTunes til å være biblioteket ditt, og at all musikk kopieres inn i den mappa, slipper du å ha mp3 spredt rundt i hele Windows. iTunes er overlegen til redigering, organisering, enkel ripping og viktigst av alt, til iPoden min!

Det at MusicStore ikke funker helt i Norge ennå er intet savn spør du meg.

Syns nå jeg! :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...